1.8 3 golffin kulutus (vika palannut)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

1.8 3 golffin kulutus (vika palannut)

ViestiKirjoittaja joksa_ » 12.10.2008 13:14

eli alkaa pikku hiljaa harmttamaan kun auto kuluttaa 9 litraa satasella maante ajossa 80-100km/h, mistä voin lähteä vikaa hekemaan, ei tuo nyt mielestäni ihan normaalia ole, autosta on katalysaattori irti kun meni rikki mutta eihän se bensan kulutuksee vaikuta, lmabdaksi vaihdettu motonetin tarvike lambda, autossa abs kone.
Viimeksi muokannut joksa_, 27.11.2008 16:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JaniV
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.8.2008 4:03

ViestiKirjoittaja JaniV » 12.10.2008 13:16

tarvike lambda......

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.10.2008 13:26

-95 mk3 söi myös tuommosia määriä 13 vuotta vanhoilla virranjakajan osilla sekä polttoainesuodattimella.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 12.10.2008 14:33

voi olla että johtuu lambdasta mutta vanhallakin lamdalla vei muistaakseni samoja, vaikuttaako virranjako puoli bensan kulutukseen, voiko tarkistaa silmämääräsesti ja mitä kaikkia olisi syytä vaihtaa kun ei varmaankaan koskaan vaihdettu, lisäksi kytköksissä tähän bensan kulutuksee saattaa olla pieni nykiminen kylmällä koneella ja pieni viive kaasun kanssa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.10.2008 14:43

Virranjakajan kansi ja pyörin sekä polttoainesuodatin = yhteensä ehkä huimat ~30€. Ja ehdottomasti saksalaisia osia, jos ei orkkiksia raski ostaa.

Noilla ehkä kannattaisi aloittaa jos ei tietoa ole milloin vaihdettu. Samoin myös sytytystulpat.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 13.10.2008 20:06

tulpat virranjakajan kansi sekä pyörittäjä vaihdettu, virranjakajan kannen koskettimet kyllä aika hapettneet, katsotaan mitä tekee kulutukselle, kaasuun kyllä edelleen pieni viive mutta eipä tuo mikään tykki kuulemma kuulukkaan olla.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.10.2008 20:16

Ihmettelin silloin niiden uusien hilujen vaihdon jälkeen, kun ei ollut käyntiin/kulkuun minkäänlaista vaikutusta, mutta tankatessa sen sitten huomasi.

LHa
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.1.2006 16:44

ViestiKirjoittaja LHa » 14.10.2008 12:43

Ittellä kans oli kulutus samoissa lukemissa, mutta tuli tossa kesä ajettua semmosta 50km työmatkaa päivittäin (maantienopeuksia) niin jo kuukauden jäälkeen matkakulutus oli laskenut sinne 7litran paikkeille. ilmeisesti oli karstaa jossain.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 14.10.2008 12:54

taitaa olla fiksuinta heittää joku suuttimen/karstan poisto setti tankatessa autoa, todennäköisesti kuitenkin karstaa jonkin verran mikäli sytytyksessä ollut häikkää..

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 15.10.2008 19:16

eipä tuntunut kulutukseen nämä keinot vaikuttaneena, mikä seuraava askel, korjaamoko vai lambdan osto? lisäyksenä voisin laittaa että auto nykii kylmänä kun kierrokst noin 2000 ja savuttaa myös jonkin verran ei nyt mitenkään erikoisemmin mutta olisiko myös tällä jotain tekemistä asian kanssa, savu on vaalean harmaata.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 16.10.2008 10:44

kävin korjaamolta kysymässä apua, eivät oikein osanneet sanoa mitään, kaikki oi vahdetty ja uusittu mitä epäilivät, sanoivat ett pistokkeesta voi selvitä jotakin ja huomiseksi soivein ajan, mitä vm93 autosta voi selvitä pistokkeesta, epäilen kyllä nyt hieman tota ratkasua, mitä mieltä olette, 35e maksaa.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 20.10.2008 20:13

vikakoodia en vielä kerinnyt lukea joten koitetaan nyt vilä omin avuin, kysyin tutulta asentajalta ja sanoi että ryyppy olisi koko ajna päällä, oman käsityksen mukaan tällöin toimisi kylmänä normaalisti? Itselle tuli mieleen kun noin vuosi sitten ostin auton kertoi omistaja että puola vaihdettu kun ei lähtenyt käyntiin, vika oli ilmennyt pikkuhiljaa, puola on tarvike puola, voiko tälläinen vika jothtua puolasta, mittasin vastuksen ja sain aluksi lukeman0.9 toisio käämi näytti niin isoa että mittari loppu kesken, normi mittari onko nyt sitten 2M ohmia max.

todella iso kiitos jos joku viitsii auttaa.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 20.10.2008 22:01

En väitä, mutta mulla ei mene aina tämä mitä aina toistetaan, että tarvikelambda ei toimi. Miksi ei? Jos on ehjä komponentti ja oikeanlainen vaan, niin mistä se auto tietää minkä merkkinen osa se on? Käyttäisin tietenkin kuitenkin merkkivaraosaa. Kuten sanottu en siis väitä mitään, mutta onko jollain jotain konkreettista mihin perustuu että pitää olla alkuperäinen lambda?
Erääseen ranskalaisvalmisteiseen kakkoskiesiin hommasin tarvikelambdan, vaikka huoltoliike nimenomaisesti vakuutti ettei tule auto sillä toimimaan... Loistavasti toimii! :)
Tosin lambdan liittäminen (johdot) osoittautui tarkaksi hommaksi. Yksi johdin tuli kiinnitettyä kiireessä vähän huonommin, niin oireili heti. Ja vika korjaantui kun johdon laittoi kunnolla putkimallisella liittimellä yhteen.
Seuraavaksi Ventoon pian uutta lambdaa jos kulutus vaikka tippuisi, ja tuhnunen kulku tuntuu välillä olevan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.10.2008 22:37

Eikös niissä tarvikevalmistajien happitunnistimissa oo ollu lähinnä kestävyysongelmia...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.10.2008 8:32

Tuo 9L ihan normaalia......haulla löytyy lisää aiheesta.....4 kpl 1.8 vagia (55kw & 66kw) suvussa ja kaikki vie seka-ajolla 8-10L, talvella ei alle 10L.

Jukifi
-
Viestit: 221
Liittynyt: 16.12.2006 21:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukifi » 21.10.2008 10:05

^ Ei kyllä ihan normaalia ole, joko autossa tai ajotavassa hämminkiä. Mulla 1.8 66kw ja nyt 3000km seka-ajon matkalta ajotietokone näyttää 7,3l/100. Viikonloppuna 500km reissu lähes kokonaan maantieajoa ja kulutukseksi ajotietokone ilmoitti 6,1l. Hiemanhan tuo tietokone valehtelee, viimeisimmän tarkistuksen mukaan näyttää about 0,3 liian vähän, mutta silti nuo 9-10l lukemat tuntuu kaukaisilta.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 21.10.2008 10:11

Jos auto on teknisesti kunnossa, niin ainakin ajotapa, renkaiden leveys ja vierintävastusominaisuudet, ylimääräinen massa autossa turhan lastin muodossa, suksiboksit ynnämuut vaikuttaa kulutuslukemiin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.10.2008 10:39

En jaksa enää alkaa vääntämään, meidän lukemat on ajettuja eikä ajotietokoneisiin luotettuja, gt venton keskikulutukseksi ajotietokone näyttää 15L.

Täällä on samasta aiheesta väännetty muutamassa muussakin topicissa, on täysin sattumaa mitä se oma vag -tuote kuluttaa.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 21.10.2008 11:11

Itsekin suhtaudun skeptisesti noihin ajotietokoneiden lukemiin. Kyllä se täytyy ihan tankkauksien yhteydessä itse laskea kilometrien mukaan.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 21.10.2008 11:57

Tossa on yhden 1.8 66kW VAGin todellinen kulutus viimeiseltä 12 kk:lta. Kori on vähän Kolffia isompi ja painavampi, mutta kaipa tuosta jotain vertailua voi tehdä:

Kuva

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.10.2008 12:11

Joo noi vanhemmat pelit kuluttaa todellakin vähemmän kun nämä 1-pisteruiskuiset talousihmeet joista tehotkin on kuristetu puoleen.
Muijalla aiemmin ollut -88 kaasutinkoneinen audi 80 vei vähemmän kun nykyinen vento.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 21.10.2008 12:33

Tuossa mainitussa Passatissa on nimenomaan sellainen yksipisteruiskulla varustettu talousihme...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 21.10.2008 16:17

Mulla -90 Jetta 1.8 RP-koneella, tammikuusta lähtien 6000km sekalaista ajoa, pääasiassa työmatkaa. Kulutus pyörinyt koko ajan välillä 7.0-7.9L/100km. Orkis-katti vielä paikoillaan ja hyvin puhdistaa, HC tyhjäkäynnillä 0, kierroksilla 8 ilman vippaskonsteja. Kyllä noikin toimii joskus :-)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 21.10.2008 17:26

Tässä oman -95 mallisen golf variantin kulutusta viimeisen 10000km ajalta. Koneena siis tuo surullisenkuuluisa AAM. Ja ajo varsin vaihtelevaa; työmatkaa 15km/suunta, kaupunkia jne.. keskikulutus 7.6l/100km. Ei paha.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 21.10.2008 21:06

http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 81d934280d

Ongelma korjattu, tiedä sitten mkä oli vika muistiin merkintää aiheuttanut, lamdan johto oli joskus katkennut, voisi olla yksi syy, pääasia ett nyt toimii..

Kiitos kaikille auttaneille.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 22.10.2008 9:07

Kaverilla oli -90 jetassa joskus mystinen vika, auto ei lähtenyt millään käyntiin tankkauksen jälkeen kylmä-asemalta. Syylliseksi löytyi 1 katkenyt johto lambdalla.
Kukahan ottaisi hoitoon nämä meidän vagit kun ei noin pieniin kulutuslukemiin ole toivoakaan.
Vikakoodit on luettu muista paitsi gt:stä ja tulpat ym vaihdettu, ei muutosta.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 27.11.2008 16:19

eli eipä vika mitään poistunut, pari viikkoa toimi n 500km, ongelma tuli takaisin, tosin ei nyt niin voimakkaana kun pahimillaan oli mutta kuitenkin ja bensaakin menee edelleen ja karstottaa, kävin stten luettamassa wolsu liikkeessä vikakoodin ja lamdaaherjasi, no eipä ihme tolla ylempänä taitaa olla jotain tarinaa lamda seikkailuisa mutta kerron tähän vielä kerran, autossa kolisi katti,otin irti ja tyhjensin sen, noh samalla ajattelin että lamdan voisi vaihtaa ennen kun uutta katta hommaa jos se vaikka olisi sen hajottanut, no tuskin oli kun kerran kolisi eikä ollut sulanut, no jokatapauksessa motonetin happis lamda kiinni, toimi hyvin kunnes kesällä auto oli lainassa ja lamdan johto oli mennyt poikki, kun sain auton itselle laitoin johdon kiinni ja toimikin ihan hyvin kunnes alkoi tekemään tota nylpytysä, no vaihdoin sitten ladan vielä kerran halppikseen tosin eri merkkiin mutta 30eromuun kuitenkin ja nyt siis se kiinni eikä toimi, eli varmaankin uusi lamda? Motonetissä bochin 1 johtoinen joku 79e, toimiiko se ja onko vastaava kun alkuperäinen, ei ainakaan enään 30e romuja, alkuperäinen 222e,
eli olisiko tuo motonetin boch mielestänne millainen vaihtoehto.

Pienenä mutkana matkassa vielä lamdan johdotukset, eli tuleeko suoraan ohjausyksiköltä, voisi samalla tarkistaa ja mitata että on kunnossa, eli jos jostakin vain saisi kytkentäkaavion tai joku kellä on voisi katsoa, olisi ihan huippu homma .
Ja jos joku viitsii katsoa minkä värinen se johto on mikä menee anturiin kiinni ja minkä värinen maa johto kun pahimassa tapauksessa nuokn voineet mennä sekaisin.

Sen verran vielä että jostakin olen kuullut ettei lamda kylmään autoon vaikuta, eli siis sanokaa fiksummat vaikuttaako lamda vialta ja voiko viottunut lamda edes tehdä tuollaista.

Kiitos avusta, jos vihdoin saisi tuon raadon kunton edes hetkeksi.


niin autossa ABS kone, lamda 1 johdolla.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 27.11.2008 17:09

Onko tuossa lambda pakosarjalla vai katin kyljessä ja onko sulla edelleen siellä tyhjä kattipönttö? Itellä oli joskus Corradossa katti tyhjennetty, kun auto tuli minulle. Ei kulkenut oikeen mihinkään ja kulutti paljon bensaa. Lambda oli tuolloin ehjä, mutta koska katti oli tyhjä pönttö ja lambda sen kyljessä ei lambda lämmennyt tarpeeksi ja antoi ihan vääriä tietoja ruiskuboxille. Laitettiin ehjä katti paikalleen ja tehoa tuli reilusti lisää ja samalla bensankulutus normalisoitui...

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 27.11.2008 17:11

vain yksi lamda pakosarjassa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa