1.6 TD:hen on usein vaihdettu 1.9 (AAZ) koneen sylinterikansi lisätehon toivossa.
Onko tuolla muutoksella muuta merkitystä kuin että virtaa paremmin? Ja kuinka merkittävä hyöty sillä saadaan.
Muuttuuko puristussuhde?
Onko AAZ -kannessa enemmän varaa porttaukselle kuin 1.6 -kannessa?
Ja parhaillaan kiinni siis hydraulinen 1.6 -kansi.
AAZ -kansi 1.6:een
Valvoja: ffp jäsenet
Omassa tippu puristus aaz kannella, 77.5mm männillä, aaz kannentiivisteellä 18.9:1, mutta mulla on kyllä venttiilit hiukan syvemmällä kun vakio aaz kannessa, joten normaali aaz kannelle ne on ehkä jotain 20 paikkeilla, mutta nopeiten selvität sen nesteruiskun ja laskelmoinnin kautta.
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
Itellä on toi kone paketti toisn tehty, entiedä kuka mutta rovaniemeltä ostin jetan jossa kone oli
Eli 1.9td AAZ lohko
1.6 kansi koska venttiilikoppa 8 mutterilla kiinni.
1.6 pumppu, imu ja pakosarja.
en ole konetta aukonu, mutta vastakait siihen on kaikki tiivisteet ja stefat uusittu.
Kone on nyt kädissä, ja pientä ongelmaa tahtoo olla vielä.
Öljynpaineet liian kovat tai joku kanava tukossa, laitoin uudet hydrauli nostimet kun laitoin jakohihnan. Ongelma on kun pistää kylmästä käyntiin niin auto sammuu kun sammuu öp-valo, jää nostimet kantamaan. Onko mitään konsitia? Forte käsittely vai köyhänmiehen forte eli 0,5-1.5Litraa diseliä öljyn sekaan ja pientä käyttöä ja öljyt vaihtoon??
Vai voiko johtua tuosta että on toi 1-6sen kansi aaz:tan päällä? kuristuuko joku öljykanava niin paljon että ei pääse vapaana virtaamaan alaspäin?
Mittaan tänään öljynpaineet niin näkee mitä ne on.
Eli 1.9td AAZ lohko
1.6 kansi koska venttiilikoppa 8 mutterilla kiinni.
1.6 pumppu, imu ja pakosarja.
en ole konetta aukonu, mutta vastakait siihen on kaikki tiivisteet ja stefat uusittu.
Kone on nyt kädissä, ja pientä ongelmaa tahtoo olla vielä.
Öljynpaineet liian kovat tai joku kanava tukossa, laitoin uudet hydrauli nostimet kun laitoin jakohihnan. Ongelma on kun pistää kylmästä käyntiin niin auto sammuu kun sammuu öp-valo, jää nostimet kantamaan. Onko mitään konsitia? Forte käsittely vai köyhänmiehen forte eli 0,5-1.5Litraa diseliä öljyn sekaan ja pientä käyttöä ja öljyt vaihtoon??
Vai voiko johtua tuosta että on toi 1-6sen kansi aaz:tan päällä? kuristuuko joku öljykanava niin paljon että ei pääse vapaana virtaamaan alaspäin?
Mittaan tänään öljynpaineet niin näkee mitä ne on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa