Passat 1.8T -00 vika(lämpötila-anturi) vai ominaisuus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

Passat 1.8T -00 vika(lämpötila-anturi) vai ominaisuus

ViestiKirjoittaja j3steri » 22.5.2008 13:49

Tällainen ominaisuus kyseisessä autossa: jos auto seisoo yön yli kylmässä vaikka nollassa asteessa niin aamulla käynnistettäessä moottori ei rikasta seosta lainkaan vaan tyhjäkäynti asettuu noin 850-900 kierrokseen. Sitten kun auto on seisonut 8h tuntia auringossa niin tyhjäkäynti pysyttelee hetken aikaa yli 1000 kierroksessa. Eli siis onko tämä vika vai ominaisuus. Muuten auto toimii moitteetta, askarruttaa vaan mieltä moinen.
Viimeksi muokannut j3steri, 26.5.2008 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

macrom
-
Viestit: 69
Liittynyt: 6.7.2007 12:50

ViestiKirjoittaja macrom » 22.5.2008 14:54

Oma 1.8T pyörii kylmänä hieman yli 1000 kierroksen paikkeilla, ehkä ~1100.
Kuumana kesäpäivänä ei ole tullut tarkkailtua, pitääpäs viikonloppuna tarkkailla jos kelit ovat sopivat. Auto tosin eri.

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 22.5.2008 16:28

Kyllähän sen kylmänä pitäis nostaa vähän kierroksia. Veikkaisin lämpöanturivikaa. Anturi on sellainen jossa on samassa oma anturi mittariston mittarille ja eculle. Luultavasti se ecun puoli on pimee. Uusi anturi maksaa jonkun muutaman kympin ja on kuulemma kulutustavaraa.

Vaihto on simppeli. Liitin irti --> Vesiputkesta sokka pois --> anturi irti, nesteet ei tule pihalle, kuumana saattaa sitten vain ampua nesteet pisin konehuonetta, että vaihda kylmänä --> uusi anturi paikalleen --> liitin kiinni.
Hommaan kuluu aikaa joku vajaa 5 min jos vielä putsaa sen anturin kolon.

Miihkaeli
-
Viestit: 47
Liittynyt: 26.4.2007 17:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Miihkaeli » 22.5.2008 16:38

Empä ole itse koskaan tyhjäkäyntiä kylmänä seuraillut mutta kyllähän se jonkinverran nousee tietenki...

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

ViestiKirjoittaja j3steri » 25.5.2008 19:06

Tänään aamulla ennen käynnistystä puhdistin cleanerillä tuon imusarjassa olevan anturin ja sen jälkeen moottorin kierrokset nousivat hetkeksi tuonne n.1100 kierrokseen.MIssä tuo moottorin lämpötila-anturi sijaitsee ANB koodisessa moottorissa ja vaikuttaako se menohaluihin? Tuntuu että löylyä alkaa löytyä vasta useamman kilometrin ajon jälkeen.

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

ViestiKirjoittaja j3steri » 1.9.2008 10:52

No niin palataanpa taas otsikon aiheeseen. Kesä meni ja rikastus toimi moitteetta, tänä aamuna kun ulkolämpötila oli +4 astetta,niin kas kummaa rikastuksesta ei tietoakaan vaan tyhjäkäynti asettui heti normaalin n.850 kierrokseen. Lämpötila-anturia en ole vielä hakenut, mietin tuossa että voikos tuo imuilman lämpötila-anturi aiheuttaa moista vaivaa??

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

ViestiKirjoittaja j3steri » 2.10.2008 16:21

Nyt on vaihdettu sekä lämpöanturi(G62) että imuilma-anturi(G42) eikä edelleenkään rikasta kylmänä ollenkaan. Onkos tuossa nyt vieläkin joku anturi jossain piilossa mikä voisi olla rikki....?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa