Paras viritysaihio
Valvoja: ffp jäsenet
Paras viritysaihio
MIkä 2.0 16v on paras viritysaihio mistä menis käyttää jotain omiakin osia.
Mihinkä saakka riittävät ruiskut, ja mikä moottorin ohjaus on järkevin laittaa.
Teho tavoite on +220hv
Mihinkä saakka riittävät ruiskut, ja mikä moottorin ohjaus on järkevin laittaa.
Teho tavoite on +220hv
Jos oletetaan, että kyse on konsernin tuotteista, niin eiköhän se se ABF ole.
Liekö VW:llä edes muita varteenotettavia 2.0 16V koneita..
Varmaksi en sano mutta luulisin että kyseisen koneen omat sisuskalut kestäis tuon 220hv.
Kiertokanget kannattaa kiillotella ja teräskuulapuhaltaa sekä koko alakerta tasapainottaa hyvin niin alkaa kestämään ihan eri lailla.
Millä tahansa ruiskulla pystyy tuommoista konetta ohjaamaan. Oma perstasku sen melkein määrää, laitatko Megaruutan vai Haltech, motec etc hiporuiskun. :)
Liekö VW:llä edes muita varteenotettavia 2.0 16V koneita..
Varmaksi en sano mutta luulisin että kyseisen koneen omat sisuskalut kestäis tuon 220hv.
Kiertokanget kannattaa kiillotella ja teräskuulapuhaltaa sekä koko alakerta tasapainottaa hyvin niin alkaa kestämään ihan eri lailla.
Millä tahansa ruiskulla pystyy tuommoista konetta ohjaamaan. Oma perstasku sen melkein määrää, laitatko Megaruutan vai Haltech, motec etc hiporuiskun. :)
Niin kuin itse sanoit (poiketen alkuperäisessä viestissä ilmoittamistasi kriteereistä), KR moottori on 1.8l.
Edellistä kirjoittajaa kompatakseni K-Jetronic on sen verran haitarista, ettei juuri sovellu edes vapariin kovin kaksisesti.. saati virityskäyttöön.
Kyllä 16v (1.8 tai 2.0) koneesta sen reilut pari sataa kaakkia saa ilman turboakin mutta kyhnyä saanee varata enemmän mitä turbottaessa.
Tai ainakin oletin, että alun perin oli kyse vapaastihengittävästä systeemistä?
Edellistä kirjoittajaa kompatakseni K-Jetronic on sen verran haitarista, ettei juuri sovellu edes vapariin kovin kaksisesti.. saati virityskäyttöön.
Kyllä 16v (1.8 tai 2.0) koneesta sen reilut pari sataa kaakkia saa ilman turboakin mutta kyhnyä saanee varata enemmän mitä turbottaessa.
Tai ainakin oletin, että alun perin oli kyse vapaastihengittävästä systeemistä?
Olisi KR kai sekin ihan toimiva vaihtoehto. Siihen Audi S2 männät ja alakerran tasapainotus, eikös noilla palikoilla olla 400 hv tuntumaan päästy aika luotettavasti.
Vakiomäntiä hieman sorvaamalla varmaan kestää 220 hv kunhan vaan saa sopat ja sytkät kohdalleen.
Megasquirt on edullinen ja ohjelmisto hyvin helppo omaksua.
Oikeastaan voisi sanoa, että tavallisessa harrastekäytössä ei ole mitään todellista syytä miksi kannattaisi käyttää alkuperäisruiskua, taikka myöskään hyperkallista merkkiruiskua.
Kilpakäyttö on tietysti asia erikseen.
Kannattaa heittää mega paikalle, niin saa sentään syötöt ja sytkät kohdalleen. Nykyversiot ovat varsin päteviä laitteita, varsinkin kustannuksiin nähden.
Vakiomäntiä hieman sorvaamalla varmaan kestää 220 hv kunhan vaan saa sopat ja sytkät kohdalleen.
Megasquirt on edullinen ja ohjelmisto hyvin helppo omaksua.
Oikeastaan voisi sanoa, että tavallisessa harrastekäytössä ei ole mitään todellista syytä miksi kannattaisi käyttää alkuperäisruiskua, taikka myöskään hyperkallista merkkiruiskua.
Kilpakäyttö on tietysti asia erikseen.
Kannattaa heittää mega paikalle, niin saa sentään syötöt ja sytkät kohdalleen. Nykyversiot ovat varsin päteviä laitteita, varsinkin kustannuksiin nähden.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
vapari
Vapari koneesta on tulossa, säännöt kieltää turbon.
Lähinnä haen sitä kummassa on enempi ittessään käytettäviä osia, käykö ruisku sellaisenaan yms. abf moottorit tuntuvat olevan melko tiukassa, onko tietoa missä hinnoissa semmoiset vakio moottorit liikkuvat?
Lähinnä haen sitä kummassa on enempi ittessään käytettäviä osia, käykö ruisku sellaisenaan yms. abf moottorit tuntuvat olevan melko tiukassa, onko tietoa missä hinnoissa semmoiset vakio moottorit liikkuvat?
Kappas täälläkin perus jokkisvääntö käynnissä...
Aina on nähty röpöttäviä ja kehnosti jostain kohtaa vetäviä ruutta ja kaasarikoneita jos muu paketti on persiillään, mut kertokaapa mitenkä ne autot ennenmuinoin mahtoi toimia alhaalta ylös niillä weebereillä oli luokka mikä tahansa jos vaan muu paketti oli kunnossa ja säätäjä oli osannut hommansa...??
Tossa malliksi kaasarikoneisen kilpamoottorin toimintaa kun ne webrut on säädöissä ja muu paketti on kunnossa...
http://www.saxspeed.fi/saxspeed-vilppula2006.flv
Voipi olla että jostainkohtaa aluetta ois saatavissa muutama poni tai njyyttoni lisää mutta jossain autokrossissa tai rallissa ei mitään käytännön merkitystä. (muuta kun että jollain kms ruiskulla ja läppärungoilla menee vaan hermot kun vivustossa on kriittisiä osia muovia ja boksit pimenee sillontällön)
Jaaniin olis tommonen reilu 200hp kone myynnissäkin sopivasti, joka myös toimii alhaalta ylös komiasti.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... 587e0e8a14
Toki sitten kun kaikki muu kilke on parasta mitä saa ja pussissa vielä roposia jälellä voi pistää sen 4k€ motecciin ja kunnon läppiksiin...
Aina on nähty röpöttäviä ja kehnosti jostain kohtaa vetäviä ruutta ja kaasarikoneita jos muu paketti on persiillään, mut kertokaapa mitenkä ne autot ennenmuinoin mahtoi toimia alhaalta ylös niillä weebereillä oli luokka mikä tahansa jos vaan muu paketti oli kunnossa ja säätäjä oli osannut hommansa...??
Tossa malliksi kaasarikoneisen kilpamoottorin toimintaa kun ne webrut on säädöissä ja muu paketti on kunnossa...
http://www.saxspeed.fi/saxspeed-vilppula2006.flv
Voipi olla että jostainkohtaa aluetta ois saatavissa muutama poni tai njyyttoni lisää mutta jossain autokrossissa tai rallissa ei mitään käytännön merkitystä. (muuta kun että jollain kms ruiskulla ja läppärungoilla menee vaan hermot kun vivustossa on kriittisiä osia muovia ja boksit pimenee sillontällön)
Jaaniin olis tommonen reilu 200hp kone myynnissäkin sopivasti, joka myös toimii alhaalta ylös komiasti.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... 587e0e8a14
Toki sitten kun kaikki muu kilke on parasta mitä saa ja pussissa vielä roposia jälellä voi pistää sen 4k€ motecciin ja kunnon läppiksiin...
Parkuuhan tuo mukavasti, ei voi kieltää mutta enhän minä väittänytkään etteikö kaasareilla saa peliä laulamaan. Onhan noita tehty maailman sivu. Itseltäkin löytyy tuplilla kiristetty 1397-kuutioinen vapari, pitkäiskuinen ranskanleipä tosin. Lievästä nokasta ja pitkäiskuisesta rakenteesta huolimatta huomattavan ylävireinen, isot ja lyhyet imukanavat yhdessä isojen kaasareiden aiheuttaa 4000 kohdalla hauskan "riemastumisen", tuo näkyy hyvin vääntökäyrässä.
Mutta jos haetaan laaja-alaista moottoria ja tilavuus on rajattu niin eipä viisasta moottorinohjausta kera läppärunkoruiskun kaasareilla hakata. Hinta-tehosuhde taitaa olla vielä kaasareiden puolella, mutta ei uutta Weber-paria voi ainakaan halvaksi sanoa ja täytyyhän sytkänohjauskin jotenkin hoitaa. Mun mielipide..


Mutta jos haetaan laaja-alaista moottoria ja tilavuus on rajattu niin eipä viisasta moottorinohjausta kera läppärunkoruiskun kaasareilla hakata. Hinta-tehosuhde taitaa olla vielä kaasareiden puolella, mutta ei uutta Weber-paria voi ainakaan halvaksi sanoa ja täytyyhän sytkänohjauskin jotenkin hoitaa. Mun mielipide..
No juu makuasioista ei oikein passais kiistellä, mut ihan komiat käppyrät gordinissakin... Tuostakaan taitais saada muuta oleellista petrattua kuin tuota 4500-5200 väliä tietokoneilla ja jos sinne saa lisää tyyliin 3hp6nm ja kustannus on luokkaa 2k€ niin liekö sen arvoista, vieläpä kun pikkusen menettää toimintavarmuutta yleensä...
No juu tossa kaupan olevassa moottorissa webereillä ja omalla muokatulla sytkällä vähemmän monttuja vaikka on mm. rajummat nokatkin (304/296 ja 11.3/10.4mm)
Merkitys noilla montuilla tosiaan aikas olematoi ja tuo taas todistaa sen että säätäjästä se on normaalisti kiinni noitten virikoneiden kanssa , eikä siitä onko siellä ruisku vai kaasarit.
Merkitys noilla montuilla tosiaan aikas olematoi ja tuo taas todistaa sen että säätäjästä se on normaalisti kiinni noitten virikoneiden kanssa , eikä siitä onko siellä ruisku vai kaasarit.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa