vento TD kiukuttelee
Valvoja: ffp jäsenet
vento TD kiukuttelee
semmosta käynnistyvyys vikaa tos romussa et useimmiten lähtee laakista käymään,joskus parin starttauksen jälkeen mut joskus saa startata reilu kymmenen kertaa et hörähtää.polttoaine linjassa ei kulje ilmaa et siinä ei vika ole.et oiskohan nyt si sammutus solenoidi paskana vai ajonestoko siä vittuilee?tätä ny on jatkunu muutaman vuoden ja en oo jaksanu tutkia mut nyt alkaa pikkuhiljaa pahentuu toi vika et saa startata useamman kerran.eli jos viisaammat pystyis jeesaa mistä alkais vikaa ettimään???
Jossain toises topikissa tais olla samaa vaivaa jos haet niin voi olla tarkemmatkin ohjeet.
Kuitenkin se oli että pitää siitä pumpun kyljestä avata poralla tai vasaralla se musta murikka siitä sammutussolenoidin päältä ja vetää 15 virta suoraan solenoidille. Yleismittarilla pitäs selvitä mikä karva siellä on tuo herätevirta eli 15 virta.
Kuitenkin se oli että pitää siitä pumpun kyljestä avata poralla tai vasaralla se musta murikka siitä sammutussolenoidin päältä ja vetää 15 virta suoraan solenoidille. Yleismittarilla pitäs selvitä mikä karva siellä on tuo herätevirta eli 15 virta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=41 ... ht=#417152
jorkku/mokkula syöttöpumpussa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... hlight=109
Tuota voi ensin kokeilla (otat karan ja jousen pois).
Vaihtoehdot vähissä, otat ajoneston pois tai vaihdat koko pumpun parempaan.
jorkku/mokkula syöttöpumpussa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... hlight=109
Tuota voi ensin kokeilla (otat karan ja jousen pois).
Vaihtoehdot vähissä, otat ajoneston pois tai vaihdat koko pumpun parempaan.
Viimeksi muokannut sa, 4.1.2009 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sulake on ok. Pitää saada yleismittari toimimaan niin saa selville antaako jännitettä hehkuille ollenkaan.
HolySmoke-sivustolla puhuivat paluulinjan vaihdosta, joka vaikutti käynnistyvyyteen.
Mulla nafta haisee koko ajan ja jostain vuotaa, mutta en ole löytänyt vuotokohtaa. Jospa uusis paluulinjan niin näkiksi korjaantuuko molemmat viat.
HolySmoke-sivustolla puhuivat paluulinjan vaihdosta, joka vaikutti käynnistyvyyteen.
Mulla nafta haisee koko ajan ja jostain vuotaa, mutta en ole löytänyt vuotokohtaa. Jospa uusis paluulinjan niin näkiksi korjaantuuko molemmat viat.
Vento td ajoesto
Minulla on 97 vento td jonka ajoneston jouduin poistamaan koska se lopetti kerralla toimimasta. Startti pyöri ja hehkut pelasi mutta pumppu ei tullut työmaalle.
En tiedä missä varsinainen ajoneston "älypää" edes on mutta erään tuttavan ohjeiden mukaan sain pumpun päässä olevan kamppeen pois. Siihen meni kaksi ohutta johtoa.
Värkki oli kiinni kahdella muistaakseni 6 mm katkaistuilla ruuvilla pumpun päässä.Ruuvit ovat upotettuna aika syviin reikiin.
Ruuvien katkaistut kannat on parasta porata esim. 8 mm poralla pois, jolloin murikka lähtee irti ja alta paljastuu entisenmallisen boschin jakajapumpun pysäytyssolenoidi.
Poraus oli hankalassa paikassa ja minun piti otaa nesteletku tieltä pois enenkuin poraus onnistui. Solenoidin päässä on vain yksi johdinliitin joka kaipaa 12v + virtaa ennekuin pumppu alkaa töihin. Otin aluksi virran parkkivalon johdosta, mutta sitten hoksin että ajoestomurikan toiseen johtoon tulee kyllä jännite kun virta-avin kytketään.
Tämän jälkeen vento on palvellut moitteetta 200 tuhatta km. (yht. 470 t km)
Kyllä tämä nykysuuntaus elektroniikan lisääntymisessä autotekniikassa aiheuttaa ikäviä tilanteita. Apu on hakusassa nja maksaa usein paljon.
En tiedä missä varsinainen ajoneston "älypää" edes on mutta erään tuttavan ohjeiden mukaan sain pumpun päässä olevan kamppeen pois. Siihen meni kaksi ohutta johtoa.
Värkki oli kiinni kahdella muistaakseni 6 mm katkaistuilla ruuvilla pumpun päässä.Ruuvit ovat upotettuna aika syviin reikiin.
Ruuvien katkaistut kannat on parasta porata esim. 8 mm poralla pois, jolloin murikka lähtee irti ja alta paljastuu entisenmallisen boschin jakajapumpun pysäytyssolenoidi.
Poraus oli hankalassa paikassa ja minun piti otaa nesteletku tieltä pois enenkuin poraus onnistui. Solenoidin päässä on vain yksi johdinliitin joka kaipaa 12v + virtaa ennekuin pumppu alkaa töihin. Otin aluksi virran parkkivalon johdosta, mutta sitten hoksin että ajoestomurikan toiseen johtoon tulee kyllä jännite kun virta-avin kytketään.
Tämän jälkeen vento on palvellut moitteetta 200 tuhatta km. (yht. 470 t km)
Kyllä tämä nykysuuntaus elektroniikan lisääntymisessä autotekniikassa aiheuttaa ikäviä tilanteita. Apu on hakusassa nja maksaa usein paljon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa