Kyseessä Golf V ja 2.0tdi, karalan ohjelma jolla ajettu nyt 50tkm, mittarissa 146tkm. Sininen savutus ilmeni jo 7tkm sitten, väheni olemattomiin 2-tahti öljyä lisäämällä naftan sekaan, nyt eilen kävin radalla ja sen jälkeen sitä savua olikin sitten otsikon mukaisesti. Ahdin huutaa alakierroksilla (vnt?), huutanut jo 50tkm, mutta nyt myös korkeammilla kierroksilla muun metelin lisäksi kuuluu vinkunaa. Itse ajanut autolla tuon 50tkm. Ahdot 1,5bar
Johtaako tuo savutus siitä että ahdin alkaa olla sipuli? on tietääksi alkuperäinen... =)
2.0tdi Sinistä tulee niin että ihmiset osoittaa sormella
Valvoja: ffp jäsenet
Se pumpun tapainen on venttiilikopan oikeessa päässä eestä katottuna.
Kokeile hakua, siel on vaikka millä mitalla.
myös www.tdiclub.com ja tandem pump hakua.
e: En kyllä laittais kakstahtiöljyä dieselin sekaan.
Wanhan kansan ohjeita nuo.
Ja kyl ne turbot paukkuu:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73717
Kysymys kuuluu, milloin... prkl.
Kokeile hakua, siel on vaikka millä mitalla.
myös www.tdiclub.com ja tandem pump hakua.
e: En kyllä laittais kakstahtiöljyä dieselin sekaan.
Wanhan kansan ohjeita nuo.
Ja kyl ne turbot paukkuu:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73717
Kysymys kuuluu, milloin... prkl.
TDI pumput
Viimeisin kommentin kirjoittaja väitti, ettei nykypumppuihin kakstahtiöljy enää käy.
Onkos nykyisissä dieselpumpuissa ja suuttimissa siirrytty "kelluviin" osiin, niin ettei metallien välille synny liukuvaa kosketusta ja kitkaa??? Tietääkseni dieselpolttoainetta on "kuivatettu" entisestään, muuttamalla sen kemiallista rakennetta poistamalla suurin osa paraffiinista, joka on yksi dieselpolttoaineen voiteleva komponenttil. Tällä on päästy mm. siihen, että D-polttoaineen energiasisältö on sama, kuin bensiinin.
Oon kuullut ja lukenut, että myöskin TDI pumput kuluvat, leikkaavat kiinni. Miksiköhän???
Miksiköhän myös suutinten liikkuvat karat ja neulat yhäkin kuluvat loppuun jopa ennen aikojaan??
Kakstahtiöljy polttoaineen seassa ei ainakaan pahenna kitkojen vaikutusta toistensasuhteen liikkuvien ja toisiinsa kosketuksissa olevien metalliosien välillä. Joka muuta väittää jatkakoon tutkimusta kitkan merkityksestä ja -sen torjumisesta moottoritekniikassa.
Polttotaloudellisesti asiaa katsoen kaikki öljy, joka sumuttimien kautta palotilaan työnnetään palaa ja tuottaa enengiaa. Kakstahtiöljy ei myöskään vaikuta polttoaineen viskositeettiin sitä huonontavasti.
Kysynkin väittäjältä tähän vastausta ihan julkisesti, teknisine perusteineen tällä avoimella foorumilla.
Onkos nykyisissä dieselpumpuissa ja suuttimissa siirrytty "kelluviin" osiin, niin ettei metallien välille synny liukuvaa kosketusta ja kitkaa??? Tietääkseni dieselpolttoainetta on "kuivatettu" entisestään, muuttamalla sen kemiallista rakennetta poistamalla suurin osa paraffiinista, joka on yksi dieselpolttoaineen voiteleva komponenttil. Tällä on päästy mm. siihen, että D-polttoaineen energiasisältö on sama, kuin bensiinin.
Oon kuullut ja lukenut, että myöskin TDI pumput kuluvat, leikkaavat kiinni. Miksiköhän???
Miksiköhän myös suutinten liikkuvat karat ja neulat yhäkin kuluvat loppuun jopa ennen aikojaan??
Kakstahtiöljy polttoaineen seassa ei ainakaan pahenna kitkojen vaikutusta toistensasuhteen liikkuvien ja toisiinsa kosketuksissa olevien metalliosien välillä. Joka muuta väittää jatkakoon tutkimusta kitkan merkityksestä ja -sen torjumisesta moottoritekniikassa.
Polttotaloudellisesti asiaa katsoen kaikki öljy, joka sumuttimien kautta palotilaan työnnetään palaa ja tuottaa enengiaa. Kakstahtiöljy ei myöskään vaikuta polttoaineen viskositeettiin sitä huonontavasti.
Kysynkin väittäjältä tähän vastausta ihan julkisesti, teknisine perusteineen tällä avoimella foorumilla.
Onhan noita parempiakin lisäaineita, jota voi käyttää nykyaikaisessa dieselissä.
Tuota olen kokeillut:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=12437
Tuota olen kokeillut:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=12437
Dieselien pumput
Vähän on kevyenlaista "teknistä tietoa"
Väittäisin myyntipuheiksi, eli "hevon hugaksi" http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=12437
Tietysti on myös jokaisen oma-asia mihin uskoo. Kokemuskin on hyvän uskon perusta. Mulla sitä nyt ei paljoa ole n. 1 500 000km ja nelisenkymmentä vuotta dieseleillä. joista n. 800 000km volkkareilla. Tosin etukammiokoneilla. On aivan sama, millä muutaman kymmenentuhatta km. uudella kapineella ajaa, kun ongelmat vaihdon myötä siirtyy sujuvasti seuraavalle omistajalle.
Väittäisin myyntipuheiksi, eli "hevon hugaksi" http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=12437
Tietysti on myös jokaisen oma-asia mihin uskoo. Kokemuskin on hyvän uskon perusta. Mulla sitä nyt ei paljoa ole n. 1 500 000km ja nelisenkymmentä vuotta dieseleillä. joista n. 800 000km volkkareilla. Tosin etukammiokoneilla. On aivan sama, millä muutaman kymmenentuhatta km. uudella kapineella ajaa, kun ongelmat vaihdon myötä siirtyy sujuvasti seuraavalle omistajalle.
OT jatkuu...
No ihan miten vaan.
Tuota linkittämääni litkua olen pari törppöä käyttänyt ja käytän vastakin.
En laittaisi autooni edes (fame) biodieseliä, vaikka se on huomattavasti voitelevampaa kuin fossiilinen versio. Edellisen AGR moottorisen ohjekirjassakin kerrottiin miten sitä voi käyttää. Tämän uudemman ohjeet kieltää edes pienen % käytön.
edit:
Nesteen dieselopas:
Juu heh ihmeainetta itsekkin kokeillut...
Josko OT loppus osaltani tähän ;)
Tuota linkittämääni litkua olen pari törppöä käyttänyt ja käytän vastakin.
En laittaisi autooni edes (fame) biodieseliä, vaikka se on huomattavasti voitelevampaa kuin fossiilinen versio. Edellisen AGR moottorisen ohjekirjassakin kerrottiin miten sitä voi käyttää. Tämän uudemman ohjeet kieltää edes pienen % käytön.
edit:
Nesteen dieselopas:
Voitelevuuslisäaineet
Vanhanaikaisissa polttoaineissa oli voitelevuutta parantavia epäpuhtauksia (happi- ja typpiyhdisteitä,
raskaita aromaatteja), jotka poistuvat nykyisissä polttoaineen jalostusprosesseissa samalla kuin rikki. Nyt
voitelevuus hoidetaan käyttämällä lisäainetta, josta on hyötyä etenkin jakajatyyppisille ruiskutuspumpuille,
joiden kaikki sisäosat voidellaan polttoaineella.
Muut lisäaineet
Erilaisiin pikkupulloissa myytäviin ihmeaineisiin on syytä suhtautua varauksella. Lupaukset ovat usein
suuria eikä sellaisia aineita ole löydetty, jotka olisivat hintansa arvoisia. Polttoaineen myyjä ei vastaa sellaisen
tuotteen ominaisuuksista, johon on lisätty lisäaineita jälkikäteen.
Moottoriöljyn tai kaksitahtiöljyn lisäys dieselpolttoaineeseen on joillakin seuduilla ollut perinteenä. Öljyn käyttö lisää päästöjä ja moottorin karstoittumista. Se voi myös tukkia polttoainesuodattimen, koska pienikin määrä polttoaineessa olevaa vettä muodostaa voiteluöljyn kanssa vaaleata maitomaista sakkaa. Öljyn lisäystä ei suositella, koska polttoaineet täyttävät ruiskutuslaitteiden valmistajien vaatimukset sellaisenaan ja
tarvittaessa niissä on voitelevuuslisäaine.
Juu heh ihmeainetta itsekkin kokeillut...
Josko OT loppus osaltani tähän ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa