Golffi-88 D:n vaihteisto(t)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

df556
-
Viestit: 15
Liittynyt: 30.9.2008 21:00

Golffi-88 D:n vaihteisto(t)

ViestiKirjoittaja df556 » 30.9.2008 21:33

Kuinkas 4-vaihteinen vaihteisto ihan oikeasti puretaan? Tuli niinkuin harjoiteltua.:Tarkoituksena oli ottaa kyseisestä lootasta tasauspyörastön pikkurattaat ja tutkiskella sopisivatko 5-vaihteiseen, jossa vastaavat hilut pitävät niin iloista rutinaa ja pauketta, että... Viisas kun olen niin availin kaikki pultit joilla lootan puolikkaat ovatten kasassa ja en tietenkään purkanut vaihteensiirtäjä systeemiä ja kuinkas ollakaan. Kun hieman suostuttelin puoliskoja eroamaan enemmän kuin vapaaehtoiset 5mm, niin jostain syystä tuntui menneen 3-vaihde päälle ja sitä en nyt sitteen saa pois millään???? Olisikohan kenelläkään vinkkiä tähän ja yleensäkin näitten laatikoiden oikeaoppiseen palasteluun ( kyseessä on käsittääkseni 020? ). Saako 5-vaihteisen laatikon yläkautta pois edes apukuskin puoleisen vetarin laipan irroiituksen jälkeen? Löytyisikö jostain näiden laatikoiden räjäytyskuvia? Itse en niintä onnistunut mistään löytämään ja siksipä nämä kysymykset tietomääräni lisäämiseksi ( on muuten ensimmäinen kolffi jonka kanssa olen missään tekemisissä ja siksi tuntuu alussa vähän tökkivän ). Toivottavasti kukaan ei hermostu tästä sepustuksesta, mutta näin se asia vaan on...

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 1.10.2008 7:28

Tuolta löytyy ainakin jotain ohjeita 020:n silppuamiseen.

Saattaapi olla, että olet saanut avaamasi laatikon lopulliseen jumiin....

Miksi se laatikko pitäisi yläkautta ottaa ? Alaspäinhan se tulee melkein itsestään, siitä pitää vetovoima huolen. On meinaan ihan oma hommansa irrottaa se laippa siellä auton alla.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 1.10.2008 7:29

Saako 5-vaihteisen laatikon yläkautta pois edes apukuskin puoleisen vetarin laipan irroiituksen jälkeen?


Helpointa on varmastikin nostaa koko moottorivaihteistopaketti pois ja irroittaa moottori ja vaihteisto toisistaan tallin lattialla. Jäähdytysnesteet joutuu laskemaan pois, mutta pitäähän niitäkin aina välillä vaihtaa. Muihin asioihin en osaa ottaa kantaa, kun en noita käsivaihteisia harrasta.

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 2.10.2008 16:06

Laatikko lähtee ihan hallitunkilla 1,5 irti, eikä tarvi ottaa moottoria irti. helpottaa huomattavasti, jos irrottaa maskin lukkopellin ja kääntää jäähdyttimen sivuun. Takaisinlaitto eukon kanssa rivarin pihalla, apuna 2 ton hallitunkki. Eukko nosteli tunkkia ja muljautin laatikon paikalleen.

df556
-
Viestit: 15
Liittynyt: 30.9.2008 21:00

ViestiKirjoittaja df556 » 2.10.2008 19:39

df556 kiitteleepi vastanneita ja yrittää ottaa neuvoista oppia. Janne_P:n linkistä on erittäin paljon apua, oli pakko printata sieltä oleellisimmat kohdat. Eiköhän tämä tästä etene... Kiitoksia vaan oikein paljon tiedonmurusista kaikille.
Ps. Mistäköhän sakut ovat ottaneet noin vahvasti itteensä, että ovat suunnitelleet noin helposti purettavan teknisen laitteen


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa