Golffi (1,8 GU -89) on jo pidemmän aikaa tiputellut öljyä mutta vuotopaikkaa ei vaan meinaa löytyä. Vuotoa on vain koneen käydessä. Öljyä näyttäisi tulevan öljypohjan tiivisteen välistä öljypohjan vasemmasta takanurkasta. Öljypohjan tiiviste on kuitenkin vasta vaihdettu, joten tiivistevuoto tuntuu epätodennäköiseltä.
Voiko kampiakselin takastefan vuoto ilmetä siten, että öljyä tulee vain moottorin ja kytkinkopan suojapellin välistä?
Kytkinkopan sisäpuoli oli täysin kuiva kun alkukesällä käytin vaihdelaatikon irti. Tuntuisi äkkiseltään, että jos stefa vuotaa niin öljyt menevät suoraan kytkimeen.
Ei viitsisi turhaan alkaa stefan vaihtoon, joten osaisiko joku antaa neuvoa asiaan
Öljyvuotoa kakkiksessa
Valvoja: ffp jäsenet
Teinpä tuossa vähän lisäselvittelyä. Vuotokohta löytyi öljypohjan tiivisteestä vasemman takanurkan kohdalta.
Tiiviste on kuitenkin vasta vaihdettu, joten mikähän asennuksessa on voinut mennä pieleen? Tiivistepinnat on molemmin puolin putsattu huolellisesti ja öljypohjakin on suora. Kaikki ruuvit on myös kiristetty oikeaan momenttiin
Ohjekirja sanoo, että tiiviste pitää asentaa kuiviltaan. Voisikohan takanurkkaan laittaa silti tiivisteliimaa tms.?
Tiiviste on kuitenkin vasta vaihdettu, joten mikähän asennuksessa on voinut mennä pieleen? Tiivistepinnat on molemmin puolin putsattu huolellisesti ja öljypohjakin on suora. Kaikki ruuvit on myös kiristetty oikeaan momenttiin
Ohjekirja sanoo, että tiiviste pitää asentaa kuiviltaan. Voisikohan takanurkkaan laittaa silti tiivisteliimaa tms.?
Korjausopas taas väittää ettei saa käyttää mitään liimaa tuon öljypohjan tiivisteen laitossa. Varmaan makuasioita.. ilman liimaa tuntu ainakin meikäläisellä pitävän kun pari viikkoa takaperin tuon tiivisteen vaihdoin. Tosi tarkasti sai ainakin kohdistella tuota tiivistettä että jokaisen pultinreiän sai osumaan kohdakkain.
Laitoinpa tuossa uuden öljypohjan tiivisteen liimalla paikalleen. Viimeisen päälle puhdistin ja kuivasin tiivistepinnat ja tarkastin että öljypohjan reunat ovat suorat.
Kuitenkin auto vuotaa edelleen öljyä entiseen malliin, eli tyhjäkäynnillä tippa n. 5 sekunnin välein. Öljyn tulo loppuu heti kun koneen sammuttaa. Öljyä näyttää tulevan edelleen sieltä öljypohjan vasemmasta takanurkasta.
Mikä ihme tuossa voi olla vikana??
Se on ainoastaan varmaa, että öljy on moottoriöljyä ja se tulee jostain kampiakselin alapuolelta.
Kuitenkin auto vuotaa edelleen öljyä entiseen malliin, eli tyhjäkäynnillä tippa n. 5 sekunnin välein. Öljyn tulo loppuu heti kun koneen sammuttaa. Öljyä näyttää tulevan edelleen sieltä öljypohjan vasemmasta takanurkasta.
Mikä ihme tuossa voi olla vikana??
Se on ainoastaan varmaa, että öljy on moottoriöljyä ja se tulee jostain kampiakselin alapuolelta.
Viikonloppuna vaihdoin kampiakselin takastefan ja vuoto loppui siihen paikkaan. Rakenne on sellainen, että kytkinkopan suojapelti estää öljyn pääsemisen kytkimeen, joten kaikki stefasta vuotava öljy valuu suoraan öljypohjan vasenta reunaa alas. Aikamoinen urakkahan tuo oli. Ehkä olis kannattanut samalla uusia myös kytkin kun levyssä oli pintaa jäljellä noin 1 mm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa