Taloudellisuutta käänteisellä evryllä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

Taloudellisuutta käänteisellä evryllä

ViestiKirjoittaja tkortela » 21.10.2008 22:00

Minulla on ATD koneessa evry, eli 150ohm vastus lämpötila-anturin rinnalla. Katkaisimella valitaan meneekö sähkö vastuksen vaiko anturin kautta. Tehoja tällä menetelmällä on tullut jonkun verran lisää ja samoin kulutuskin nousee evryn ollessa päällä ainakin 0.5 l/100km.

Tuli tuossa mieleen, että toimisiko homma myös toisin päin. Jos anturin jatkoksi laittaisi lisää vastuksia, niin että syöttö pienenisi, niin laskisiko myös kulutus? Ja olisiko tästä jotain haittaa koneelle?

Matka-ajossa voisi käyttää tätä taloudellisuus-modia ja evryn voisi laittaa katkaisimesta päälle sitten kun tehoja tarvitaan.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.10.2008 7:32

vaihtoehtosesti kunnon ohjelma millä se kulutus yleensä laskee ja teho nousee =)

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.10.2008 14:40

Eipä se ainkaan nuissa vanhemmissa toiminut noin...vähemmän syöttöä/enemmän joutuu polkemaan ,mäet yms ja kulutus nousee.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 23.10.2008 7:01

^ sama juttu myös agr-koneisessa keittimessä. 3 desiä nousi satkulle kulutus.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 23.10.2008 15:23

Pennin venytys ei tunne rajoja? Itse olen ajellut 10 tuhatta kilometriä evry täysillä koko ajan ja kyseisen ajan keskikulutus on 5,7 l/100 km, mukana on 4motion-hassuttelua ja reipasta kaasujalkaa...
Ei kai tuollaisista lukemista enää paljoa voi säästää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa