A4 1.8T Forgen By Bass

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

A4 1.8T Forgen By Bass

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.10.2008 18:19

Moi,voi olla tyhmä kysymys mut saako tolla Forgenin by Passilla kuulumaan turbon sihauksen?jos se asentaa alkuperäsen by passin tilalle?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 21.10.2008 19:22

Paa kartiofilsa vaan. Sit pihisee... ja pesää heruu kaks kertaa enempi ku ilman sihauksia:)

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 21.10.2008 19:36

ja taas vedetään tää pesän saaminen tähän sihautuksen yhteyteen... voi elämän karut kävyt... toiset tykkää äidistä, toiset tyttäristä.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.10.2008 20:32

Eli ei saa pihausta kuulumaan tolla by passilla?
Ei oo mun auo kyseessä.

Riksu89
-
Viestit: 311
Liittynyt: 16.1.2008 14:46

ViestiKirjoittaja Riksu89 » 21.10.2008 20:54

Kyllä saa kun laittaa jonkun kaartioilmansuodattimen kanssa. Itsellä on forge+ kaartiosuodatin yhdistelmä ja tarpeeksi hyvin suhisee.

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 21.10.2008 21:44

Joht1s kirjoitti:ja taas vedetään tää pesän saaminen tähän sihautuksen yhteyteen...
Mistä muusta sitten on kyse kuin huomion kerjäämisestä? Kulkeeko auto lujempaa, jos laittaa alumiinisen by-pass venttiilin, joka sihahtaa hienosti?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 21.10.2008 21:55

Näin on.

Mulla oli toki hymlö.. ettei tää nyt niin vakavaa ole. Jos tykkää pihinöistä.. niin mikäs siinä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.10.2008 22:54

Kyllähän siinä katu-uskottavuus lyö hyödyn satanolla. =)

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 22.10.2008 6:51

itsehän en näistä niinkään tiedä, katu-uskottavuus vs. hyöty.. mutta eikai noilla kunnon kisavehkeilläkään ihan egon vuoksi ole mitään alumiinista (?) by-pass venttiiliä niissä autoissaan... mut tosiaan, ei oo vakavasta asiasta kyse. ihmetyttää vaan kun joka ikinen kerta kun tästä asiasta kysytään jotain, saa vastaukseksi jotain vastaavanlaista "läppää".. itseä toisinaan kiinnostaisi kuulla ihan oikeita mielipiteitä ja faktoja tältä aihealueelta..

Amen.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.10.2008 20:33

mutta eikai noilla kunnon kisavehkeilläkään ihan egon vuoksi ole mitään alumiinista (?) by-pass venttiiliä niissä autoissaan..

Niissä vehkeissä taitaa pyöriä hieman isompia paineita, jolloin tarvitaan kestävyyttä, jonka takia laitetaan vahvempi by-passi.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 22.10.2008 20:48

Alumiinibypassia käytetään vain ja ainoastaan sen takia, että boschin originaalissa on luotettavuusongelma, jolla ei ole juurikaan tekemistä ahtopaineiden nostamisen kanssa.

Miksi vaihtopalikka on sitten mäntämallinen? No siksi, kun sellainen on helvetin helppo tehdä.

Mäntämallin vasteaika on moninkertainen kalvotoimiseen, joten esim APR stg3 asennuksen yhteydessä vaihdan aina mäntämallisen kalvotoimiseen. Joko vakioon, tai APR:n R1:een.

Olen muutaman eri kilpa-auton kanssa tässä touhuillut viime vuosina, eikä meillä ole ollut yhdessäkään minkäänlaista dumppia taikka bypassia jumittelemassa. Kovilla ahdoilakin on joskus ajeltu.

Ja ihan oikeasti kovilla paineilla.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 23.10.2008 7:04

...ja taas oppi meikäläinenkin lisää. :)

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 19.12.2008 7:01

Onkohan kellään muilla hajonnut tuo ihana Forgen bypass? Meinaan oman Audin 1.8T:n kohdalla matkanteko katkesi tehojen häviämiseen ja syy oli hajonnut bypass.. Se sivulle lähtevä tötterö oli irronut (kierteet menny).. Onneks löyty auton originaaliosa hanskalokerosta ...
Täytynee piruuttaan lähettää Forgelle ja reklamoida...

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 21.4.2009 10:37

itseltä heivasin forgen pusikkoon kun rupesi se loksahtelu vituttamaan.. tilalle ostin bailey motorsportin kaksimäntäisen dumpin. siihen olen kyllä ollut tyytyväinen ja on kaiken lisäksi todella hiljainen.. ja sanoivat että tuolla palikalla on ikuinen takuu

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 21.4.2009 21:42

Onko ByPass ja N75 sama asia?

Omassa golffissa esiintyy nykäisy moottorijarrutuksen jälkeen. Luulisin vian olevan N75 venttiilissä. Mutta puhutaanko tässä nyt vain samasta asiasta erillä nimillä?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.4.2009 21:59

^Ei oo sama asia. N75 on ahtopaineen säätöventtiili.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 21.4.2009 22:13

Onko ByPass ja N75 sama asia?
Omassa golffissa esiintyy nykäisy moottorijarrutuksen jälkeen. Luulisin vian olevan N75 venttiilissä. Mutta puhutaanko tässä nyt vain samasta asiasta erillä nimillä?

^Ei oo sama asia. N75 on ahtopaineen säätöventtiili.


Osaisiko joku kertoa mikä mahtaisi olla golffissa sitten pielessä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa