30 € kiillotuskoneista

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viesti:

30 € kiillotuskoneista

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.10.2008 14:21

Onko porukalla kokemusta että tekeekö tommosilla tai muilla vastaavilla kolmen kympin autonkiillotuskoneilla yhtään mitään?

Riittäisi että kestää yhden auton käsittelyn, mutta onko hinta/laatu-suhde noissa hyvä vai huono?

JaniV
-

ViestiKirjoittaja JaniV » 5.10.2008 14:27

itselläni on tommonen motonetin 30€:n puleeraus / kiillotuskone ja on sillä ainakin kahdeksan autoa puleerattu. Oma Golffi viimeisenä, ja kyllä se vieläkin toimii.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon kapistukseen.
Kyllä ne käyttöä kestää, kunhan muistaa että niissä on sisällä kaikki rattaat muovia, joten ei saa painaa mitään mahdottomasti. Ja muutenkin pitää olla hieman varovaisempi kuin ns. Ammattityökaluilla...

Tonttu
-

ViestiKirjoittaja Tonttu » 5.10.2008 17:07

Mulla ollut juuri tuollainen Bilteman vekotin jo kolme vuotta ja potkii edelleen. Kiillotettujen autojen määrää en ole laskenut, mutta ne liikkuu kuitenkin hyvän matkaa yli kymmenen autoa vuositasolla. Oiva peli kun hankkii kunnon tyynyjä, noilla Bilteman korkeilla laikoilla ei tee yhtään mitään.

juha212
-

ViestiKirjoittaja juha212 » 5.10.2008 19:42

Motonetin tuon hintaluokan vehe kesti yhden kiillotuksen ja toisella kerralla rupes pitämään hirveetä rutinaa ja laikka herkes pyörimästä. Eka käyttökerrallaki käynnistys painike takkuili.
Kaverilla tosin samanlainen vehe on kestäny jonkin aikaa..

helmut
-

ViestiKirjoittaja helmut » 5.10.2008 20:37

mulla oli joskus joku kolmenkympin rälläkkä tyylinen kone portaatomalla nopeuden säädöllä ja ei sillä kokonaista autoa myllyttäny ku se palo ja sit nää "elefantti" mallin koneet niin niillä saa reuman kun ne antaa käsille niin paljon..

Maikki
-

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.10.2008 7:11

Yhden kerran olen vasta tuota bilteman cyclokopiota kerennyt käyttämänä mutta on ihan hintansa arvoinen.

Bilteman laikoilla voi heittää vesilintua samantien mutta kotimaasta www.carwaxzaino.fi saa ihan oikeita laikkoja myllytyslaikoista vahanlevitykseen ja clasohlsonilla on oranssia ilmeisesti "allround"-laikkaa 7.30€ pari. ebayn syövereisthän löytyy paljonkin laikanmyyjiä joilla on sopivia 3.75"-4" laikkoja myytävänä.

katteleppa www.detailingworld.co.uk ja hakusanaksi biltema niin näkee mutta tuolla vekottimella pystyy oikeitten laikkojen kanssa tekemään. FFp:n vahaustopicista näet kuvia mitä minä sain aikaan Saabille claybar, glymin srp tuolla biltsun koneella + meguiars nxt 2.0 käsin.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.10.2008 13:17

Kai se pitää biltsusta tollanen hakea.

Millanen on hyvä ja millanen huono laikka? Onko Motonetin valikoimassa kohtuullisia?

Onko tuo Autoglymin tavara käyttökelpoista ton koneen kanssa?

Kuva

Ja mitäs ensikertalaisen pitää tietää muuta kun että ei mielellään kiilloteta maalipintaa puhki? :)

Maikki
-

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.10.2008 13:31

Motonetistä ei löydy hyviä laikkoja.

Glymin paint renovator toimii käsin levitettynä mutta ei koneella. Oikea aine riippuu siitä mitä maalipinnalle tarvitsee tehdä. Riittääkö pelkkä "harmaan kalvon" poisto vai pitääkö naarmut saada pois jne...

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.10.2008 13:40

Harmaa himmentymä pitäisi poistaa. Konepellissä ja katossa suorastaan maito pinnassa. Naarmuja ei näytä juurikaan olevan.

Mitä nyt 18 vuotta vanhasta tornado rot -pinnasta niitä erottaisikaan...

Näyttelyyn tässä ei olla puleeraamassa vaan jonkinmoinen kiilto ja suojaus pitäisi saada eikä käsin hotsita alkaa hieromaan.

Konepeltiin luultavasti tarvii jo jotain hiovaan ainetta. Kerran on varovasti otettu koneella ja 2000 hiomapaperilla ja vieläkin jäi varaa ottaa lisää, muttei uskalla.

Toimiikos mitkään aineet tollasessa +5...+10° C lämpötilassa enää? Luulisin että ei.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”