eli laitoin jo viime keväällä ahu passattiin -98 Karalalta ostamani sasch sre 240mm kytkin paketin ja kovan vauhtipyörän. samalla vaihdoin myös kytkimen työsylinterin (pääsylinteri jäi vaihtamatta), jäi vain ihmetyttämään tuo kytkimen jäykkyys
Siis tottakai se on jäykempi kuin vakio kytkin, mutta ei varmaankaan ihan noin jäykkä...
saa meinaan ihan aikuisten oikeasti painaa sitä poljinta...
Eli voiko joku mennä asennuksen yhteydessä pieleen sillätavoin että se aiheuttaisi tuon jäykkyyden? kytkin kumminkin toimii ihan ok. tehoja ei ole vielä kerennyt saamaan aikaiseksi tuohon, että pidosta ei ole tietoa, kun vakio vääntöjen osalta.
ainoat epäkohdat mitä huomasin asennuksen aikana oli:
-> kun laitoin työsylinterin sille kuuluvaan koloseen se oli todella tiukka menemään paikalleen
-> uudessa painelaakerissa oli joku noin 5-10mm paksu "hilipinta" tms. jota ei vanhassa painelaakerissa ollut laisinkaan...
voisiko tämä pinta painelaakerissa selittää sen että työsylinteri meni niin tiukasti paikalleen ja jopa senkin että kytkin on niin pirun jäykkä...?
vai voisiko pääsylinteri olla tiensä päässä ja ei toimisi sen takia oikein? <--- toisaalta luulisi oireilevan muutenkin...
jos jollain olisi samanlaisesta asiata kokemusta/tietoa kuulisin ilolla kommentteja asiasta.
3 b passatin race kytkin...
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä oli -99 Cordobassa, AHU koneella, VR6 levy ja Sachs Race asetelma ja kyllä oli sitten jäykkä kytkin poljin. Kyllä sen pohjaan sai aluksi painettu jotenkin, mutta kun yritti hitaasti nostaa niin eihän siitä tullut mitään ja vasen jalka olikin kytkimen vaihdon jälkeen 2kk lähes koko ajan kipeä ennen kuin kytkimeen tottui. Kytkimen pääsylinterin vaihtoi voi tietenkin parantaa kytkimen tuntumaa, mutta varmaksi en sano. Niin ja Cordobassa oli "vain" 228mm kytkin, muista eroista en tiedä.
Onko teillä oikeasti pohkeet niin huonossa kunnossa, että kytkimen painaminen tuottaa tuskaa? ;) Mars kuntoa kohottamaan :)
Itsellä ei mitään ongelmia SRE:n kytkimen kanssa, tietysti se on käytökseltään erilainen kuin vakiokytkin. Nopeasti siihen tottui ja kuten pOwer kirjoitti, vakiokytkimellisen auton kanssa tuntuu oudolta ilman vastusta.
Itsellä ei mitään ongelmia SRE:n kytkimen kanssa, tietysti se on käytökseltään erilainen kuin vakiokytkin. Nopeasti siihen tottui ja kuten pOwer kirjoitti, vakiokytkimellisen auton kanssa tuntuu oudolta ilman vastusta.
Enpä ole salilla pahemmin käynyt, vähän alta vuosi siellä tuli käytyä tuon ja aloitin käymään vähän ennen tuota kytkimen vaihtoa (eivät liity toisiinsa mitenkään). Olihan siitä aika paljonkin apua ku jalkoja treenasi mutta eipä tän koko luokan kaverin jaloissa paljoa voimaa alunperinkään ole eikä sitä sinne paljoa tullutkaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa