VW Jetta 1,8 CL ´88

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

VW Jetta 1,8 CL ´88

ViestiKirjoittaja SamiJ » 27.4.2008 17:08

Kuva
Kuva

Kyseessä on siis tuollainen länsisaksalaisen insinööritaidon ihme kultaiselta 80-luvulta. 20v vanhalle autolle ominaisten huolto- ja kunnossapitotoimenpiteiden lisäksi ulkoasua on paranneltu hillitysti alkuperäishengessä.

Värityksenä on tummanpunainen metalliväri eli "Rot metallic" (LA3Z). Pellin alla mylvii 1.8-litrainen 8-venttiilinen kaasutinmoottori (GU), jonka tuottamat huikeat 90 hevosvoimaa välittyvät pyörille pitkällä viitosvaihteella varustetun "4+E"-vaihteiston välityksellä.

Muutoksia:

- Eibach Pro-Kit -madallusjousisarja
- Etupuskuri ilman ajovalojen pesimiä
- Kirkkaat etu- ja sivuvilkut sekä takavalot kirkkailla vilkuilla
- Vanhemman mallin maski (´84–´87)
- Kromatut ovenkahvat (Audi 100 GL ´76–´84)
- GT-mallin etulippa
- Votexin OEM-roiskeläpät
- Hirschmannin teleskooppiantenni
- Puolinahkapenkit ja ovipahvit (US Jetta GLI ´91)
- VW:n nahkaratti (Golf Cabrio) ja nahkainen vaihdekepin nuppi (Corrado ´90–´95)
- Wolfsburg Edition -kangaslattiamatot
- MissingLinkz-vaihdevivusto
- Kapeat kylkilistat
- In.pro:n tummaoptiikka-ajovalot
- Porschen 16x7 "Wintercult" vanteet kiillotettuna

Lisää kuvia.
Viimeksi muokannut SamiJ, 1.8.2011 12:17. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.4.2008 17:18

No kyllä mä ton maskin jättäsin vaihtamatta. =D

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 27.4.2008 19:14

Nykyinen maski on tosiaan parempi kuin tuo 7-ripainen ;)
Siistikuntoinen Jetta, madallettuna tulee jo melko nätti.

Tonx
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.11.2007 20:29

ViestiKirjoittaja Tonx » 28.4.2008 8:12

Näpäkkä jetsoni! Mistä noita tarvikepuskimia voi tilata? Motonet?

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 28.4.2008 8:50

^ Juu, Lappeenrannan Motonetin kautta tilailin itse. Noita tosin varmaan löytyy muidenkin varaosaliikkeiden kautta, Klokkerholmin valmisteita kun kaiketi ovat.

Ton maskin suhteen mulle on kehittynyt vwvortexia selaillessani joku kieroutunut perversio, että tuo vanhempi malli olis hienompi. Pitää ainakin kokeilla, nopeastihan tuon vaihtaa takaisin jos näyttää ihan hölmöltä :)

Q47
-
Viestit: 54
Liittynyt: 31.3.2005 10:42
Viesti:

ViestiKirjoittaja Q47 » 28.4.2008 9:28

Pakolliset sikoossomit. :)

Kyllä minä tuohon autoon laittaisin vanhemman mallisen. Mielestäni kävisi paremmin. Eihän tuota tarvitse laskea milliäkään. Miettiny ite noiden G60-vanteiden hommaamista. Harvinaisen nätit peltivanteiksi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.4.2008 11:02

Ei se tuo vanha maski oikein sovi ku on isolasiovetki.

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 28.4.2008 16:36

Kylläpäs on siistin näköinen Jetta. Sopiva madallus ja 7-ripainen maski niin on melkein täydellinen...

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 29.4.2008 11:29

On kyl tyylikäs jetta Sellanen vanhan tyylin kattoteline sopis kans hyvin tohon .. ja madallus

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 29.4.2008 12:12

Uudet kilvet (en tarkoita EU-kilpiä, vaan ihan tavallisia mutta uusia) ja ruosteettomat kiinnitysruuvit olis poikaa. 7-ripaiselle ääni täältä ja muutenkin on hieno vekotin.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 20.7.2008 16:57

Päivitelläänpä tämänkin rottelon nykyasua tänne:


Kuva
Kuva

Aiemmin mainittu 7-ripainen maski on nyt siis paikallaan ja takavalot vaihtuivat teeman mukaisesti tuollaisiin kirkasvilkkuisiin kiinanpojan tekeleisiin. Lisäksi alkuperäinen antenni on korvattu Hirschmannin kromatulla teleskooppimallisella piiskalla.

Interiöörikin meni uusiksi, kun se vaihtui puolinahkapenkein varustettuun jenkkimallin Jetta GT:n sisustaan (Kuva 1, Kuva 2).

Lisää kuvia löytyy täältä.


Seuraavaksi työlistassa olisi ehdottomasti helmojen maalaaminen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.7.2008 20:35

Komia kakkonen! :)

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 2.10.2008 17:12

Täytyypä ihan kehaista viimeisintä hankintaa tähän kärryyn. Tuossa muutama viikko sitten selailin VWvortexia ja vastaan tuli jutustelua vaihdevivuston nivelistä. Asia kiinnosti lähinnä siksi, kun nuo konehuoneen puolella muovinivelet olivat jo aika pahasti kuluneet ja se näkyi kepissä melkoisena ylimääräisenä sivuttaisliikkeenä. Myös ykköselle vaihto takkusi hieman, joskin tilanne parantui jonkun verran jo sillä, kun vaihdoin hiljattain laatikkoon tuoreet Mobil VS200:set.

No tuolla sitten oli kovasti hehkutusta tämmöisestä MissingLinkZ-kitistä, josta en itse ollut aiemmin kuullutkaan. Tältäkin foorumilta koetin etsiskellä, josko jollakin olisi moisesta kokemuksia, mutten löytänyt. Lueskelin tuota sivustoa läpi ja selkisi, että noiden settien myyjä on amerikkalainen volkkariharrastaja, joka on perehtynyt ilmeisesti vähän syvällisemminkin noiden vivustojen toimintaan ja kaupannut tuollaisia jo vuodesta 2001 lähtien. Uuden metallinivelisen, säädettävän ja lisäpainolla varustetun vivuston lisäksi tuossa houkutteli myös samaan settiin kuuluva vaihdevälin lyhennin, joten niinhän siinä kävi että pakkohan moinen oli ihan piruuttaan tilata :) Kyseessä oli siis tuo A2e-kitti, joka toki äkkiseltään tuntui aika kalliilta (n. 80e postikuluineen), mutta toisaalta, eihän ne ihan ilmaisia ole ne Volkkarin alkuperäiset muovihilutkaan (+ tässä on tuo vaihdevälin lyhennys). Tuota koko sarjaahan ei ole pakko ostaa, vaan osiahan saa tilattua tuolta halutessaan vaikka yksitellen.

Tilaus lähti siis vetämään ja vastauskin tuli muutaman tunnin sisällä, maksu onnistui näppärästi PayPalin kautta. Melkoinen yllätys oli se, että jo viikon päästä tilauksestani postista tuli ilmoitus noudettavasta paketista, joka sisälsi nuo tilaamani osat! Lisäksi olin jo henkisesti varautunut siihen, että tullin kauttahan nämä menisivät ja hinnan päälle tulisi vielä alv:t. Palvelua voisi kehua siis varsin hyväksi.

Eipä siis muuta kuin sormet syyhyten asennushommiin, joka ei kovin vaativa operaatio ollut ja lisäksi tuolta sivuilta löytyy hyvät asennusohjeet. Irroitteli vaan vanhat vivut yksi kerrallaan, sääti uudet vivut samanmittaisiksi ja napsautteli paikalleen. Tuo vaihdevälin lyhennin asennetaan jatkeeksi alkuperäisen lattarautamallisen vivun päähän. Vaihtoehtoina on 25% tai 50% lyhennys, mutta toki tuon osan voi myös jättää halutessaan pois – itse otin tuon 25% käyttöön. Vivun asentoa muutin myös ohjeen mukaisesti hieman, jotta kulmasta tulee suorempi ja siten voima välittyy optimaalisesti. Itse nivelet asentuvat vivuston alkuperäisiin metallikuuliin. Nivelkuppien sisällä on jousirengas, jonka avulla se napsahtaa paikalleen pallon päälle ja lisäksi varmistukseksi tulee vielä erillinen sokka. Kun vivusto oli kasassa ja totesin edelleen vaihteidenkin löytyvän, niin vuorossa oli hienosäätö. Ohjeissa on hyvin kerrottu, mitä vipua pitää pidentää/lyhentää, jotta haluttu vaihde menee paremmin päälle. Säätö tapahtuu napsauttamalla nivel irti vivun toisesta päästä, pyöräyttämällä kierros haluttuun suuntaan ja vaikutuksen toteaminen koeajolenkillä. Muutaman säätökerran jälkeen säädöt alkoivat olemaan kohdallaan.

Muutama viikko on nyt tullut ajeltua tuolla ja ei voi muuta kuin suositella. Kepin välykset hävisivät lähes kokonaan, vaihteet menevät takkuilematta päälle ja lyhyempi vaihdeväli tekee vaihtamisesta nopeaa ja tarkkaa. Ihan kuin uudella autolla ajelisi :) Tuohon kittiinhän kuului myös kaksi vivustoon kuuluvaa teflon-puslaa, joita en vielä ole edes vaihtanut, kun niiden asentelu on aavistuksen hankalampaa ja tapahtuu auton alta käsin. En ole vielä kokeillut tuota 50% lyhennysasentoa, mutta oikeastaan tuo 25% on jo oikeastaan ihan sopiva.

Jos tuo hinta hirvittää ja viitsi nähdä hieman enemmän vaivaa, niin sinälläänhän tuollainen vivusto on aika helppo tehdä itsekin. Tuollaisia niveliä saa vaikka Biltemasta ja Mk3 Golffeissahan on jo alkuperäisenä tuollainen lisäpainolla varustettu vipu, joka sopii käsittääkseni suoraan myös mk2:een. Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin voin käydä räpsimässä vielä kuvia tuosta asennetusta setistä.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 2.10.2008 18:45

Harvinaisen tyylikäs Jetta! En ole tuollaista väriä ennen nähnytkään. Kuitenkin alkuperäisessä maalissa, vai?

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 2.10.2008 18:59

^ Juu, väri on ihan alkuperäinen metalliväri eli tuo LA3Z, mutta on tohon vedetty jossain vaiheessa uutta maalia päälle. Paikka paikoin vaatisi korjausmaalausta edelleen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.10.2008 16:32

Kattelin pitkään noita kuvia, että ihan niinkuin olisin nähnyt tämän Jetan jossain ja sitten vasta tajusin, että ei helfetti, tuo kuvahan on Mikaelin parkkikselta. :)
Että ei ihme... :D
Monesti ihastellut tuolla kylällä, että onpa helmikuntoinen ja hyvällä maulla maustettu Jetta.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 3.10.2008 17:28

^ Wanhassa kotikaupungissa tulee tosiaan silloin tällöin pyörittyä ;) Ei muuten yhtään huonomman näköinen tuo sinunkaan kulkuvälineesi, muistan joskus bonganneeni.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 3.10.2008 21:01

Semmoset retrotyyliset kattotelineet kun on niin kauhian kovaa huutoa ja jollain perverssillä tavalla ne myös omaa silmää miellyttävät, niin olen testimielessä kiillotellut tämmösiä alumiinijalkoja sillä ajatuksella, josko noista jonkunsortin puurimahässäkkää rakentelisi. Peilikiiltäväksihän noi toki tarttis ensin vielä hinkata. Ne asettuu vesikouruihin ja ovat sellaiset sopivan matalatkin, etteivät liiaksi ehkä pistäisi silmään. Yksi alustava sketsikin on tullut piirreltyä, että miltä tuo kenties voisi näyttää. Olen vielä vähän kahden vaiheilla, olisiko tommonen häkkyrä katolla mistään kotoisin vai näyttäiskö ihan urpolta.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 3.10.2008 21:39

Mistä olet hankkinut nuo rosterikehät vanteille?

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 4.10.2008 8:27

^ Rosterikehät tilasin ebay.de:n kautta Bomex24-nimisestä Kuplan osiin erikoistuneesta puljusta. Noita löytyy vaikkapa hakusanalla "radzierringe 15 zoll". Kuplaan ja muihin vanhempiin volsuihin nuo kehät on ilmeisesti alunperin suunniteltu (pahvilaatikon kyljessä oli EMPI:n logot), mutta universal-nimikkeellä noita kuitenkin kaupattiin ja aika hyvin ne noihin G60-peltivanteisiinkin sopivat. Alkuperäisosahana noihin G60-vanteisiin on saanut tämmöisiä (1,2) muovikehiä. Kehien takapuolella on peltikynnet, jotka tarttuvat peltivanteen huulessa olevaan uraan. Pikkasen noita kynsiä tosin joutui taivuttelemaan että sai istuvuutta parannettua. Kehän ja peltivanteen reunan väliin jää parin millin rako.

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 4.10.2008 14:12

Itekin tuolla vortexissa kattelin noita samoja vivustoja ja USRT- kitti on kans paljon kehuttu toisaalta vähän hintavampi. Päädyin kuitenki kunnostamaan oman vakiopuslilla ja nivelillä volkswarenhaus.de/motonet. mk3 vivuston klunssi tuli myös laitettua ja säädettävä vaihdevälin lyhennin. Ihan toimiva setuppi tääki. Suurin osa väljyydestä johtui itsellä juuri tosta vaihdetangon isosta puslasta ja kepin alapallosta. Ne on vähän aikaa enemmän vievä homma vaihtaa mutta ei sinänsä vaikea. putki kannattaa irrottaa ja ottaa vivusto alakautta pois, vaikka jossain ohjeissa tuolla vortexissa sanottiin ettei tarvitse putkea irrottaa, saa paljon lisätilaa.

Tais muuten olla biltemanki uudessa kuvastossa noita kromikehiä, tiedä sitte sopivuudesta?

Ihan mukiinmenevä pirssi muutenki

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 4.10.2008 16:42

^ Ite en ole vaihtanut tota vaihdetangon puslaa ja vaihdekepin alapalloa, katselin tossa ponnilla pohjaa öljytessä että pakoputken irroituksen se tosiaan vaatisi. Kovin paljon tuossa ei väljää enää ole, mutta nuo vaihtamalla varmaan saisi loputkin pois - pitänee ottaa jossain vaiheessa työn alle. Jo pelkästään nuo kuluneet muovinivelet tuntuivat vaikuttavan asiaan melkoisesti, pienikin klappi tuolla vivustoissa tavallaan kertautuu kepin päässä.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 19.11.2008 19:24

Tämä peli tuli bongattua joku aika sitten metsolassa. Pakko sanoa että todella upea yksilö on tämä.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 20.11.2008 8:25

Hieno auto. Ei kannata pilata sitä jollain kattotelineillä.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 20.11.2008 14:32

Hieno Jetta, mukava nähdä alkuperäisessä kunnossa ja vielä noinkin siistinä pysynyt.

Itse vaihtelin omaan Jettaan äskettäin nuo kaikki vaihdevivuston alapallot, puslat, ohjurin ja välitangot uusiin ja olen kasailemassa koko pakettia takaisin. Itseasiassa sen alapallon ja koko keppipaketin saa pois ja paikalleen irroittamatta pakoputkea siinä on vaan omat niksinsä. Helpottaa tietty jos pakoputki on pois tieltä.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 20.11.2008 16:10

Kiitos kommenteista :) Pientä näpertelyä on tullut tämänkin parissa harrasteltua. Ajovaloihin asensin Bilteman relesarjan ja valojen kirkkaus paranikin ihan silminnähtävästi - ei tullut mitattua, mutta jännitehäviöt ovat ilmeisesti melkoiset tuossa alkuperäisessä johdotuksessa. Erittäin suositeltava varuste näin iltojen pimetessä. Aiemmin mainitun vaihdevivustoviritelmän 25%-asento alkoi jo tuntua liian pitkältä aikani sillä ajeltua, joten siirsin sen lyhimpään 50%-asentoon. Lisäksi ruuvasin Corradon OEM-nahkanupin vaihdekepin päähän. Nyt on hyvä tatsi :)

Jonkinmoista muutakin tingeltangelia on tullut haalittua asennusta odottelemaan. Seuraavaksi pitäisi näprätä paikalleen Pioneerin DEH-5000UB –soitin. Oli sopivalla hinnalla ja ominaisuuksilla varustettu, ja hillityn ulkonäönkin puolesta voisi kuvitella istuvan aika hyvin tuohon muovisen mustaan kojelautaan. Ei oikein sellaiset joulukuusityyppiset ratkaisut iske.

Joskus kesemmällä olisi tarkoitus ruuvata alle Eibachin Pro-Kit -jousisatsi pienehkön madalluksen ja ennen kaikkea parempien ajo-ominaisuuksien toivossa. Olisiko kenelläkään antaa kokemusperäistä vinkkiä, minkälaiset ja mielellään kohtuuhintaiset kaasuiskarit pelaisivat tuon setin kanssa hyvin? Madallushan on noissa jotain 30-35mm luokkaa, joten varsinaisia sportti-iskareita ei välttämättä tarvinne. Mahtaisiko esim. Sachsin vakioiskarit toimia noiden kanssa?

Tämmöiset sivuikkunoiden tuulenohjaimet tuli myös hankittua :) En ole vielä mallaillut miten nuo istuvat kokonaisuuteen, mutta jos nuo nyt ei kauhean pahasti pistä silmään, niin ehkä ne tulee laitettua parantamaan kabiinin ilmankiertoa kesähelteillä.
Viimeksi muokannut SamiJ, 22.11.2008 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 20.11.2008 22:56

Onkohan noita tuulenohjaimia ollut joskus vakiovarusteena, vai onko ne aina laiteltu jälkeenpäin? Omasta löytyy edestä tommoset ja kyllä niistä tuntus vähä apuakin olevan :).

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 21.11.2008 8:34

Itse laitoin 16V GTI:hin noiden jousien kaveriksi Bogen Turbot (progressiiviset) ja aivan hyvin tuntu sopivan. Noita on aika paljon käytetty juuri Eibachin jousien kanssa.

-Tom-
-
Viestit: 97
Liittynyt: 28.2.2008 11:48

ViestiKirjoittaja -Tom- » 21.11.2008 10:13

Todella tyylikäs Jetta!
Itse kyllä jättäisin nuo tuuliohjaimet asentamatta, velipojan Jetassa oli tuollaiset aikanaan,
kyllähän ne toki tuulen suhinaa vähensivät ikkunat auki ajettaessa, aikaa myöten
alkoivat irtoilemaan liimauksista, lisäksi väljistyttivät tiivisteen ja naarmuttivat lasin yläreunan.
Lähtivät pois muutaman vuoden käytön jälkeen...

marspatukka
-
Viestit: 133
Liittynyt: 21.9.2007 17:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja marspatukka » 21.11.2008 13:19

Tän kuntosen ku jostain löytäis. Hieno on, ei käy kieltäminen. Ja hyvään suuntaan tuntuu rakentelu olevan menossa :) .

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.11.2008 6:26

Väitti tarvikemyyjä ettei progresiivisista ole mitään hyötyä matalampien jousien kanssa, menee iskareista tuo ominaisuus tavallaan hukkaan. Jousia en tuohon kuvan autoon kyllä vaihtaisi, kuin korkeintaan eteen, tuppaa nimittäin perä roikkumaan yleensä jousilla kuin jousilla, koska ovat alumperin kaikki suunniteltu kevyempään golffiin. Ja kuten tuossa edellä oli maininta niin tuohan näyttää olevan jo kohtuu kohdillaan. Ajettavuutta siihen saa kun vaihtaa alustaan kunnon puslat. Ex kolmos golffi oli ajolleen ko.toimenpiteen perästä yksi parhaista mitä itsellä on ikinä ollut,vaikka autolla ajettu 350.000 km, eikä ollut madallusta. Usein elää harhaluulo että madallusjouset olisi jäykemmät. Yleensähän ne ovat veltommat. Toki niilläkin auto tanakoituu. Itse en myöskään tuuliohjureita laittaisi, ne on juuri semmoiset lelut kun tuossa ylempänä oli kerrottu.Pakotettuna tiivisteen ja ikkunan väliin ne turvottaa raamia ja muutaman ajan päästä suhinoita tiivisteiden välistä on entistä enempi.Toki auto vaikuttaa sitten ikäiseltään ,jos ei vielä ko. suhinoita ole.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 16.2.2009 19:24

Kesäisempiä kelejä odotellessa on taas nurkkiin kertynyt vähän lisäpalikkaa Jettaan. Haalistuneiden kumimattojen tilalle tuli hommattua tällaiset wolfspurilaiset kangasmatot - Ostopaikkana eBayn ihmemaailmasta löytynyt automattokauppa. Hinta-laatusuhdekin vaikuttaisi olevan ihan asiallinen (35e + pk:t 19e).

Romuttamolöytönä hanskaan tarttui ovenkahvat mallia Audi 100 GL. Oikean puolen takakahva tosin on vielä hakusessa, joten jos jollakulla sattuu olemaan sellainen ylimääräisenä, niin tarjouksia saa lähettää yksityisviestitse. Muutoin täytynee tyytyä sellaiseen vastaavanlaiseen "kromattuun" muovirimpulaan. Oveen en ole vielä noita mallaillut, mutta siinä käsityksessä olen että nuo olisivat ihan bolt-on kamaa, kunhan lukkomekanismin vaan vaihtaa vanhasta kahvasta. Mekanismin poistohan tapahtuu hyvin yksinkertaisesti naputtelemalla niveltappi irti.

lyo
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.5.2004 17:37

ViestiKirjoittaja lyo » 14.3.2009 15:42

Hieno on jedi! Näyttää nuo vanteet sen verta himokkaalle että pakko tiedustella mistäköhän noita voisi itselleen ostaa, ja mikä lienee hintaluokka? Passais omaankin kakkoseen....:)

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 14.3.2009 19:09

^ Noi on ihan VW:n 6Jx15H2 ET35 4/100 peltivanteet, joita saanee edelleen merkkiliikkeestä ainakin tilaamalla. Vanteiden osanumero on 357 601 025 M, keskiökuppien 871 601 171 ja pyöränpulttien päälle tulevien suojakuppien 321 601 173 A. Ostin noi ite joskus kolmisen vuotta sitten ja sillon vanteet maksoi 43e/kpl. Keskiökupit oli 5e/kpl ja suojakupit 0,31e/kpl. Nykyään saa jo varmaan halvemmallakin.

Rosterikehät ei oo orkkiskamaa, vaan eBaystä ostetut yleismalliset (linkki löytyy tuolta ylempää).

lyo
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.5.2004 17:37

ViestiKirjoittaja lyo » 15.3.2009 15:47

Kiitos ja kummarrus :) Nyt ei kun merkkiliikkeen varaosatiskille....

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 24.8.2009 20:39

Viikonloppuna oli sen verran nätti keli, että täytyi käydä päivittelemässä kuvamateriaalia tuoreempaan :)

Kuva
Kuva
Kuva

Lisää löytyy täältä.
Viimeksi muokannut SamiJ, 1.8.2011 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 25.8.2009 14:36

On se hieno. :P Ehkä vilkkujen polttimot voisi vaihtaa kromisiin tai mitä nyt ovatkaan..?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.8.2009 14:45

Kromipolttimot, uudet kilvet ja speisserit. Eipä se muuta kaipaa enää! :)

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 25.8.2009 17:10

Juu, ylläolevat muutokset voisivat olla ihan paikallaan. Spaceria vaatisi ainakin taakse, näyttää sopivasta vinkkelistä aika hölmöltä, kun pyörät jää noin sisälle.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 25.8.2009 18:40

Jettas sentään kun se on nätissä kunnossa. Tulikin just mieleen että niitä ikkunatiivisteitä piti sulle kysellä. Kunhan taas tuon oman Jettani saan ajokuntoon niin täytyy kysellä niitä tiivisteitä kun itselläkin olisi muutamille tarve.

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 25.8.2009 19:11

tosi siistissä kuosissa on tämä! uutta kilpeä vaan ake:sta ruuveineen, antaa tuoreemman ilmeen!

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 1.8.2011 10:26

Kuvia tämän VWehkeen nykytilasta:

Kuva
Kuva
Kuva


Lisää löytyy täältä.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 1.8.2011 19:29

Näyttää kyllä viimesen päälle siistiltä, porsset passaa tyyliin oikein kivasti. Onko tuossa jotkut uudet tummat etu-umpiot, vai itse maustetut?

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 1.8.2011 20:24

No juu, tuon siisteyden suhteen kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa, lähemmässä tarkastelussa maalipinnasta löytyy kyllä kaikennäköistä kiveniskemää, naarmua ja lommoa. Vahattuna ja vähän kauempaa katteltuna niitä ei vaan huomaa :) Jos tuosta hyvän haluaisi, niin se vaatisi koko auton ylimaalauksen.

Etuvalot on tosiaan ihan valmiiksi tummennetut In.pro:n tekeleet, jotka tilasin Saksasta joskus pari vuotta sitten. Noita on kaiketi ollut myynnissä muullakin nimellä, mutta kaikissa on sama valmistaja eli DJ Auto, joka lukee myös umpion lasissa. Umpion heijastimen ylä- ja alaosa on mustia ja taitaa noissa laseissakin joku ohut tummennusväriharso olla. VWVortexilla oli kokemuksia noista samaisista DJ Auton umpioista ja joillakin oli toi umpion lasi irronnut itsekseen liimauksistaan (jopa tipahtanut koko lasi!), joten varmuuden vuoksi vetäsin saumoihin lisää mustaa silikoonia. Ovat pysyneet paikallaan ja tiiviinä.

Edit: olihan mulla lähikuvakin tuosta umpiosta: KLIK


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa