VW Polo L -77 "Frog"

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

VW Polo L -77 "Frog"

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.10.2007 10:21

Päivitetääs vähän juttua, suunnitelmat tietenkin muuttuu päivittäin ja ostopäivän ideoista ollaan jo pitkällä. Autoa en todennäköisesti tule museoimaan kuten alunperin oli tarkoitus, mutta mitään raiskausta sille ei tulla tekemään. Yritetään mahdollisimman pitkälle pitää orginaalina, ja muutoksen sellaisina että vaihdetaan vaan orginaali osat takaisin kiinni.

Autoon on nyt laitettu lisää hevosia pellin alle, rupesi motarin rampeissa varsinkin korpeemaan tuo orginaali 900cc kone. Nyt sielä on vakio 1.3litrainen, mitä tullaan vielä piristämään tuplilla+nokalla+peltisarjalla, lisäksi luonnollisesti kansityöt.
Alustassa on erittäin jämäkät iskarit+jouset, laskettu niin paljon kuin rengastus antaa myöden. Joka ikinen tupakantumppi ja kärpäsen paska tuntuu kun ajaa yli, mutta mitäs pienistä.
Rengastuksena Powertechin 9x13 195/45/13 renkailla, tulossa ehkä Revolutionin 3-osaiset Classicit 8x13 levyisenä, että saa lisää madallettua.
Koripuolelle ei sitten paljoa ole tehty (eikä tehdä), Golffin etulippa asennettu, siinä se. Kromipeilit odottelee asennusadaptereita. Mahdollisesti tulevan talven aikana saattaa tapahtua ylimaalaus, ei missään erinomaisessa kunnossa ole kumminkaan.

Kuva

Kuva

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/
Viimeksi muokannut MikaJ, 1.10.2008 21:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 5.10.2007 10:36

Täys 10, ei voi muuta sanoa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 5.10.2007 11:24

UnelmaOrvokki! Upea...entisöinti G40:llä ;) ... On todella hieno yksilö.

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 8.10.2007 20:24

Upea!

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 9.10.2007 9:22

Hieno ratti! Muutenkin näyttää erittäin lupaavalta. Pistähän kuvia jakoon aina kun on aihetta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.10.2007 14:01

Eiköhän siitä tosiaan hyvä tule kun laitetaan lasikuitua ja alumiinisiipi koriin. Ei perkele sitten ikinä...

To-do lista näyttää tällähetkellä tältä:
- Hirveä määrä ruostehommia, eli yksi reikä hanttarin helmassa.
- Maalataan melkein kokonaan uusiksi.
- Uudet penkit mitkä lähetetään verhoilijalle (noi on aivan loppu pehmusteita myöten, ja uusissa Poloissa on samat penkit).
- 13" tai 14" 70-80luvun vaihteen aluvalssit, tallissa olisi jo kaksi sarjaa 3-osaisia Revolutioneita tuolta aikakaudelta, katotaan mitä sitten loppupeleissä tulee alle.
- Ehkä pieni madallus, täytyy tiedustella saako tehdä, ei pitäisi mielestäni olla estettä.
- Radion vaihto johonkin paremmin sopivaan, mieluiten orginaali.

Eli lista on uskomattoman pieni, ottaen huomioon että tuolla autolla on oikeasti ajettu 155tkm/30vuotta, eikä ole seissyt missään lämpimässä tallissa viimeistä 20vuotta. Auto on 99% orginaali, ainoastaan ratti joskus vaihdettu, mutta alkuperäinen ruori tuli kaupassa mukana.

Ajot tältä vuodelta tuli ehkä tehtyä viikko sitten, nyt taas ulkomailla työreissuilla ja kelit rupeaa olemaan ilmeisesti kotimaassa jotain muuta kuin kruisailukelejä. Katsotaan jos talven aikana saisi jotain tehtyä tuolle, kun noita muitakin projekteja on talli täynnä. Projektiosastolle toivottavasti tämä ei koskaan tule kuulumaan, kun nimenomaan kävin hakemassa auton millä ei tartte tehdä mitään muutakuin ajaa, tuo korjauslista on itselle sellainen "pikkuhuolto" vain. Pistetään uudet paremmat kuvat sitten kun auto on "valmis".

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 9.10.2007 17:42

Hirveäpä on vikalista noin tuoreessa autossa;) helmen olet löytänyt....

*vink* Jos joskus teet tuosta autosta 100% alkuperäisen voisin lunastaa tuon ratin pois jos jää ylimääräiseksi. *vink*

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 10.10.2007 8:54

Hyvässä alkuperäiskunnossa oleva Polo, onnittelut! Ei toudellakaan mitään lasikuitusiipiä, korkeintaan aluvanteet (ATS Classic ?) ja "nur original Teile" -thyyninkiä. Museorekisteriin niin on halpa ajella sunnuntaisin, mutta salliikohan se madalluksen?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.10.2007 10:49

Älä vaan rupea tuunaamaan. Kaduttaa sitten myöhemmin kuitenkin, kun muistelee aikoja, jolloin "oli mulla joskus melkein pakasta vedetty seiskaseiska polo..."

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.10.2007 11:55

Tuunaamisella tarkoitetaan lähinnä alumiinivanteita, eihän tuollainen muuta vaadi. Pitää ruveta sovittelemaan vanteita alle ja kattoa mikä mielyttää silmää, ATS:tkin löytyy tallin perältä.

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 19.10.2007 0:00

Pakko hehkuttaa että tässä on kyllä todellinen helmi!
Minulla on jonkinlainen fiksaatio MkI Poloiseen nostalgiasyistä (enovainaalla oli -80-luvun alussa tuollainen ja olin paljon sen kyydissä pikkukölvinä).

Harvinainen auto, onkohan näitä enemmänkin vielä tallessa? Tässä näyttäisi olevan melkeinpä museokelpoinen yksilö. Tuo puujäljitelmäkojelauta on hieno. Tuollaisen kun löytäisi vaikka kauppakassiksi jostain...

Onnea projektille, postailehan lisää kuvia.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.10.2007 9:18

No näkeehän noista vanteistakin jo, en ole vuosikausiin nähnyt noin siistissä kunnossa olevia vastaavia :)

Itsellä oli mk1 Polo joku vuosi sitten, oli hieman uudempaa mallia muovipuskureilla ja löytyi oikeen kierroslukumittarikin. Mutta oli ollut teineillä peltoautona, niin oli pienoisia lämpöongelmia ja se pahin että oli suttailtu sieltätäältä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.10.2007 9:24

Sinänsä jännää, että vanteet ovat orkkikset ja tosiaan siistissä kunnossa. Vielä harvinaisempia (käyttöautossa) ovat muoviset napakupit ja mutterien hatut. Ei kannata kadottaa noita, jos vaikka alut alle laitetaankin.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.10.2007 12:46

Vanteita tosiaan löytyy vielä toinenkin samanlainen sarja, talvirenkaat päällä. Eli hyvillä mielin voi puhua oikeasti että 99,9% löytyy kaikki orginaaliosat. Muutama mutterin suojahattu on kyllä vuosien varrella kadonnut metsäteiden varsille, mutta niitähän nyt saa uusia.

Voin nyt muistaa väärinkin, mutta kojetaulun puuosat ei ole jäljitelmiä, lisäksi nehän olivat käsittääkseni L (myöhemmin LX) mallin lisävaruste. Museokatsastus tuolle varmaan tehdäänkin, ensin tarvii alakyljet maalata uusiksi, verhoilua korjata, ja ratio vaihtaa.

Nyt kun on vähän tutkinut tilannetta, niin tosiaan Mk1 Polojen tarjonta on lähes olematonta, Mobilessakin ihan muutama vain. Mk1F(acelift) mallia sitten on jokunen lisää.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.10.2007 16:38

'78 Derby S-mallissa oli myöskin tuollaiset puuosat kojetaulussa, siinä facelifti-Polossa taas oli hopeat "tarrat". Uskoakseni olivat alkuperäiset, koska ei ne teinit olisi voineet niin siististi sitä toteuttaa. Auto siis oli hopea väriltään. Mätä se ei kyllä ollut, ja pirun terhakka 1.3 moottori kun kilsojakaan ollu taulussa 160tkm enempää.. hittolainen kun tuli laitettua menemään!

Aikoinaan oli yhdellä romutuspaikalla juuri tuollainen ykköspolo, värinä vaan tummempi vihreä. Tosin oli kokenut kovia sekin auto, niin jäi sitten sinne. Olisi kyllä ollut syytä pelastaa sekin..

busdriver
-
Viestit: 91
Liittynyt: 8.8.2007 14:37

ViestiKirjoittaja busdriver » 19.10.2007 20:26

Eka auto mitä muistan oli meillä -76 Passatti soikeilla lampuilla. Siinä oli muistini mukaan samanlaista "puuviilua" (tarraa?) kojelaudassa. Sellainen passattikin olisi makea rassi kun jostain löytäisi samanlaisen vielä. Siellä takapenkillä sopi hyvin seisomaan kumpparit jalassa ;)

Setämiehelä oli muuten tuollainen MkI polon keulalla oleva Derby, siinä oli myös puuta kojelaudassa, peräkonttia lukuunottamatta siis ihan sama peli. Oikeastaan kaikki muut Derbyt mitä muistan nähneeni on olleet uudemmalla keulalla eli faceliftejä. Niissä taitaa mittaristokin olla melkein samanlainen kuin uudemmassa polossa.

Lasse
-
Viestit: 352
Liittynyt: 30.7.2003 22:45

ViestiKirjoittaja Lasse » 19.10.2007 21:14

ei kait auton rekno ole vaan UMU-559 meillä oli aikoinaan ihan samanvärinen ja samanlainen vekotin muutenkin joka vaihtui silloin 82 malliseen GT poloon ARA-560

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.10.2007 17:11

Ei kyllä valitettavasti ole tuollainen rekisterinumero. Väri tuossa on tosiaan vaaleampi vihreä, Manila grün.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.10.2007 19:52

Anoppilan naapurissa oli vielä pari vuotta sitten tuollainen busdriverin kuvailema Polo-keulainen keltainen Derby.
Kromipuskimet, kahvat, samanlainen kojetaulu kuin MIkaJ:n yksilössä... Viimeksi liikkui manne-ryhmän ajokkina, sen jälkeen köllötti metsän tien vieressä lommoille potkittuna. Nykyään häipynyt maastosta, varmaan mennyt jo Kusarin tuutin läpi.

Facelift Derbyistä on sitten omakohtaisiakin kokemuksia: ´79 LS, jalopuu-rantu kojetaulussa, kromilistaa lasin tiivisteissä ja puskureissa. Varaosina tuolla oli ´81 S.
Voi kun nuokin olisi tullut säästettyä...
Viimeksi muokannut jii_bee, 21.10.2007 0:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 20.10.2007 23:56

omassa -76 polossa on tuo saman näköinen puu kojetaulussa ja omin silmin kattoen kun niitä irroittelin voin sanoa että ne on muovia johon on melkeen kuin maalattu se kuvio koska en mitään sauman tapasta löytäny ja jotenkin näytti että siinä se kuvio istuu tiukasti kiinni. voiko se olla maalattu siihen. niin ja kyllä on tuota hopeeta löytyy niistä uusimmista poloista ja myös derbystä joita löytyy meidän perheeestä parikin.
mullakkin on parit satsit noita muovikuppeja keskiöön ja pulttien päälle.
niin ja löytyy myös niitä vanhojen vesivolkkareiden kromi pölykapseleita pahvilaatikollinen. oon jossaan kuvassa nähnyt niitä vanhan polonkin alla. onko ne kromi kapselit minkä arvosii?
toivottavasti tuo minun polo rojekti valmistuis ensi kesäksi pyörimään tapahtumiin.

makiaki
-
Viestit: 115
Liittynyt: 21.9.2005 10:18

ViestiKirjoittaja makiaki » 21.10.2007 13:33

Mulla oli tuollanen vanhempi ns. polokeulainen derby, ja se on sisältä täsmälleen sama, kuin tuo polo. Nyt talvikulkineena on 79 derby, missä on jo erilaiset lamput, mutta sisusta on sama. Kasikytäluvullahan derbyissäkin jo sisusta vähän päivittyi. Pololla en oo ajanu, mut ainakin derby on mielestäni yllättävänkin mukava ajettava niin pieneksi kärryksi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.10.2007 15:52

Nyt kotiin palanneena täytyy tosiaan myöntää että hiton muovijäljitelmähän se kojetaulun puulista(t) on, aina vaan löytyy enemmän huonoja puolia autosta...

Kromikapselit ei ole mitenkään merkittävän arvoisia (muutama kymppi hyvistä), itsekkin Ebaysta sellaisia kattellut mutta ei ole tullut ostettua kun kumminkin ne jotkut vanhat aluvalssit alle pyöritän.

ACHTUNG!
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/IMG_1346.jpg

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 21.10.2007 16:12

Kovasti on samaa tyyliä kuin saman aikakauden passatissa. On "jalomuovia" ja puolimetrinen vaihdekeppi ;)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 25.10.2007 16:32


Ai, teille on perheenlisäystä tulossa ja ilmeisesti on pitkä matka synnytyslaitokselle kun on omat aineet..? ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.10.2007 10:34

Ei, kyllä aineet on tarkoitettu ihan vain ja ainoastaan auton omistajan viihdyttämiseksi, joko suoraan tai välillisesti.

Tässä nyt ollaan oltu hieman pettyneitä Continentalin kykyihin toimittaa sopivasti toimiva rengas tuohon autoon. Tämä johdosta päätin vaihtaa rengastoimittajan Dunloppiin, koska heillä tuntui puheiden mukaan olevan ylivertainen tuote minun autooni. Sopimuspaperit kirjoitettiin, ja siinä samalla sitten vaihtui vannetoimittajakin oem:stä Powertechiin. Vannetoimittaja lupailu kuut taivaalta tuotteen erinomaisuudesta vanhaan nähden, kuulemma sitä paljon mainostettua "pesääkin" näillä pitäisi irrota ihan eri malliin kuin vanhalla yhdistelmällä. Eli kostean kelin ominaisuudet olisi huomattavasti paremmat.

Jump!
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/S2400030.JPG/full

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 28.10.2007 11:08

Tuohan jo vaatii jotkut ultralow coiloverit että saa tonttiin. H&R:llähän on niitä ultralowta, mutta tuskin tuohon malliin.
Tiedä edes saako esim. supersportilta tuohon sarjaa. Ainakin oman golfin supersportin coilovereissa luvataan -120mm, mutta kierrettä on yli 16cm.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 28.10.2007 11:21

Näyttää vanteiden leveys siltä, että ihan supersuper-matalaa alustaa ei välttämättä edes tarvita että saadaan pyörät lähellä kaaria. Näyttääkö vain silmään siltä, etä vakiokaarien sisään ei mahtuisi? Ja muokkausta ei ilmeisesti ole suunnitteilla..vielä.. 80/60kin voisi riittää.. Todellisuus voi olla tietenkin jotain muuta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.10.2007 11:35

Coiloverit eivät ole vaihtoehto, nyt normi-iskareilla vanteet sellaisen sentin päässä iskarin putkesta, eli kiinteä setti tulossa. Kulutuspinta mahtuu kaarien sisään just. Tosiaan mitään korisarjaa tai kanttien levitystä ei ole tulossa, pidetään orkkiksena jos jossain vaiheessa haluaa museoida. Mutta nyt ihan kokeeksi nuo vanteet+renkaat, ja sellainen madallus että tuntuu. Nyt sitten odotellaan vaan sitä 150euron jousi+iskaripaketti Saksalaiselta laatuvalmistajalta saapuvaksi ;)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 28.10.2007 11:53

'Tunnettu' Fahrwerk sarja 70/60 on todettu ihan toimivaksi mk2 polossa ;).

Edit:Poloinen 8" edessä, 9" takana ja 50mm madalluksella, mahtuumahtuu..
Viimeksi muokannut zero, 30.10.2007 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 28.10.2007 13:54

Hyvältä näyttää uusien vanteiden kanssa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.3.2008 15:58

Kevät näyttää tulevan niin oli aika ruveta tekemään traktorista mikroautoa. Vielä on vähän matkaa, keulaan sovitettu ja tehty sopivia jousia. Persettä ruvetaan tiputtamaan alas kunhan Tiistaina saadaan lisää osia, se onkin onneksi helpompi homma (toivottavasti). -80/60 madallussetistä ei ollut juuri mitään hyötyä, koska auto sattuu olemaan köykäisin malli mitä -74 -> -94 Poloista löytyy, joihin alustasetti on tarkoitettu. No hyvät aihiot oli, eiköhän se tuosta vielä tonttiin tule.

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/Polo+etupaa.jpg_medium.jpg
Viimeksi muokannut MikaJ, 30.3.2008 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 22.3.2008 22:06

Komea Polo! Mitkä vanteet nuo on? 7x13? Mielestäni ulkonäöltään paras Polon korimalli mitä on tähän päivään mennessä valmistettu.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.3.2008 22:59

9x13 195/45 gummeilla... Powertechin vanne, en muista mallia. 7x13 175/50 kumeilla tosin pitäisi tässä metsästää niin uskaltaisi mennä konttorilla käymään, orkkis renkaat ei enää ens viikolla mahdu alle, nyt ehkä just vielä jotenkuten.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.3.2008 20:09

Asennettu golffin etulippa, yllätten sopisi just passelisti. Hieman tuli pyöräaukkojen kohdalta yli, mutta siitä selvisi helposti korisahalla ottamalla pienet palaset pois. Perse taitaa nyt olla oikeella korkeudella, keulaa vielä parisenttiä alaspäin. Aika maasturi siitä tulee jäämään, mutta ei sitä alemmaskaan saa tuolla rengastuksella kun ottaa loksin kaariin kiinni. Sakuista tulossa 135/70/13 kumit millä sitten saisi laskettua vielä roimasti lisää :)

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/Picture+229.jpg_medium.jpg

Ulkokuoren tuunaukseen enää tämän jälkeen kuulunee kromipeilit ja kromikahvat, rupeaa sitten olemaan aika lähelle omaa makua miellyttävää, ei sitä muille tehdä.
Viimeksi muokannut MikaJ, 3.7.2008 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.3.2008 21:12

Ai stana mut on komee peli!

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 30.3.2008 21:12

On kyllä hieno !

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.3.2008 23:37

Perhana että tuo madallus sitten voiki tehä auton, ja vanteet :)

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 30.3.2008 23:43

ei tuota voi kyllä muuta kuin mahtavaksi haukkua =) propsit vielä siitäkin että noita poloisia ei ihan joka nurkka pullollaan ole!

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 27.6.2008 16:05

Todella, todella tyylikäs. 10+

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 27.6.2008 16:37

Kaunis. Todella kaunis.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.7.2008 15:30

Päivitelty vähän tuota ensimmäistä juttua, auto kun alkaa olemaan snadisti erinlainen nyt kuin ostohetkellä. Tänään ajattu ensimmäisen kerran 1.3litrainen kone pellin alla, liikahtaa jo inhimillisesti vanhaan 0.9litraseen verrattuna. Nyt sitten tilailemaan loppuja viriosia mitä vielä puuttuu, että saa järkevän liikkumiskyvyn autoon.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 3.7.2008 18:55

Hieno peli. :)

Mites tuommonen vetelee laidasta laitaan tuolla rengastuksella?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.7.2008 9:48

Yllättävän vähän, ei mitenkään häiritsevästi. Jos ei ole uria tiessä, niin ei ihme kyllä oikeastaan edes huomaa eroa normaaliin rengastukseen.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 4.7.2008 11:20

Onpa makia Polski, vähän nuo 9" leveet on turhan järeän näköiset mutta näköjään tuohonkin on tulossa muutosta. Värikään ei voisi paljoa sopivampi olla.

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 1.10.2008 17:40

itellä on landella muistaakseni samaa vuosi kertaa oleva polonen ja audi 50 mikä on joskus hommattu varaosa autoksi...=). hieno on vokkelo...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.10.2008 17:48

Aivan jumalaisen näköinen Poolo. Ei voi muuta sanoa. :)

||Mane
-
Viestit: 24
Liittynyt: 27.9.2008 11:02

ViestiKirjoittaja ||Mane » 1.10.2008 17:52

On kyllä räyhäkkä kiesi :D

honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 2.10.2008 10:42

Älyttömän hieno laite! Noi ats classisit mistä tos puhuttiin vois sopia tohon tyyliin hyvin ja vois päästä vähän lähemmäs maata tai onhan niitäkin leveenä olemassa. Ootko niitä jo alle sovitellu?

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 2.10.2008 12:24

audi 50 mikä on joskus hommattu varaosa autoksi


Siinä se vasta harvinaisuus olisi...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.10.2008 16:10

ATS:n classiceja ei alle tule, ihan siistit mutta vähän tusinatavaraa... Revolutionin kolmeosaisia on pari sarjaa tallissa odottamassa kunnostusta, modern ja classic keskiöillä. 8" levyisinä oikealla ET:llä vaan on maksimi millä auton saa ilman levityksiä matalaksi. Valitettavasti vaan sitten täytyy tinkiä vanteen reunan määrästä, että en tiedä mitä tässä tullaan tekemään...

Kyllähän alle on soviteltu kaiken näköisellä variaatiolla vanteita...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.10.2008 18:17

Härskiä vannekamaa...Jos nyt vähän kumia venyttää niin kai noi 10"(?) sinne menee :P
Jokos Polo oli kunnolla tontissa?

RABBITI
-
Viestit: 145
Liittynyt: 30.1.2008 21:07

ViestiKirjoittaja RABBITI » 3.10.2008 10:19

On kyllä pirun hieno poloinen <3

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 8.10.2008 12:17

mitäs virityksiä pellin allemeinasit*?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.10.2008 12:47

Ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) vaihe konehuoneen päivittämisessä on aika perinteinen, korkeelta ja kovaa kiertävä vaparikone tiheävälitteisellä vaihdelaatikolla. Osia on pikkuhiljaa kerätty kasaan ja suunniteltu tarkkaan millaisista osista konetta lähdetään kasaamaan. Pitkään etsiskelly sopivia valmiita Mäntiä/Kankia, ettei kaikki menisi ihan teettämiseksi (lue: turhan kalliiksi). Sen verran kunnioitetaan historaa, että kaasutinlinjalla pysytään. Tehotavoite on pitkälle kolminumeroinen, millä tuo alta 700kiloinen kiulu liikkunee jo viis vaille riittävästi jokirantakruisailua varten.


Niin, tuo toinen kuvan vanne on 11,5"levee yhdistelmä, menisi alle jos laittaisi 195/45/13 kumin kuten nytkin on :) Eikä ole ollut vielä kertaakaan Polo tosissaan tontissa, ja jotenkin on tottunut nykyiseenkin korkeuteen...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 8.10.2008 20:49

kyllä toi vaan on hiano, perkele..

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 9.10.2008 23:10

itselläkin on ollut aikomus poloisesta tehdä yli sadanhepan vapari peli. tuntuuvat saksan maallakin näin tekevän, mutta ensin pitää ahtaa eräs kardaani vetoinen parkumaan kovasti ja isolla äänellä

siitä ei ole tietoa onko niillä sitten kuin pitkälle vakio alakerta jne, onneks suómesta saapi nokkia ja jousia :) peltisarjojakin pari eri variaatiota 4-2-1 ja 4-1
onko sulla mittoja männistä kangista? olen melko paljon yhteyksissä tammer diisselin kanssa ja voin sieltä kirjoísta selvittää minkä vehkeen rojut mahdollisesti sais käymään.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa