1.8t ja oikea suutinkoko+muuta viriasiaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

1.8t ja oikea suutinkoko+muuta viriasiaa

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 9.10.2008 18:39

Eli kokosin tähän nyt muutaman mielessä pyörineen kysymyksen, koska en oikeen googlella enkä muutenkaan löytänyt yksiselitteistä vastausta.

Autona siis toimii profiilin Audi. Tarkoitus on laittaa ko. autoon K04 tai vastaava päivitysahdin. Kyseinen ahtimen tuotto riittää maksimissaan 250hv tehoille.

Onko ko. ahtimella mahdollista saada enemmän tehoa, jos laittaa:

1) isomman downpipen
2) paremmin virtaavan pakosarjan
3) paremman putkiston
4) ehkä vapaavirtaussuotimen (paneelimalli vakiokoteloon)
5) tekee jotain muuta, mitä?

Autoon menee kytkin vaihtoon joka tapauksessa, koska se ei tuonne saakka kestä. Jos tehotavoite on siellä n. 260-270hv niin minkä kokoiset suuttimet pitäs olla, että riittää, mutta ei olis liian suuret? Mihin saakka riittää vakio bensapumppu?

Onko siis ko. ahtimella mitään toivoakaan päästä tuon 250hv yli? Auto on kuitenkin päivittäisessä käytössä eikä paljoa revitellä.

Tässä näitä nyt aluksi. Lisää kun tulee mieleen...

margo
-
Viestit: 107
Liittynyt: 11.2.2004 11:29

ViestiKirjoittaja margo » 9.10.2008 20:46

mulla riitti vakio bensa pumppu ja kytkin ihan hyvin. suuttimet 400:set ja tehot oli tossa haarukassa paineilla +0.9 ..............ahdin oli kylläkin mallia kuulalaakeri

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 9.10.2008 21:20

Hmm mielenkiintoista. Oon kuullut paljon juttua, että toi vakio kytkin ei kestäis oikeestaan juuri yli 200hv tehoilla. Toisena vaihtoehtona olis Eurospecin ahdin tai sitten tosiaan toi GT28R mut sitten meneekin jo niin paljon kaikkee uusiksi. Periaatteessa toi 250hv riittää kyllä varmaan kans, mut tarvis saada se sillain ulos ettei toi K04 oo ihan kykynsä rajamailla. Tietääkseni ainakin pelkän ahtimen,suuttimet ja ohjelmoinnin jälkeen noilla tehoilla ahdin on rajoillaan...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.10.2008 7:30

1) isomman downpipen
2) paremmin virtaavan pakosarjan
3) paremman putkiston
4) ehkä vapaavirtaussuotimen (paneelimalli vakiokoteloon)
5) tekee jotain muuta, mitä?

Eurospecin ahdin tai sitten tosiaan toi GT28R mut sitten meneekin jo niin paljon kaikkee uusiksi.


Eikö tuossa listassa ole jo suurinpiirtein kaikki, mitkä menis uusiksi muutenkin?
Ehkä ahtoputkistoa joutuu hivenen enemmän muokkaamaan jos vaihtaa jonkun muun kun K04:n mutta tuskin se siihen enää kaatuu? Lisäksi ehkä bensapumppu ja kytkin, mutta siihen olitkin jo valmistautunut?
Vääntöjen kanssa taitaa kytkimen kesto ensimmäiseksi tulla vastaan, ei ehkä tehon.

380-400cc suuttimet pitäis riittää tuohon tavoitteeseen. (250-280hv)

Ei sillä etteikö siitä tuolla +100 hv lisäykselläkin jo varsin pirteä tulisi. :)

golfgti1
-
Viestit: 94
Liittynyt: 8.10.2007 20:18

ViestiKirjoittaja golfgti1 » 10.10.2008 8:58

millasta kytkintä olet meinannut? Itellä olis tavoitteena joskus tulevaisuudessa saaha tuohon golfiin n. 300hv ja kytkimeksi suunnittelin jotain tdi syncro passatin tai vastaavan asetelmaa ja levyä. vauhtipyörä ois vielä hakusessa, todennäköisesti G60 vauhtipyörä ois hyvä vaihtoehto.. ahdin löytyy jo hyllystä. en tiedä onko kellään muulla jo käytössä, mutta kaveri löysi saksasta bentleyn v8 moottorissa käytettävän garretin ahtimen. Turbiini ja kompurapyörän mitat on aika lähellä garrtin gt28 rs:n ahtimen mittoja. ar suhteissa oli vähän enempi eroa. jännä sitten nähdä joskus että miten tuo käyttäytyy..

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 10.10.2008 17:56

Lähinnä idea on siinä, että ei tarvitsisi tehdä uutta gt sarjaan sopivaa downpipea, koska siinä se lähtö on sellainen omituinen ja noita k03-04 sarjan ahtimiin sopivaa downpipea saa 3" kokoisena edullisesti kun vastaavasti gt sarjaan maksaa paljon enempi ja ei oo itellä hitsaustaitoa. Samoin orkkis pakosarjan tilalle saa melko edullisesti avarampaa.Isompi cooleri on jo keulalla valmiina.

millasta kytkintä olet meinannut?


Mulle tulee Sachsin kytkinsarja missä on kaikki: vauhtipyörä,levy 228mm,paineasetelma,painelaakeri ja tarvittavat pultit. Kyseistä sarjaa saan hankittua muillekkin halukkaille 380e hintaan. Sarja kestää 300hv/400Nm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa