Golf 3 1.8i (ABS) pätkii tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 1.8i (ABS) pätkii tyhjäkäynnillä
Moro. Minkälainen homma on irroittaa imusarja 1.8i ABS motista, monellako pultilla on kiinni? Näyttää olevan aika ahdasta...
Viimeksi muokannut japp, 26.9.2008 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitti, sieltähän ne peilin kanssa löyty.
Aika mystistä vikaa ollut. Pätkii vähän tyhjäkäynnillä ja aiemmin ollut vähän veto pois. Ainoat mitkä vaikuttanut käyntiin tyhjäkäynnillä on bensan poistoputken puristaminen pihdeillä -> ihan kuin kävis laihalla ja toinen kun suhauttaa starttipilottia imusarjan ja kannen väliin -> imuvuoto. Kopallinen osia vaihdettu ennen kuin kokeilin tota starttipilottia ja nyt vetää kyllä muuten hyvin(hyvin ja hyvin mutta niin kuin tuommonen nyt vetää), mutta tyhjäkäynnillä vielä pätkii, täytyy ottaa auki ja vaihtaa imusarjan tiiviste. Imuilman lämpoöanturi oli poikki ja se varmaan vaikuttanut vetoon, oisko menny sitten varaohjelmalle.
Tulpanjohdot vaihdettu
lambda vaihdettu
tulpat vaihdettu
virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
Bensanpaine mitattu
Puristuspaineet mitattu
ruiskun ja imusarjan välinen laippa vaihdettu
Imuilman lämpöanturi, tinattu uusi ntc
Aika mystistä vikaa ollut. Pätkii vähän tyhjäkäynnillä ja aiemmin ollut vähän veto pois. Ainoat mitkä vaikuttanut käyntiin tyhjäkäynnillä on bensan poistoputken puristaminen pihdeillä -> ihan kuin kävis laihalla ja toinen kun suhauttaa starttipilottia imusarjan ja kannen väliin -> imuvuoto. Kopallinen osia vaihdettu ennen kuin kokeilin tota starttipilottia ja nyt vetää kyllä muuten hyvin(hyvin ja hyvin mutta niin kuin tuommonen nyt vetää), mutta tyhjäkäynnillä vielä pätkii, täytyy ottaa auki ja vaihtaa imusarjan tiiviste. Imuilman lämpoöanturi oli poikki ja se varmaan vaikuttanut vetoon, oisko menny sitten varaohjelmalle.
Tulpanjohdot vaihdettu
lambda vaihdettu
tulpat vaihdettu
virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
Bensanpaine mitattu
Puristuspaineet mitattu
ruiskun ja imusarjan välinen laippa vaihdettu
Imuilman lämpöanturi, tinattu uusi ntc
Nyt on volkkari selätetty. Imusarjan tiiviste vaihtoon ja käy kuin kello. Starttipilotti osoittautui aika hyväksi imuvuotoa katellessa, muuten tuskin olisi ihan heti tullut mieleen toi vika. En sitten tiiä mitä kone tykkää pilotista, mutta aika vähän se sitä kuitenkin sai. Muutin otsikon jos tästä ois jollekin joskus iloa.
Ei ole kovin paha homma.
Otin ruiskumokkulan irti kumilaipasta, kiinni 4 pultilla, bensaletkuja tai vaijeria en irroittanut ruiskusta, sai vedettyä tarpeeksi kauas sivuun kun irroitti ne kiinnikkeistä. Jäähdytysnestettä noin 2 litraa pois koska kiertää imusarjan kautta kanteen, sai laskettua paisuntasäiliön alaletkun kautta litran pulloon. Peltihäkkärä josta imee lämmintä ilmaa pakosarjasta/imusarjasta irti. Imusarja on 6 kuusiokolopultilla kiinni, pikkuräikällä ja jatkopätkillä kikkailemalla saa irti. Pari keskimmäistä pulttia on vähän pirullisessa paikassa imu ja pakosarjan välissä, kato peilillä ja taskulampulla.
Takaisin laitto on vähän pirullisempi että saa pultit osumaan noihin pariin keskimmäiseen reikään. Kannattaa kiristellä pikkuhiljaa, ettei mitään pulttia aluksi tiukalle. Kannattaa myös hommata vesikanavan tiiviste, itsellä ei ollut uutta, muttaa näyttää pitävän vanhallakin.
Otin ruiskumokkulan irti kumilaipasta, kiinni 4 pultilla, bensaletkuja tai vaijeria en irroittanut ruiskusta, sai vedettyä tarpeeksi kauas sivuun kun irroitti ne kiinnikkeistä. Jäähdytysnestettä noin 2 litraa pois koska kiertää imusarjan kautta kanteen, sai laskettua paisuntasäiliön alaletkun kautta litran pulloon. Peltihäkkärä josta imee lämmintä ilmaa pakosarjasta/imusarjasta irti. Imusarja on 6 kuusiokolopultilla kiinni, pikkuräikällä ja jatkopätkillä kikkailemalla saa irti. Pari keskimmäistä pulttia on vähän pirullisessa paikassa imu ja pakosarjan välissä, kato peilillä ja taskulampulla.
Takaisin laitto on vähän pirullisempi että saa pultit osumaan noihin pariin keskimmäiseen reikään. Kannattaa kiristellä pikkuhiljaa, ettei mitään pulttia aluksi tiukalle. Kannattaa myös hommata vesikanavan tiiviste, itsellä ei ollut uutta, muttaa näyttää pitävän vanhallakin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 7 vierailijaa