Mikä kytkin AJM:ssä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ä.P.Ä.R.Ä.
-
Viestit: 47
Liittynyt: 4.8.2004 16:20

Mikä kytkin AJM:ssä?

ViestiKirjoittaja Ä.P.Ä.R.Ä. » 17.9.2008 20:25

Kytkimen vaihto edessä ja mielenkiinnosta kyselen, että kumpainen kytkin tuossa myllyssä mahtais olla, kaksoismassa vai "normaali" auto otettu käyttöön 2000/05 jos tiedosta jtn hyötyä.

vajaa 400Nm ja 164hp, kytkin alkaa luistamaan 2100rpm - 2800rpm välillä 3- vaihteella tai isommalla. Luisto-ominaisuus tuli ilmi keväällä pienesti ja nyt neula heittää 200 -500rpm kun polkaisee savut pois putkesta.

jos kaksoismassa, niin voisiko olla tullu silikonit? tms ulos ja siksi alkanut luistamaan.

en aio alkaa laittamaan kiinteää vauhtipyörää ja sitä myöden starttia yms, ja siksi paketti:
uusi kaksoimassa + sachs race levyllä ja asetelmalla tulisi korjaamon mukaan maksamaan n1000€+työt. aika arvokkaalta kuulostaa, joten kertokaan vaihtoehtoja.

Kiitos!

Ä.P.Ä.R.Ä.
-
Viestit: 47
Liittynyt: 4.8.2004 16:20

ViestiKirjoittaja Ä.P.Ä.R.Ä. » 21.9.2008 14:44

onko tietoa, onko näissä edes muita kytkimiä kuin kaksoismassaa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 21.9.2008 16:54


jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 22.9.2008 10:13

itselläkin kytkimen vaihto kohta edessä, kun tärisyttää lämpimänä kovasti. alustavien kyselyiden mukaan vakio sassin paketti maksaa kokonaisuudessaan 245€ paikallisessa varaosaliikkeessä kun taas sassin race asetelma (kuulemma 240mm???) 395€, sassin levy siihen 115€ ja painelaakeri vielä 25€. siihen pitää vissiin vielä hommata jostain se G60/AHU/Z1 vauhtis... halpaa... onko paketti toimiva suoraan pitkittäiseen AJM:mään vai onko jotain väärää?

lisäyksenä sen verran, että yritin US-Partsin sivuilta hakea sassin settiä, mutta järki lähti ennen kuin sain selville osanumeron/hinnan ja mitä se setti sisältää...

Ä.P.Ä.R.Ä.
-
Viestit: 47
Liittynyt: 4.8.2004 16:20

ViestiKirjoittaja Ä.P.Ä.R.Ä. » 24.9.2008 19:17

et ilmeisesti meinaa laittaa enää kaksoismassaa.
Käytetyn vauhtiksenko meinasit laittaa?

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 24.9.2008 20:09

ite vaihoin kaksoismassa vauhtipyörän tilalle kiinteän ja on hyvä ei vaikuttanu mulla ainakaan mitenkään ihmeellisesti parempi oikeestaan. suosittelen vaihtoa. Käytettyn vauhtipyörän saa noin 90-100e hintaa.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 24.9.2008 20:21

juu, jostaki käytetty vauhtis hommata, kun ei tuo kaksoismassa taida menestyä, jos innostuu piristelemään jossain vaiheessa. mitenhän tuo, kun se paikallinen autoasin myyjä tuputti tuota 240mm pakettia, niin ei kait se voi mahtua tuonne paikalleen? ja jos laittaa kiinteän vp:n niin pitääkö ottaa muuta huomioon. olikos Ä.P.Ä.R.Ä.:llä 5 vai 6 lovinen laatikko vai miksi pitäisi startti vaihtaa? itsellä siis 5 pykälää...

Ä.P.Ä.R.Ä.
-
Viestit: 47
Liittynyt: 4.8.2004 16:20

ViestiKirjoittaja Ä.P.Ä.R.Ä. » 24.9.2008 20:37

no 6 pykälää löytyy ja ei oikein aikaa/paikkaa alkaa laittelee sen kummemmin.
Niin mites tuohon laatikkoon mahtuu se sachsin race+levy ja painelaakeri jos sen kiinteän sattuis löytämään. ja moottori oli poikittain.

Ä.P.Ä.R.Ä.
-
Viestit: 47
Liittynyt: 4.8.2004 16:20

ViestiKirjoittaja Ä.P.Ä.R.Ä. » 30.9.2008 19:58

tuossa kun aloin tuumimaan ja kun en tiedä minkä näköinen tämä "kaksoismassa" kytkin oikein on, niin mites jos sieltä nyt olis ne silikonit lähteny pois, niin eikö se silloin olis epätasapainossa ja mahdollisesti tärisisi? vaiko eikö?

Hjelpatkaa tolloa...

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 23.10.2008 11:41

osaako kukaan sanoa, mahtuuko tuohon AJM + 5lovinen laatikko, 240mm kytkin? SRE tarjoaa 240mm kytkinpakettia sivuillaan(883082 999757). mites vauhtis, onko missään 240mm kiinteää vauhtista? alkaa loppumaan omat ideat täysin... ja onko AJM:män kytkinlevy jousitettu vai kiinteä keskiöinen? kun jos poistaa 2-massapyörän niin jääkö mitään joustavaa jäljelle?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.10.2008 11:55

julli: Passattiin pitäisi mahtua 240 asetelma ja levy 5 lovisen laatikon kanssa. Kannattaa käyttää 228mm kiinteää vauhtipyörää johon koneistaa uuden jaon tuolle isommalle asetelmalle. Asetelmaksi kun hommaa vielä 240mm SRE:n niin johan ei lopu pito kesken. Sopiva vaihtipyörä löytyy monien 210-228mm kytkinlevyillä varustettujen pitkittäiskoneisten perästä, astelma ja levy kannattaa ottaa katalogin Audi S2:sen osista.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 23.10.2008 13:30

kiitän

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 23.10.2008 13:43

Audi S2:sen


Tarkennettuna vielä moottorikoodilla 3B.


Tuossa vielä muutamat linkit aiheesta, topikeissa juttua sekä
pitkittäis- & poikittaiskoneisista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=606464#606464
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=552191#552191
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=434381#434381
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45568


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa