Otsikossahan tuo ongelma nyt tiivistettynä.
Eli kyseessä -94 GL varian 1.8. Termostaatti on vaihdettu, mutta ei auta vieläkään. Flektikään ei pyöri jatkuvaan, eli sen osalta ohjaus toimii (lähtee kyllä pyörimään jossain vaiheessa).
Kone ei siis ajon aikana läpene kuin mittarin mukaan 70-80 väliin, ei kuitenkaan edes tuohon 80asteeseen. Sisälle puhaltaa haaleaa ilmaa, mutta ei missään nimessä lämmintä.
Mistä moiseen ongelmaan nyt pitäisi lähteä etsimään ratkaisua?
G3 lämpöongelma (ei lämpene) edit: ratkaistu
Valvoja: ffp jäsenet
G3 lämpöongelma (ei lämpene) edit: ratkaistu
Viimeksi muokannut tdipassat, 9.10.2008 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos flekti lähteee kerta pyörimään kuitenkin, lämpenee se sun autosi moottori oikeasti reilusti yli 80 asteeseen. Flekti pyörähtää käyntiin (muistaakseni), kun veden lämpötila on 96 astetta. Tämä kielisi viasta lämpömittarin anturissa tai itse mittarissa.
Koppiin lämpimän tulo-ongelmissa korjaus on löytynyt yllättävän usein uudesta lämppärin kennosta. Vanha kun tuppaa tukkeentumaan.
Koppiin lämpimän tulo-ongelmissa korjaus on löytynyt yllättävän usein uudesta lämppärin kennosta. Vanha kun tuppaa tukkeentumaan.
Toimii muuten ihan normaalisti, ei mitään ongelmaa sen suhteen.
Flekti tosiaan lähtee pyörimään ajallaan ja sammuukin ajallaan, lienee sitten tuo anturivika tai sitten se itse mittari.
Voi kait se sitten olla kenno joka sieltä on tukossa, enemmän tässä ongelmana on tuo lämpösen ilman saanti sisälle.
Flekti tosiaan lähtee pyörimään ajallaan ja sammuukin ajallaan, lienee sitten tuo anturivika tai sitten se itse mittari.
Voi kait se sitten olla kenno joka sieltä on tukossa, enemmän tässä ongelmana on tuo lämpösen ilman saanti sisälle.
Tulipa nyt sitten vaihdettua lämppärin kenno ja mittarin anturi. Samalla sitten tehdasasenteinen raitisilmasuodatin sai vaihtua uuteen (oli muuten aavistuksen tukossa), sekä ilmanputsarille vaihto samaan operaatioon.
Ilmanputsarin vaihdossa huomasin, että kappas... kaasari (tai 1-piste ruisku, ihan miten vaan) putos paikaltaan. Eli se kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa oli parhaat päivänsä nähnyt jo kauan aikaa sitten. Ihme, ettei ole käyntiin aihettanut mitään ongelmaa, itse tuolla kolopallolla tullu ajettua reilu 1500km tuollaisenaan. Ja ei kun marmoritiskiltä uutta hakemaan (60e, oli kumilla piru hintaa).
Mutta tuohon alkuperäiseen ongelmaan... mittari ei edelleenkään nouse juurikaan yli 80asteen, tosin nyt uudella anturilla jopa ehkä viisarin verran enemmän kun aiemmin. Kabiiniin lämmintä tulee nyt riittävästi, ei kuitenkaan luultavasti pelkästään uuden kennon vaikutuksen osalta. Löytyi nimittäin pieni ylläri tuolta läppien välistä, siellä oli lyijykynä =)
Eli kylmää ilmaa tuli väkisin jatkuvaan sisälle, tämän vuoksi tuo lämmitys ei oikein täysin pelannut. Noh, on nyt kuitenkin uus kenno paikallaan, eipä tartte sitä toivottavasti heti vaihdella. Kennon muuten sit saa vaihdettua ilman kojelaudan purkua, kunhan purkaa puhaltimen moottorin kokonaan ensin pois, kyllä se kennon kotelo sieltä tulee ;)
Ilmanputsarin vaihdossa huomasin, että kappas... kaasari (tai 1-piste ruisku, ihan miten vaan) putos paikaltaan. Eli se kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa oli parhaat päivänsä nähnyt jo kauan aikaa sitten. Ihme, ettei ole käyntiin aihettanut mitään ongelmaa, itse tuolla kolopallolla tullu ajettua reilu 1500km tuollaisenaan. Ja ei kun marmoritiskiltä uutta hakemaan (60e, oli kumilla piru hintaa).
Mutta tuohon alkuperäiseen ongelmaan... mittari ei edelleenkään nouse juurikaan yli 80asteen, tosin nyt uudella anturilla jopa ehkä viisarin verran enemmän kun aiemmin. Kabiiniin lämmintä tulee nyt riittävästi, ei kuitenkaan luultavasti pelkästään uuden kennon vaikutuksen osalta. Löytyi nimittäin pieni ylläri tuolta läppien välistä, siellä oli lyijykynä =)
Eli kylmää ilmaa tuli väkisin jatkuvaan sisälle, tämän vuoksi tuo lämmitys ei oikein täysin pelannut. Noh, on nyt kuitenkin uus kenno paikallaan, eipä tartte sitä toivottavasti heti vaihdella. Kennon muuten sit saa vaihdettua ilman kojelaudan purkua, kunhan purkaa puhaltimen moottorin kokonaan ensin pois, kyllä se kennon kotelo sieltä tulee ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa