Eli moottorin huolto alkaa olee ajankohtainen.
Kannentiiviste näyttäs vuotavan, pakkasnestettä menee, letkuissa/koneessa ei ulkoisia vuotoja. Öljyäkin alkaa syömään pikkasen enemmän. Onko kellään mitää havaintoja, kuinka kallis remppa ois tulossa, jos koneesta vaihtais kaikki tiivisteet, mennän renkaat, kunnostais venttiilit ja kannen(oikaisu, kanavien hoonaus). Mitään tehonlisäystä ei ole tulossa, vaan perus remppa. Mitä kaikkee muuta kannattaa vaihtaa samalla, mitä kannattaa ottaa huomioon jne..
Auto siis mk3 1.8 8V -95
Vinkkejä kaivataan
Moottorin huollosta
Valvoja: ffp jäsenet
Siis onko toi pelkästään osien hinta, jos sit uskaltais vaik kaverin kans ite tehä noi hommat?
Koneistamossa velottais kuulemma n.150€ kannen huollosta, tänään kävin selvittämäs.
Jos kunnolla tekee, nii kannattaahan vaihtaa kaikki tiivisteet samalla? Pelkkä kannentiiviste motonetin hinnoilla heiluis 60€ paikkeilla, eli rahaa ja hermoja täytyy varata.
Sellainen tuli vielä mieleen, kuinka paha homma ois vaihtaa mäntiin uudet renkaat? Miten vanhat otetaan pois, onko paha laittaa uudet paikoillleen?
Koneistamossa velottais kuulemma n.150€ kannen huollosta, tänään kävin selvittämäs.
Jos kunnolla tekee, nii kannattaahan vaihtaa kaikki tiivisteet samalla? Pelkkä kannentiiviste motonetin hinnoilla heiluis 60€ paikkeilla, eli rahaa ja hermoja täytyy varata.
Sellainen tuli vielä mieleen, kuinka paha homma ois vaihtaa mäntiin uudet renkaat? Miten vanhat otetaan pois, onko paha laittaa uudet paikoillleen?
Voisin kyllä veikata että noista vaivoista pääsee eroon "pelkällä" kansirempalla.. tai vähintäänkin kannen plaanauksella (samalla tietysti järkevää tehdä venttiili- ym. testit), sekä venttiilivarren kumien vaihdolla. Alakerran syyksi nuo vaivat harvemmin menee, jos vaan on viitsitty huolehtia öljynvaihoista jne.
Täydellinen kansiremontti, vein irtokannen koneistamolle missä laittoivat kaikki kuntoon + testit päälle, maksoi semmosen 225€. N.30e sitten lisäksi tiivisteeseen ja uusiin pultteihin. Itse purettiin ja kasattiin kaikki. Nostimet lisäksi jos haluaa uusia niin 10€/kpl, itse tyydyin käyttämään vanhoja kun liikkuivat ihan ok.
Kansipultit kannattaa sitten ehdottomasti uusia samalla, omassa oli uuden ja vanhan pultin pituusero (kierteistä) enimmillään 4-5mm. Venttiilivarren kumeiksi laadukkaat tuotteet ettei taas ala öljy maistua. Remontin jälkeen ennen ensimmäistä käynnistystä kannattaa pyörittää konetta startilla sen aikaa että öljynpainevalo sammuu (puolan johto tms. irti). Nostimet sitten saattaa äännellä pitkäänkin, itsellä rapinat loppui vasta kun autolla lähti kunnolla ajamaan.
Täydellinen kansiremontti, vein irtokannen koneistamolle missä laittoivat kaikki kuntoon + testit päälle, maksoi semmosen 225€. N.30e sitten lisäksi tiivisteeseen ja uusiin pultteihin. Itse purettiin ja kasattiin kaikki. Nostimet lisäksi jos haluaa uusia niin 10€/kpl, itse tyydyin käyttämään vanhoja kun liikkuivat ihan ok.
Kansipultit kannattaa sitten ehdottomasti uusia samalla, omassa oli uuden ja vanhan pultin pituusero (kierteistä) enimmillään 4-5mm. Venttiilivarren kumeiksi laadukkaat tuotteet ettei taas ala öljy maistua. Remontin jälkeen ennen ensimmäistä käynnistystä kannattaa pyörittää konetta startilla sen aikaa että öljynpainevalo sammuu (puolan johto tms. irti). Nostimet sitten saattaa äännellä pitkäänkin, itsellä rapinat loppui vasta kun autolla lähti kunnolla ajamaan.
Saatu viihdoin viimein remppa valmiiks.
Aikaa vaativaa hommaahan toi oli, ettei hoitunut ihan päivässä kahdessa. Kannen irroitus vei 4 tuntia, koneistamolla hioivat kantta vuorokauden, kasausvaiheessa ei enää kiirettä pidetty, vaan huolellisesti osat paikoilleen, tiivisteet väliin sekä huoleellinen kiristys..
Kylläpä kannatti, kone käy kuin uusi. Nostimet hieman nakutti alussa, mutteivät enää :)
Eikä hirveen kalliiks tullukkaa!
P.S. Männän renkaita ei siis menty vaihtamaan, ei kun ei ollu päällisin puolin selvää syytä siihen (siis ensikertalaisen silmin). Vuotokohdan mäntä oli nätisti puhdistunut.
Kiitos kaikille ohjeista ja vinkeistä! :)
Aikaa vaativaa hommaahan toi oli, ettei hoitunut ihan päivässä kahdessa. Kannen irroitus vei 4 tuntia, koneistamolla hioivat kantta vuorokauden, kasausvaiheessa ei enää kiirettä pidetty, vaan huolellisesti osat paikoilleen, tiivisteet väliin sekä huoleellinen kiristys..
Kylläpä kannatti, kone käy kuin uusi. Nostimet hieman nakutti alussa, mutteivät enää :)
Eikä hirveen kalliiks tullukkaa!
P.S. Männän renkaita ei siis menty vaihtamaan, ei kun ei ollu päällisin puolin selvää syytä siihen (siis ensikertalaisen silmin). Vuotokohdan mäntä oli nätisti puhdistunut.
Kiitos kaikille ohjeista ja vinkeistä! :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa