Kellään kokemusta national jarrulevyistä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

Kellään kokemusta national jarrulevyistä?

ViestiKirjoittaja hessu76 » 3.10.2008 22:27

elikkä otsikon mukaan onko kokemuksia national jarrulevyistä. Myös zimmermanin levyt olis vaihtoehto. Onko jompikumpi parempi, tai joku vastaava vaihtoehto. Pitäs olla uritettu ja tai reitetty, lähinnä ulkonäkö syystä...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.10.2008 0:23

Mulla on Zimmermannin reikälevyt Corradossa edessä. Ei ainakaan noista vielä mitään huonoa sanottavaa ole. Joku 25000km noi on tuolla olleet kiinni. Joku jossain joskus (oliskohan ollut täällä forumilla) valitteli että Zimmermannit muka alkaisi reikien kohdalta halkeilemaan, mutta ainakaan mulla ei ole mitään tuohon viittaavaa havaittavissa. Palojakaan noi ei ole pahemmin kuluttaneet.

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 4.10.2008 0:54

Millaset palat, ainaki slamitilta sais noita Ferodon paloja, ilmeisen hyvät???

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.10.2008 9:36

Jotkut ATEn palat on mulla, mitkä ostin samalla MDComprexista kun noi levytkin.
Itse ainakin olen siinä käsityksessä ollut että Fedorot on ihan laatutavaraa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.10.2008 11:39

Kahdessa autossa Ferodo DS2000 palat eikä muuta moitittavaa kun että hieman enemmän ne pölyttää ja toisessa autossa tarvittiin kitinäkumit että hiljeni.

Kyllä pysähtyy suomalaisissa nopeuksissa.

Noi läpiporatut jäähdytysreijät on niiden akilleen kantapää. Jos/kun ne halkeaa niin lähtee juuri reijän kohdalta säteen suuntaisesti. Joku valmistaja keksi että jos ei porata läpi asti niin kestäisi paljon paremmin.

Micko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.6.2005 14:55

ViestiKirjoittaja Micko » 4.10.2008 14:38

Kannattaa harkita pelkästään uritettuja levyjä kun tuossa tutulla on nuo reijitetyt ja muutaman kerran tullut kunnon jarrutus ovat menneet kieroiksi...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.10.2008 15:30

^Ei ainakaan täällä ole mitään kieroutumista havaittavissa vaikka on tullut useampikin kuin muutama "kunnon" jarrutus.
Entiset oli ihan perusumpinaiset levyt ja ne olivat hyvinkin kierot kun ne vaihdoin. Että kyllä se levy kuin levy kieroksi voi mennä. Mistä päättelitte että juurikin se rei'itys aiheutti sen kieroutumisen?

Jos/kun ne halkeaa niin lähtee juuri reijän kohdalta säteen suuntaisesti.[/i]

Juuri tuota joku uhkaili käyvän aiemminkin ja sen takia olen tarkastellut aina välillä lähemminkin noita levyjä eikä ainakaan vielä mitään ole havaittavissa.
Joten en usko ennen kuin omin silmin sen näen ;)

Noi ATEn palat ei ainakaan entisiin verrattuna pölytä sen enempää. Suht puhtaina pysyy etuvanteet.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.10.2008 15:56

Jos ne rei'itettyjen levyjen reijät menee tukkoon, eikä niitä ikinä avaa on seurauksena jossain välissä levyjen kieroontuminen tai halkeaminen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.10.2008 18:31

Miksi ne menisi tukkoon? Ei ainakaan mulla ole mennyt vaikka en niitä koskaan ole availlut. Vai onko noilla liian vähän kilometrejä takana? (25000km)
Mutta jos kerta näin on niin täytyypä seurailla että eivät mene. Helppohan noin onneksi tökkiä auki.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 5.10.2008 11:22

en ole vielä zimmermaneja kieroksi saanut muutaman tuhannnen ajolla vaikka jarruttelut on välillä ihan kohtuullisen voimakkaita, tosin reiät alkaa mennä tukkoon jarrupölystä kohta. pitää käydä tökkimässä ne auki ihan varmuuden vuoksi. mielenkiintoinen ominaisuus on että vanteen pinnojen juureen on alkanu ilmestymään semmoista karkeahkoa jarrupöly jauhoa aika kasat. taitaa nuo reikälevyt tuhota orkkispalat aika nopeasti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.10.2008 13:03

Onko noissa levyissä reikien reunat kuinka paljon pyöristetyt?

Sitten kun levy alkaa olemaan loppu, niin pyöristys katoaa ja tulee terävä reuna joka höylää palaa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.10.2008 13:16

Pyöristystä on noissa on vähän enemmän kuin levyssä kulumis varaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.10.2008 15:55

Itsellä ei kokemusta, mutta Saabclubin puolella Nationalin laikkoja on kehuttu. Täältä ainakin saa tilattua:
http://www.tuningstudio.fi/--> Performance jarrulevyt.

hessu76
-
Viestit: 63
Liittynyt: 10.8.2008 8:15

ViestiKirjoittaja hessu76 » 5.10.2008 20:42

kiitoksia vastauksista, pitänee tilata National levyt ja kertoo sitte millaset on alla....


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa