MInkälaisia kokemuksia/suosituksia on jäähdyttimen nestemäisistä paikkausaineista?
2003 Passatin 3BGn jäähdyttimessä lienee jokin halkeama/vuoto jonka näkee moottoritilassa (vaaleanpunaista töhnää ja paisuntasäiliön taso vajoaa hitaasti, vuotokohtaa ei näe).
En koske itse ainakaan thurmostop tyyppisiin metallijauheisiin, esim CRCn radiator stop leak ja vastaavat nestemäisissä aineissa väittetään tuotetiedoissa ettei ne tuki lämpökennostoja tms. - mikä on asian laita oikeasti?
Kannattaako kokeilla näitä nesteitä vai vaan kärvistellä ja täytellä jäähdytinnestettä kerran kuussa ja säästyä isommilta murheilta? En raaskisi jäähdytintä vielä vaihtaakkaan mokoman pikkuvuodon takia..
Jäähdyttimen paikkausaineet - kokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
Kans ite kerran yhen pyörän syylärin korjannu King merkkisellä litkulla ja toimi hyvin!
Ei sitäkään ainetta saa liikaa sinne kaataa. Ja niissähän neuvotaan vaihtaan ne jäähdytysnesteet sen aineen käytön jälkeen jolloin ylimääräiset aineet tulee pois. Kannattaa kaataa se litku vaikka ylävesiletkuun, kun ei se kulkeudu hyvin syyläriin jos sen kippaa paisuntasiliöön...
Ei sitäkään ainetta saa liikaa sinne kaataa. Ja niissähän neuvotaan vaihtaan ne jäähdytysnesteet sen aineen käytön jälkeen jolloin ylimääräiset aineet tulee pois. Kannattaa kaataa se litku vaikka ylävesiletkuun, kun ei se kulkeudu hyvin syyläriin jos sen kippaa paisuntasiliöön...
Nää ÄLÄ KÄYTÄ! kommentit on aika legendaarisia juttuja..!
Kaikista halvimmat liemet toki voi jättää kaupan hyllylle, mutta esim. Valvolinen aine on varsin toimivaa. Itse olen tuota käyttänyt vuosia erilaisiin kohteisiin ja suositellut kaikille, eikä korviini ole vielä kantautunut yhtään negatiivista palautetta.
Tällä liemellä olen saanut korjattua useita lämmityslaitteen kennoja ja tihkuvia/hikoilevia syyläreitä. Eikä yhdestäkään kulkineesta ole tarvinnut kyseisiä kohteita uudestaan ottaa työn alle.
Jokainen voi käyttää tervettä maalaisjärkeä siinä asiassa että mitä tuollainen aine kykenee paikkaamaan, mutta minä ainakin suosittelen kaikkia kokeilemaan tuota Valvolinen ainetta, hintaa tuolla on alle tai yli kympin riippuen osto paikasta.
Enkä tiedä yhtään kennoa mikä olisi tästä aineesta tukkeutunut.. =)
Kaikista halvimmat liemet toki voi jättää kaupan hyllylle, mutta esim. Valvolinen aine on varsin toimivaa. Itse olen tuota käyttänyt vuosia erilaisiin kohteisiin ja suositellut kaikille, eikä korviini ole vielä kantautunut yhtään negatiivista palautetta.
Tällä liemellä olen saanut korjattua useita lämmityslaitteen kennoja ja tihkuvia/hikoilevia syyläreitä. Eikä yhdestäkään kulkineesta ole tarvinnut kyseisiä kohteita uudestaan ottaa työn alle.
Jokainen voi käyttää tervettä maalaisjärkeä siinä asiassa että mitä tuollainen aine kykenee paikkaamaan, mutta minä ainakin suosittelen kaikkia kokeilemaan tuota Valvolinen ainetta, hintaa tuolla on alle tai yli kympin riippuen osto paikasta.
Enkä tiedä yhtään kennoa mikä olisi tästä aineesta tukkeutunut.. =)
vesikanava klimpit(paikkausaine)
Aikoinaan vaihdoin eräästä koslasta kansipahvia kun oli keittänyt,kannen pois noston jälkeen kesti vähän aikaa tajuta mitä se töhnä oli lohkon vesikanavissa.Kaikki vesikanavat enemmän tai vähemmän tukkeessa.Totesin vaan siinä itselleni et syylarin korjauttaminen/uusiminen tulee joskus halvemmaksi.
-
- -
Vuotavaa lämppärinkennoa paikattu Wynns jankilla menestyksekkäästi kolmatta vuotta.. Rupes vuotaan kesken ajon, 1/3 purkista syyläriin (ohjeessa olis pitäny kaataa koko purkki ja vähä toistakin eli käytin alimitoitusta).. Loppu vuoto ja on pysyny kurissa tosiaan jo kolmatta vuotta.
Peltoromuissa noita käytetty radikaalimmin :D Paikkaa ne uskomattoman isojakin osumia syyläristä.....
Peltoromuissa noita käytetty radikaalimmin :D Paikkaa ne uskomattoman isojakin osumia syyläristä.....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”