Skoda Octavia, 1749VA -- > 1749VC

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

Skoda Octavia, 1749VA -- > 1749VC

ViestiKirjoittaja JNiska » 7.10.2008 19:36

Mitä kaikkea osia tarvitsee hankkia, että saan tuon 1749VC ahtimen asennettua ilman "virityksiä" 1749VA:n tilalle.
Skoda Octavia BKD koneella on kyseessä.
Jos jollain on tästä valmista tietoa niin jakoon het!!!

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 7.10.2008 20:19

1749VC on alkuperäisenä asennettuna ylöspäin ja VA malli alaspäin, joten jos VC:n asentaa alapuolelle niin turbon keskiö tarvii pyöräyttää toisinpäin,
sen saa helposti käännettyä, mutta silloin alipainekello tulee ylöspäin,
en tiedä onko sillä mitään merkitystä lähinnä tilan kannalta letku varmaan kyllä riittää siihen.
Toinen mikä siinä on erona on EGR:n liitäntä, joka on pakosarjan päässä ei keskellä. Kolmas ero on ahtoputkenlähtö joka ei tule ihan samanlailla,
en tiedä saako vakioputken liitettyä siihen vai joutuuko tekeen jonkun muun ratkaisun.

Tuossa on kuvat molemmista turboista.


GT1749VA ja GT1749VC

Voisin tuon VC:n keskiön pyöräyttää toisinpäin ja laittaa pari kuvaa siitä niin ehkä ymmärrät.
Tuossa eroja joita itse olen huomannut, kertokaa jos joku on jo laittanut tuollaisen BKD:hen.
Viimeksi muokannut S8k-80, 9.12.2008 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.10.2008 20:37

Eikös tuohon nyt kannata teettää tuohon 140hp:n kuoriin joku vähän parempi..

Tuo 170hp:n loppuu kuitenki kesken hetikohtajälleen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.10.2008 22:38

Pakosarja on vähän eri mallinen -> downpipe ei ehkä yletä kiinni ja ainakaan vakio öljynpaluu ei yletä.
Ahtoletku ei käy millään suoraan, samoin imuputken kanssa voi tehdä tiukkaa.
Kyllähän tuota kannattaa ainakin kokeilla, jos on ahdin tyrkyllä.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 8.10.2008 6:36

Kiitokset S8k ja Freak

LTR: Ei se niin äkkiä lopu kesken, riittää hyvin tuommoiseen käyttöautoon, tehoille 210 - 220 konia, väännöt rajataan kuitenkin 400 Nm tuntumaan.
Teettäminen olisi yksi vaihtoehto, mutta ensin ätytyisi ostaa uusi VB ahdin, josta teettää alkuperäiseen pakopesään sopiva hydribi, joka taas tulee aika kalliiksi.
Missään nimessä en halua ahdinta joka alkaa ahtaa vasta 2000 RPM jälkeen.

Tätä olis tarkoitus kokeilla ja samalla jalostetaan ohjelmaa vähän pidemmälle ;-)

Tarkoitus olisi rakenella alkuperäisiä osia käyttäen, eli kun tietäisin mitä tarvitsee ostaa.
RS Ocun ahtoputki ja imuputki ainakin.
Mikä on muuten tuo sähköliitäntä VC ahtimen painekellossa ? Onko joku rajakytkin liikkeen tarkistamiseen tms ?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.10.2008 11:02

Et tee niillä RS Ocun osilla mitään koska joudut kääntämään ahtimen ylösalaisin. Et saa millään tehtyä pelkistä OEM osista ilman modauksia. Tai saa tietenkin jos tekee RS:n kopion DPF:ineen ;).

Jollain tavalla tosiaan VC-ahtimessa haistellaan alipainekellon liikkeitä, en tiedä onko pelkkä raja vai osaako haistella asentoa.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 8.10.2008 13:00

No perkula, niinpä tietennii.
Sitten täytynee varautua modauksiin ja sikaflexiin.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.10.2008 20:41

No ei nyt ehkä ihan sikaflexin tasolle tarvitse vajota.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 15.10.2008 14:11

Homma otettu työn alle, putkistoja suunnitellaan ja hommataan tarvikkeita.
Lisää infoa tulevaisuudessa

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 15.10.2008 14:29

Ota kunnon kuvat hommasta ja kerro tarkemmin mitä muutoksia vaihto vaatii, jos vaikka itsekkin innostuisi tekeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa