Muutamia kysymyksiä G60 Corradosta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

taly
-
Viestit: 20
Liittynyt: 12.9.2008 19:00

Muutamia kysymyksiä G60 Corradosta

ViestiKirjoittaja taly » 8.10.2008 18:28

Olisi muutamia kysymyksiä tuosta autosta. JOs joku asioista tietävä viitsis valottaa hieman niin olisin kiitollinen.
1.
Pakokaasut vuotaa jostain pakosarjan kohdilta.
Saako pakosarjan ja pakoputken välisen tiivisteen vaihdettua irrottamatta moottoria? Eli jos irrottaa imusarjan, niin mahtuuko sitä kautta?

2.
Irtoaako välijäähdytin ilman että irroittaa puskuria? Mahtuuko tulemaan alakautta?

3.
Nokka akselin stefa vuotaa. Meneekö ajoitus pilalle, jos löysää jakohihnan kiristinpyörän, merkkaa nokka akselin hihnapyörän kohdan ja irrottaa tämän jälkeen sen ja vaihtaa stefan? Pysyykö ajoitukset kohdillaan tällätavoin?

4.
Ilmastointi ei toiminut joten purin ahtimen ja yritin löytää kompuraa, mutta yllätys yllätys. Löytyi pelkät tulpatut letkunpäät. Onko kompura hihnavedolla, vai sähkötoiminen tuossa autossa? Ihmettelen vaan koska ahtimen hihnaa myydään erimittaisina imastoituun ja ilman oleviin. Jos kompura ei saa voimaansa hihnalta, niin miksi ahtimen hihna pitää olla erimittainen ilmastoinnilla varustettuun autoon? Eikös sen pitäisi sijaita ahtimen alla, samoihin tukirautoihin kiinnittyneenä.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 8.10.2008 18:47

Mulla oli kompura...muuten ehjä,mutta se pääty osa mihin tulee putket,niin on yhdestä liitoksesta halki. Sen saa vaihdettu. Kompuraan on vaihdettu laakeri joku vuosi takaperin ja magneettikytkin toimii. Ollut kayttämättömänä pari vuotta öljyt sisällä.


Kompura pitäisi tosiaan olla ahtimen alla. Ja hihnoja on erimittasia,mutta se on apulaite/moniura hihna,ei ahtimen hihna.Lisäksi on lyhyempi kiilahihna,joka on myös erinlainen ilmastoitu/ei ilmastoitu.Ahtimella on oma pieni hihna.

Eli moniurahihna pyörittää kompuraa.Lisäksi noissa on erona se,että ilmastoidussa vesipumppu pyörii kiilahihnalla ja ei ilmastoidussa moniurahihnalla,eli jos sinulta on kompura poistettu,niin on myös vesipumpun pyörävaihdettu.

Osta kompura pois niin voin antaa hyvät alennukset ottaa jos annat vaihdossa vesipumpun hihnapyörän....

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 9.10.2008 7:24

Muistelisin, että vakio välijäähy mahtui ihan helposti tulemaan pois ilman puskurin irroittamista.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.10.2008 9:09

Kyllä mun käsittääkseni pitäisi mahtua irrottamaan pakosarja siitä katille menevästä putkesta kun irroittaa imusarjan. Ja toivon että mahtuu, koska itselläni on sama urakka tulossa. Mulla vaihdettiin viime keväänä pakosarja ja putki katista taaksepäin. Samalla vaihdettiin kannentiiviste, joten tilaa oli ainakin silloin. Samalla meni myös pakosarjan tiiviste ja pakosarjan ja sen väliputken välinen tiiviste vaihtoon. Vaan edelleen tuo jatkoi vuotamista ja nyt vuotaa sen verran paljon, että toi väliputki lähtee nyt vaihtoon.
Siinä putkessahan on siis myös kiinteänä se jousto-osa, joka varmaankin omassani vuotaa. Marmoritiskillä maksoi muuten muistaakseni 580e toi väliputki... onneksi löysin melkein uuden käytetyn aika pirun paljon halvemmalla...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.10.2008 11:58

Imusarjan saa suht helposti irti, kun etsii pultit peilin kanssa. Itse aukasin omasta PG:n imusarjasta 1-2 ja 3-4 pyttyjen välistä ne ohuet kannakset. Niin näkee pultit ylhäältä ja helpottaa niiden aukasua ja irroitusta.
8v koneissa on aika yleistä että pakosarja halkeaa 3 pytyn kohdalta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.10.2008 15:35

Viime keväänä kun mulle vaihdettiin pakosarja ja putki niin pakosarjan mutterit oli sen verran tiukassa että melko työlästä oli niiden vaihto ja vanhasta pakosarjasta jotain hajosikin kun sitä irroitettiin siitä väliputken liitoksesta. (itse en siis tuota tehnyt)
Nyt kun pitäisi se väliputkikin vaihtaa niin toivottavasti se liitos aukeaa helposti kun vajaa puolivuotta sitten se on avattu. Vai ehtiikö tuossa ajassa muurautumaan kovinkin pahasti? Katin puolelta voi olla aika tiukassa, kun niitä ei ole varmaan koskaan auottu. Mutta ne pultit varmaankin saa vaikka halkaistua helposti kun auton alla on tilaa työskennellä.
Imusarjan tuosta varmaankin joutuu taas irroittamaan, joten taitaa olla järkevintä senkin tiiviste taas vaihtaa. Vai?
Toivottavasti tuohon ei korjaamolta kovin montaa tuntia tuhraannu, muuten tulee kalliiksi taas...

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 10.10.2008 9:25

Omasta mielestä se puskuri kannattaa ottaa pois tieltä kun välijäähdytintä irroittaa. Puskuri kuitenkin yhteensä neljällä pultilla kiinni, vilkut ja sumaritki lähtee vaan nyppäisemällä. Paljon helpompi ottaa se välijäähdytin pois, jos ei puskuri ole edessä, ja varsinkin sen takaisin laittaminen niihin alkuperäisiin putkiin luulisi olevan helpompaa.

Niin en ole kyllä kokeillut puskurin kanssa, mutta niin. :}

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 11.10.2008 9:29

Kyllä se välijäähy helposti takaisin meni, jos nyt oikein muistan. Tosin raadon puskurin saa sen verran helposti irti, että samalla sen irroittaa.

taly
-
Viestit: 20
Liittynyt: 12.9.2008 19:00

ViestiKirjoittaja taly » 13.10.2008 10:49

Kiitoksia neuvoista. Otin tuon puskurin irti kun vaikutti helpommalta tavalta. Sai helposti irrotettua ja puhistettua välijäähyn ja letkut. Mitenkäs tuo hiekkapelti kun näytti olevan umpiruuosteessa. Kannattaako sitä vaihtaa? Nyt se ois helppo kun keula on auki. Mistä sellasen pellin saisi ostettua?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa