Mitä kaikkea osia tarvitsee hankkia, että saan tuon 1749VC ahtimen asennettua ilman "virityksiä" 1749VA:n tilalle.
Skoda Octavia BKD koneella on kyseessä.
Jos jollain on tästä valmista tietoa niin jakoon het!!!
Skoda Octavia, 1749VA -- > 1749VC
Valvoja: ffp jäsenet
1749VC on alkuperäisenä asennettuna ylöspäin ja VA malli alaspäin, joten jos VC:n asentaa alapuolelle niin turbon keskiö tarvii pyöräyttää toisinpäin,
sen saa helposti käännettyä, mutta silloin alipainekello tulee ylöspäin,
en tiedä onko sillä mitään merkitystä lähinnä tilan kannalta letku varmaan kyllä riittää siihen.
Toinen mikä siinä on erona on EGR:n liitäntä, joka on pakosarjan päässä ei keskellä. Kolmas ero on ahtoputkenlähtö joka ei tule ihan samanlailla,
en tiedä saako vakioputken liitettyä siihen vai joutuuko tekeen jonkun muun ratkaisun.
Tuossa on kuvat molemmista turboista.
GT1749VA ja GT1749VC
Voisin tuon VC:n keskiön pyöräyttää toisinpäin ja laittaa pari kuvaa siitä niin ehkä ymmärrät.
Tuossa eroja joita itse olen huomannut, kertokaa jos joku on jo laittanut tuollaisen BKD:hen.
sen saa helposti käännettyä, mutta silloin alipainekello tulee ylöspäin,
en tiedä onko sillä mitään merkitystä lähinnä tilan kannalta letku varmaan kyllä riittää siihen.
Toinen mikä siinä on erona on EGR:n liitäntä, joka on pakosarjan päässä ei keskellä. Kolmas ero on ahtoputkenlähtö joka ei tule ihan samanlailla,
en tiedä saako vakioputken liitettyä siihen vai joutuuko tekeen jonkun muun ratkaisun.
Tuossa on kuvat molemmista turboista.
GT1749VA ja GT1749VC
Voisin tuon VC:n keskiön pyöräyttää toisinpäin ja laittaa pari kuvaa siitä niin ehkä ymmärrät.
Tuossa eroja joita itse olen huomannut, kertokaa jos joku on jo laittanut tuollaisen BKD:hen.
Viimeksi muokannut S8k-80, 9.12.2008 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitokset S8k ja Freak
LTR: Ei se niin äkkiä lopu kesken, riittää hyvin tuommoiseen käyttöautoon, tehoille 210 - 220 konia, väännöt rajataan kuitenkin 400 Nm tuntumaan.
Teettäminen olisi yksi vaihtoehto, mutta ensin ätytyisi ostaa uusi VB ahdin, josta teettää alkuperäiseen pakopesään sopiva hydribi, joka taas tulee aika kalliiksi.
Missään nimessä en halua ahdinta joka alkaa ahtaa vasta 2000 RPM jälkeen.
Tätä olis tarkoitus kokeilla ja samalla jalostetaan ohjelmaa vähän pidemmälle ;-)
Tarkoitus olisi rakenella alkuperäisiä osia käyttäen, eli kun tietäisin mitä tarvitsee ostaa.
RS Ocun ahtoputki ja imuputki ainakin.
Mikä on muuten tuo sähköliitäntä VC ahtimen painekellossa ? Onko joku rajakytkin liikkeen tarkistamiseen tms ?
LTR: Ei se niin äkkiä lopu kesken, riittää hyvin tuommoiseen käyttöautoon, tehoille 210 - 220 konia, väännöt rajataan kuitenkin 400 Nm tuntumaan.
Teettäminen olisi yksi vaihtoehto, mutta ensin ätytyisi ostaa uusi VB ahdin, josta teettää alkuperäiseen pakopesään sopiva hydribi, joka taas tulee aika kalliiksi.
Missään nimessä en halua ahdinta joka alkaa ahtaa vasta 2000 RPM jälkeen.
Tätä olis tarkoitus kokeilla ja samalla jalostetaan ohjelmaa vähän pidemmälle ;-)
Tarkoitus olisi rakenella alkuperäisiä osia käyttäen, eli kun tietäisin mitä tarvitsee ostaa.
RS Ocun ahtoputki ja imuputki ainakin.
Mikä on muuten tuo sähköliitäntä VC ahtimen painekellossa ? Onko joku rajakytkin liikkeen tarkistamiseen tms ?
Et tee niillä RS Ocun osilla mitään koska joudut kääntämään ahtimen ylösalaisin. Et saa millään tehtyä pelkistä OEM osista ilman modauksia. Tai saa tietenkin jos tekee RS:n kopion DPF:ineen ;).
Jollain tavalla tosiaan VC-ahtimessa haistellaan alipainekellon liikkeitä, en tiedä onko pelkkä raja vai osaako haistella asentoa.
Jollain tavalla tosiaan VC-ahtimessa haistellaan alipainekellon liikkeitä, en tiedä onko pelkkä raja vai osaako haistella asentoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa