Cometic multi-layer

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Cometic multi-layer

ViestiKirjoittaja lade » 10.10.2008 19:54

Ootteko asentanu nuita monikerrosmetallitiivisteitä ihan "kuivana" vai kuinka? Jenkkiporukat suihkuttaa tiivisteen kuparitahnaspraylla ennen asennusta, mikähän tuossa on ideana?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 11.10.2008 13:31

Itseasiassa kyseessä taitaa olla copper gasket niminen aine jota saa varaosakaupoista. Ei se ihan tavallista kuparitahnaa ole vaan kun tiivisteen laittaa paikoilleen tuntuu se tarraavan todella hyvin kiinni. Hinta oli jotain alle 15 euroa.

Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.10.2008 13:39

Mitä tuo aine sitten tekee?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.10.2008 14:18


Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 11.10.2008 16:44

ei saa joka kaupasta ja tuo on nimenomaan tarkoitettu kannen tiivisteen väliin,tai oikeastaan pintoihin..hurjimmat ovat jopa purkaneet monikerros tiivisteitä ja laskeneet kerrosten väliin.
Omasta sen verran kokemuksia ett tuo on toimiva tuote jos on tiivisteessä pito ongelmia,vaikka hieman isomilla ahdoilla = )
jopa turbon ja pakosarjan tiivisteen pintoihin on tuota tullut suhuteltua ja aina on pitänyt,jopa 2.8 ahdoilla = ))

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Cometicista vielä...

ViestiKirjoittaja lade » 13.10.2008 11:08

Löysin Cometicin sivuilta tiedon:
MLS Head Gaskets are comprised of two embossed viton coated stainless steel outer layers and a variable stainless center layer.
Eli jos siinä on Viton-pinta, niin tuskin tarvii enää lisäksi mitään "kupariliimaa". Laitan siis kuivana kiinni.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 14.10.2008 15:45

Ihan tavan kuparisprei toimittaa myös.

Mihin koneeseen menossa?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.10.2008 16:11

Porsas puolella ovat saaneet hyviä kokemuksia kuparitönän käytöstä, siellä tuntuu muuten olevan ongelmana cometicin vuotaminen.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 14.10.2008 18:45

En ihan usko että tavallinen kuparispray toimisi samalla tavalla kuin tuo VHT:n kama.. Tavallinen kuparispray ei ainakaan muutu liimaisen tahmeaksi kahdessa minuutissa niinkuin toi kuvan tavara.

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Cometicista

ViestiKirjoittaja lade » 15.10.2008 9:20

Löyty pieni ohjelappu pakkauksesta. Asennusohjeessa on pinnanlaatuvaatimus. Ja myös suositus, että asennetaan kuivana. Eli jos pinnat riittävän sileät, toimii kyllä ilman lisäainetta. Cometic MLS:n pinnassa oleva viton-kerros lienee niin ohut, ettei se pysty täyttämää isoja virheitä.
Tuntuu siltä, että jos pinnat on vähänkin huonot, ei kannata Cometicciin rahojaan laittaa. menee hienot viton-kalvot harakoille jos niitä tarvii kuparilla läträtä.
Tiiviste menossa 16v . Alla speksejä:

-Kansi portattu/modattu PL
-Lohko 8v gti EV+oil scraper-levy
-Wössner 82,5
-Bildon motorsport Rev-lite kanget
-Weber DCOE 45
- CatCams nokat+ti-retainerit
- Bildon sport jouset
-Light weight hydraulit
-Kevennettu+tasapainotettu
-ym.ym.

Eli vanhan liiton viritys.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.10.2008 13:14

En ihan usko että tavallinen kuparispray toimisi samalla tavalla kuin tuo VHT:n kama.. Tavallinen kuparispray ei ainakaan muutu liimaisen tahmeaksi kahdessa minuutissa niinkuin toi kuvan tavara


Tohon en otan kantaa, kun en tiedä. Mutta hyvin on toiminu ihan tavan kuparisprei..

Tiiviste menossa 16v . Alla speksejä:


Tähän taas sellanen etten varmaksi tiedä mitä cometicci maksaa mutta ihan tavallisen PG:n pelti "paffin" saa n.50€ hintaan ja on kuulemma koeponnistettu aika kovissakin lukemissa, kestää..

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Cometicista

ViestiKirjoittaja lade » 15.10.2008 13:39

Eihän tollanen vapariviritys välttämättä mitään Cometiccia tarttis, varmaan toimis vaikka Motonetin tilkkeellä, mutta sattui nyt tulemaan sopivasti rapakon takaa halvalla taalalla muitten osien mukana.Jäi hintaa peräti 25 euroo+jotain rahdista.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.10.2008 21:26

Eihän tollanen vapariviritys välttämättä mitään Cometiccia tarttis, varmaan toimis vaikka Motonetin tilkkeellä, mutta sattui nyt tulemaan sopivasti rapakon takaa halvalla taalalla muitten osien mukana.Jäi hintaa peräti 25 euroo+jotain rahdista.


Joo, en mä sillä ja jos ei kerran maksanutkaan ton enempää.
Mutta kestää toi alkuperäinen PG:n peltitilke ahdetussakin, koestettu kuulemma yli 500..

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Tilkkeet

ViestiKirjoittaja lade » 15.10.2008 21:45

Toi oli uus tieto mulle et PG:ssä on peltitiiviste. Onko siinä joku pinnoite ja onko se monikerrostiiviste?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.10.2008 21:52

Monikerroksinen, pelti päällä ja alla, välissä jotain mäskiä ja metallia. Tallilla niitä olis käytettyjä kourallinen.
Liukastettu ja paskastettu kuparispreillä..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.10.2008 22:14

2.0 16v motista löytyy sit kanssa monikerrosmetallitiiviste ja huomattavasti halvemmalla ja tuntuu kestävän.
Joitamia Reinzin tiivareita myyneenä ei ainakaan valituksia ole tullut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa