golf 3 tdi viat kummittelee..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

golf 3 tdi viat kummittelee..

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 29.9.2008 20:43

Elikkä itseltä loppuu nyt kyllä ideat kesken joten ajattelin kysäistä olisiko täällä tietäjiä joilla olisi ideoita mikä tuota kikotinta riivaa... lähtökohdat: 1,9 tdi 1Z gt15/20-ahdin, 110hp suuttimet, riittävä cooleri ja karalan tekemä lastu. Ongelmia: 4 ja 5 vaihteella matalilla kierroksilla nykii ja nypyttelee kun kierrokset nousevat yli 1800rpm toimii täysin normaalisti, tyhjäkäynti myös täysin normaali( tai no niin normaali kuin tuollaisessa nyt voi olla:) IQ-arvo huitelee jossain 7-8 välimaastossa, että en usko että sekään on liian alhaalla... Tuntuu myös että ahtopaineet nousevat jotenkin kovin tuskaisen hitaasti, ja oikeastaan vasta reilussa 2000rpm alkaa tapahtumaan. Ahdin on noin 50tkm ajettu fin-turbon tekemä 15/20... kun vaihdoin ahtimen uusin kaikki alipaineletkut ja N75-venttiilin. Autossa on myös uusi maf ja pari vuotta vanha lämpötila-anturi... Sitten vielä lisäksi on hyvin päivä kohtaista miten auto liikkuu välillä liikkuu perusiloisesti ja välillä ihan täyttä tahmaamista, ja tämä ei liity mitenkään lämpötilaan vesisateeseen eikä kuun kiertorataan eli vaikka päivän aikana voi muuttua aivan täysin.. Vag-comilla katottuna vikakoodeja ei löydy, ajoitukset inan alle 50, maf-arvot ok, joskus herjannut tämän "quantity adjuster - upper limit reached" jutun mutta senkin vain joskus ja jouluna... Loppujen lopuksikin tuntuu ettei auto ole koskaan edes liikkunut niinkuin sen pitäisi jo näilläkin vähillä palikoilla. ELI pitkä teksti mutta siinä oli ongelmat, mikä tätä vekotinta nyt riivaa kertokaa viisaammat :)?? veikkailujakin saa heittää ihan vapaasti vaikkei varmuutta olisikaan...

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.9.2008 6:46

Pikkusen jos vaikka pienentäisi iQ:ta niin saattaisi tuo tuskaisen hidas paineiden nousu loppua ja kulku parantua huomattavasti. Tai no sen mitä 110 suuttimilla voi parantua

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.9.2008 7:32

niinpä, suuttimet pitäs olla jo tosa vaiheessa vaihdettu ;)

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 30.9.2008 8:04

Kunnolla vaan syöttöä niin tollainen hyrrä herää jo tyhjäkäynnillä.

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 30.9.2008 11:45

niin siis autohan on alunperin 90hp että on siellä nyt hiukan isommat suuttimet jo käytössä, mutta olette sitä mieltä että lisää soppaa niin ongelmat katoaa :) tämä periaate ainakin kuulostaa hyvältä korvalle... mutta jos nyt ajattelee noiden suuttimein vaihtamista niin mitä suuttimia tuo kyseinen setuppi sitten oikein huutaisi?? eli jos ajatellaan vakio nestepäällä ja tuota ahdinta en nyt ihan heti ole vaihtamassa isompaan?? mutta entäs tuo alakierrosten nykiminen sitten?? äkkiseltään ajateltuna senhän pitäisi pahentua jos IQ:ta laskee?? vai onko se taas vaan näitä asioita jotka eivät ole vikoja vaan ominaisuuksia??:)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.9.2008 13:47

Racet tai vastaavat sinne kannattaa laittaa. Toki kytkin sulta antautuu hetkessä raceilla ja tuolla ahtimella. Ranskalaiset tarjoaa monia kokoja suuttimista joten niistä kannattaa kanssa katsoa josko sopivat löytyy. Taitavat olla vähän edukkaammat kun bosion suuttimet.

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 30.9.2008 14:15

sitä en huomannutkaan mainita että kytkimenä on sre asetelma +vr6 levy.. ja "kova" vauhtis tossa olikin jo tehtaalta lähtiessä...

Mites muuten jos tuohon nyt vaikka ajattelisi noita 502 suuttimia, niin saako sitä mitenkään toimimaan ilman ohjelman täydellistä muutosta?? miten paljon syötön määrää saa itse "säädettyä" esim hammer modilla :).. siis pointti käykö tuo edes tyhjäkäyntiä jos siihen nyt vaan lätkäsee ne isot suuttimet tilalle??

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 30.9.2008 15:53

jos tarkoitit raceja niin saat kyllä käymään ihan samalla tavalla tyhjäkäyntiä. kyllä sitä syöttöä voi säätää ihan yhtä hyvin kun muillakin suuttimilla, vaikutus on vaan suurempi. eli etsit siihen sitten racet ja ajelet niillä. luulen että loppuu tuo hitaasti heräily :)

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 30.9.2008 16:42

juu siis tarkoitin lähinnä niinpäin että meneekö sinne liikaa soppaa sitten noitten kärkien kanssa eli tukehtuuko koko rakkine... ja millainen vaihtoehto nuo hsd:n http://www.holysmoke.fi/hsd/hsdshop/pro ... ucts_id=63 sprintit sitten mahtaisivat olla?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.9.2008 16:49

ei se tukehu, iq:lla vaan säädät inan ruokaa pois jos tarvetta, noita suuttimia saa inan halvemmallakin...;)

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 30.9.2008 17:22

Autossa on myös uusi maf

Mistä ostit maffin? Eli onko se aito pierburg tai bosch, vai jotain motonetin kopiokamaa?

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 30.9.2008 17:27

pierburg se on merkiltään ja ihan marmoritiskiltä haettu.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 30.9.2008 18:53

Viisas mies, siinä ei sitten ainakaan ole vikaa ;)

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 30.9.2008 21:13

Omassa Golffissa AHU (lähes sama kuin 1Z) 110hp suuttimilla ja vakio ahtimella (KKKO3 kun kone seatista peräisin)niin nyt IQ on 1.8 ja ei tuossa vieläkään tuolla setupilla liikaa evästä tule vakio nestepäällä. Alunperin IQ oli jossain 4.8 paikkeilla josta VAG-COM sai laskettua sinne 3.8 paikkeille ja sitten siitä hammeria käyttöön.

kiiskermaister
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.12.2005 21:11

ViestiKirjoittaja kiiskermaister » 30.9.2008 21:20

joo, jonkun verran tässä jo ehti illan aikana tapahtua :) eli nyt voi unohtaa kaikki siihen liittyvän että soppaa ei menisi riittävästi!! ja kyllä herää alhaalta tällä hetkellä, eräälle kerholaiselle iso kiitos nopeasta suuttimien vaihto projektista!!! hmm nykiminen kyllä jäi, mutta mitä päivällä selasin niin se tuntuu olevan tässä 1Z:ssa jonkun sortin kirous.. tiedä sitten...

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 2.10.2008 21:54

Mitkäs suuttimet vaihdoit tilalle? tarttis nimittäin ite kans vaihtaa tohon omaan alakierroksilla nykivään 1z:aan suuttimet ja kaavailtu samaa turboa kuin sulla tai sit gt17/20. Itse ajattelin vaihtaa sprintit kun on juttua ollut ettei saisi raceja toimimaan kunnolla ilman custom softaa.

ps.Jos nyt saapi udella niin olikos kallis tuo karalan ohjelma ja miten on toiminut?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.10.2008 13:29

kyllä se vakio-ohjelmallakin pelaa, mut tietysti ohjelman kanssa paremmin hyötyä irti saa, jos tarvetta niin privaa ;)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.10.2008 15:39

Samat kokemukset kuin edellisellä. Kyllä ne racet vakiosoftallakin toimi. Täysin eriasia että saako niistä sitte hyötyä irti vakiosoftalla. Mutta ovatpa sitten valmiina suurempiin virityksiin. ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa