Golf V 2.0TDI 4Motion (-05)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jloisa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.10.2008 0:53

Golf V 2.0TDI 4Motion (-05)

ViestiKirjoittaja jloisa » 19.10.2008 0:58

Subjektin mukainen peli on harkinnassa, tai pitäisikö sanoa että hankinnassa, parempi puolisko koittaa saada Varianttia perheeseen mutta nelikko on nelikko..

Eli, uskaltaako vajaa 80tkm ajettua vanhaa liisaria ostaa ko. tekniikalla, nosturilla käytin ja muuten näyttää varsin hyvältä mutta perä on apparin puolelta vuotanut öljyä, pakoputki on selvästi öljyssä ja vetarin sisempi suojuskumi on märkä. Syytä huoleen?

Ajossa auto toimii ihan ok, vedot on tallella ja nelivetokin tuntuu olevan kun ei sudi (ei sitten millään! edes märällä).

Köyhän pitää kysyä ennenkuin 5v sitoutuu... :)

edit: Unohtui mainita, selvityksen perusteella 60tkm huollossa ei ole vaihdettu Haldexin öljyjä, myyjäliike tarjoutui vaihtamaan ennen kauppoja. Onko jo liian myöhäistä?

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 19.10.2008 10:51

Miksei uskaltais, eipä nuo kilometrit vielä sano mitään. Kai nuo vuodot voi vielä katsoa mistä ne tuloo.
Osta ennemmin tästä, on haldexin huollettu/korjattu ;)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2196391

jloisa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.10.2008 0:53

ViestiKirjoittaja jloisa » 19.10.2008 11:34

Onpas hienon oloinen peli, harmi vaan, että mulla on vaihdokki hidastamassa kaupantekoa.

Mutta juu, koitin sitä öljyvuotoa tutkiskella, että mistä tulee, näyttäisi olevan se poskilaakerin stefa joka vuotaa, vai pitäisikö sanoa, että hikoilee. Ja tosiaan se vetarin sisäpään suojuskumi oli märkä, lienee sekin rikki.

Lähinnä kiinnostaa tuon nelivetontekniikan osuus, eihän nuo kilometrit ilmeisesti muuten tuolle autolle juuri mitään ole, sisäänajettu vasta :)

jloisa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.10.2008 0:53

ViestiKirjoittaja jloisa » 22.10.2008 23:44

Niin, oliko tuosta jotain todellista vaaraa, ettei noita Haldexin öljyjä ole vaihdettu 60tkm huollossa, vaan vasta nyt 80tkm kohdalla?

ketsa2
-
Viestit: 54
Liittynyt: 21.9.2008 20:28

ViestiKirjoittaja ketsa2 » 24.10.2008 20:01

Ostin vajaa vuosi sitten tuollaisen noin 100tkm ajetus 2.0TDi nelikon. Luulin saavani kanssa paljon harmittovia ajovuosia ja kilometrejä, mutta erehdyin pahasti. Omistamistani autoista vain vm.-85 fiat uno on ollut huonompi laatuinen kapistus...
Ajettavuus toki on loistava ja moottori on (toimiessaan) hieno, mutta hintansa arvoinen tuo kapistus ei ainakaan ole meille jotka pitävät autoa pidempään ja koittavat sitä itse huoltaa.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 24.10.2008 20:34

ketsa2: anna vähän argumentteja miksi tuo ko. kapistus on niin huono. Mitä on hajonnut/ toiminut niinkuin ei pitäisi. Moottorissa ilmeisesti on ollut jotain häikkää kirjoituksesi perusteella.
kiitosta etukäteen. Ainahan täällä voi haukkua vaikka mitä tuotteita, mutta parempi vielä on jos on jotain konkreettista faktaa vioista joista kertoo. Auttaa myös muita ettei tarvii arvailla.

ketsa2
-
Viestit: 54
Liittynyt: 21.9.2008 20:28

ViestiKirjoittaja ketsa2 » 25.10.2008 7:17

Moottorimurheista löytyy tarinoita haku- nappulalla. Omasta mennyt turbo ja kytkin ja taassa alkaa merkit viittaamaan seuraavaan turbo rikkoon.

Surkeaa laatua kuvaa lisäksi ärsyttävät pikkuviat; takaovi ei aukea, vetokoukun pistokkeen sähköt hävisivät, lohkolämppärin sisäpistoke lakkasi toimimasta ja eniten nauratti kun vaihdekepistä irtosi nupin päästä muovilätkä (kiinnikkeet poikki).

En ole aikaisemmin omistanut kohtuu uutta VAG autoa, joten käsitykseni huonosta laadusta pohjautuu muihin automerkkeihin vertailuun (eikä siis vanhempiin VAG autoihin).

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 25.10.2008 8:08

itselläni vastaava 2wd malli,ajettu 160 tkm.kaksi aiempaa omistajaa,autokoulu ja joku myynti tykki.kyseinen auto on ensimmäinen diesel/vag-konsernin tuote,olen ajanut autolla n.5 tkm,osto päivän jälkeen huollettiin auto ympäri/ämpäri...olen ollut erittäin tyytyväinen!!! ps.kirjoitan tänne ekaa kertaa,joten jos meni väärään paikkaan niin siirtäkää pois,kiitokset!

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 25.10.2008 21:16

"hintansa arvoinen tuo kapistus ei ainakaan ole meille jotka pitävät autoa pidempään ja koittavat sitä itse huoltaa."

No ehkä huolto kannattais ulkoistaa, jospa autokin toimis paremmin :D

jloisa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.10.2008 0:53

ViestiKirjoittaja jloisa » 25.10.2008 21:20

Dodii, omalta osalta meni 4motion mietinnät ohi toistaiseksi syystä että tuota :)

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 26.10.2008 9:40

Jeps, kaikkihan tuossa Golffissa on b-tavaraa, laatikot hajoilee, ovet irtoilee saranoistaan ajossa, vaihdekeppi jää käteen vaihdettaessa ja moottori leikkaa kiinni joka pidemmässä reissussa mikäli turbo sattuu kestämään starttausta.

No ei kai nuo nyt sentään mitään käytettyjä Lamborghinejä ole, joiden ylläpitokustannuksia pitää pelätä...
Jos menee lukemaan mitä autofoorumia tahansa, joka automerkillä/mallilla on ollut ongelmansa.
Tieto lisää tuskaa ;)

Ja saahan noihin käytettyihin esim. finntakuun jos turbot ynms pelottaa

ketsa2
-
Viestit: 54
Liittynyt: 21.9.2008 20:28

ViestiKirjoittaja ketsa2 » 26.10.2008 18:03

"No ehkä huolto kannattais ulkoistaa, jospa autokin toimis paremmin :D"

Ihan vain varmuuden vuoksi ja väärin ymmärtämisien välttämiseksi mainittakoon, että omassani on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja + moottoriin liittyvät remontit on myös merkiliikkeessä tehty.

Mielipidettähän topikin aloittaja ko. autosta halusi ja omani on se, että kyseisen auton hankinta oli ajo-ominaisuuksien huumassa tehty virheratkaisu.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 27.10.2008 7:20

Ääni toiselta kantilta.
Mun auto on pelannut täydellisesti lukuunottamatta takapyöränlaakereiden vaihtoa.
50000km takana ja ei mitään isompia vikoja kyllä ole ollut. tosin ei ole neliveto.

edit mittarissa 135tkm
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 27.10.2008 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 27.10.2008 19:41

Täällä kohta mittarissa 120000 km ainut korjaus autossa on ollut jonka olen joutunut itse maksamaan on ollut uusi laturi 320 €. Takuuaikaisia korjauksia,autokaupan omistuksessa vaihdettu uusi vaihdelaatikko 38000km sakä kaksoismasssapyörä. Myöhemmin minun omistuksessa vaihdettu takuuseen etu iskarin laakeri kun narisi, sekä säädetty vaihteen siirrin.Siinäpä ne sitten olikin,ja suurimman osan huolloista olen tehnyt itse paitsi jakohihnan vaihto.Myöskään kyseinen yksilö ei syö paljoa öljyä,vaihdan öljyt 15000km välein jona aikana ei tarvitse lisätä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 27.10.2008 22:26

120 tkm ajettiin ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Paras auto mitä on ollut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa