Golf 3 1.8i (ABS) pätkii tyhjäkäynnillä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

Golf 3 1.8i (ABS) pätkii tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja japp » 22.9.2008 14:35

Moro. Minkälainen homma on irroittaa imusarja 1.8i ABS motista, monellako pultilla on kiinni? Näyttää olevan aika ahdasta...
Viimeksi muokannut japp, 26.9.2008 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 23.9.2008 19:59

Olisko ollut kuudella kuusiokolopultilla kiinni. Peilin ja lampun kanssa tähyilemään niin selviää. Ei mikään mahoton homma ole.

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

ViestiKirjoittaja japp » 24.9.2008 13:15

Kiitti, sieltähän ne peilin kanssa löyty.

Aika mystistä vikaa ollut. Pätkii vähän tyhjäkäynnillä ja aiemmin ollut vähän veto pois. Ainoat mitkä vaikuttanut käyntiin tyhjäkäynnillä on bensan poistoputken puristaminen pihdeillä -> ihan kuin kävis laihalla ja toinen kun suhauttaa starttipilottia imusarjan ja kannen väliin -> imuvuoto. Kopallinen osia vaihdettu ennen kuin kokeilin tota starttipilottia ja nyt vetää kyllä muuten hyvin(hyvin ja hyvin mutta niin kuin tuommonen nyt vetää), mutta tyhjäkäynnillä vielä pätkii, täytyy ottaa auki ja vaihtaa imusarjan tiiviste. Imuilman lämpoöanturi oli poikki ja se varmaan vaikuttanut vetoon, oisko menny sitten varaohjelmalle.

Tulpanjohdot vaihdettu
lambda vaihdettu
tulpat vaihdettu
virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
Bensanpaine mitattu
Puristuspaineet mitattu
ruiskun ja imusarjan välinen laippa vaihdettu
Imuilman lämpöanturi, tinattu uusi ntc

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.9.2008 14:14

Saako polttoainetankki korvausilmaa ja onko imusarjan ja jarrutehostimen välinen letku tarkistettu ?

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

ViestiKirjoittaja japp » 24.9.2008 14:18

ainakin täyttökorkki auki tekee ihan saman. jarrutehostimen letku otti kans vähän ilmaa kun testasi pilotilla, laitoin uudet klemmarit ja ei ime sieltä enää, en oo kokeillu tukkia koko putkea...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 24.9.2008 14:19

Ja se letku on kokonaan ehjä, myös siitä mutkasta ennen imusarjaa?

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

ViestiKirjoittaja japp » 24.9.2008 15:56

Siihen klemmarit laitoin, oli vuotoa mutta ei vuoda enää.

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

ViestiKirjoittaja japp » 26.9.2008 22:26

Nyt on volkkari selätetty. Imusarjan tiiviste vaihtoon ja käy kuin kello. Starttipilotti osoittautui aika hyväksi imuvuotoa katellessa, muuten tuskin olisi ihan heti tullut mieleen toi vika. En sitten tiiä mitä kone tykkää pilotista, mutta aika vähän se sitä kuitenkin sai. Muutin otsikon jos tästä ois jollekin joskus iloa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.9.2008 22:40

Kyllähän nuo on varsinaisia maamoottoreita, ei pienestä säikähdä jos muuten panostettu perushuoltoihin.

joksa_
-
Viestit: 91
Liittynyt: 24.10.2007 11:37

ViestiKirjoittaja joksa_ » 1.10.2008 18:57

onko paha homma vaihtaa imusarjan tiviste kun itselllä kans soutaa tyhjäkäynnill ja joskus kylmänä nykii

japp
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2008 14:28

ViestiKirjoittaja japp » 2.10.2008 10:21

Ei ole kovin paha homma.

Otin ruiskumokkulan irti kumilaipasta, kiinni 4 pultilla, bensaletkuja tai vaijeria en irroittanut ruiskusta, sai vedettyä tarpeeksi kauas sivuun kun irroitti ne kiinnikkeistä. Jäähdytysnestettä noin 2 litraa pois koska kiertää imusarjan kautta kanteen, sai laskettua paisuntasäiliön alaletkun kautta litran pulloon. Peltihäkkärä josta imee lämmintä ilmaa pakosarjasta/imusarjasta irti. Imusarja on 6 kuusiokolopultilla kiinni, pikkuräikällä ja jatkopätkillä kikkailemalla saa irti. Pari keskimmäistä pulttia on vähän pirullisessa paikassa imu ja pakosarjan välissä, kato peilillä ja taskulampulla.

Takaisin laitto on vähän pirullisempi että saa pultit osumaan noihin pariin keskimmäiseen reikään. Kannattaa kiristellä pikkuhiljaa, ettei mitään pulttia aluksi tiukalle. Kannattaa myös hommata vesikanavan tiiviste, itsellä ei ollut uutta, muttaa näyttää pitävän vanhallakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 7 vierailijaa