Golf 2.0tdi:hin viriahdin?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2.0tdi:hin viriahdin?
Mistä löytyisi bkd-koneella olevaan autoon viriturbo?Minkä hintaisia ahtimet ovat?
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 9.7.2008 18:05
Aina joutuu joko sorvaushommiin tai muuttamaan kaikki putkistot jos aikoo BKD:hen vakio VA-ahdinta suurempaa laittaa, mitään bolt-on tehdasvalmisteista turboa siihen ei ole. VB ei käy kanteen kiinni ja VC on ylösalaisin kannessa kiinni, kaikki putkitukset menisi uusiksi.
Eli käytännössä vakiosta teettämällä tulee helpoiten ja hyvää, mutta ihan halpaa se ei tietenkään ole.
Eli käytännössä vakiosta teettämällä tulee helpoiten ja hyvää, mutta ihan halpaa se ei tietenkään ole.
Mikäli kilpailevan foorumin linkkejä sallitaan, John Mild ainakin heittää mielenkiintoisen näkökulman tuohon Skodan kestävyyteen. Siihen, kuinka paljon erilainen on Golfin kuin skodan kestävyys, en osaa sanoa :)
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=13549
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=13549
Minusta nuo on pelkkiä katteettomia väitteitä ja kuulopuheita.
BKD kestää paljon mutta _vakioahtimella_ vauhtipyörä ja kytkinpaketti on kyllä kovilla. Muutetulla ahtimella, jolla alkaa saada yli kahdensadan hepan lukuja, ei alakierroksille tahdo saada niin paljoa vääntöä että tulisi ongelmia vakiovoimansiirrollakaan.
238 hv ja 470 NM@3000 rpm oli omat parhaat lukemat Octaviassa, muutama kuukausi tuli sillä ajeltua ennen kuin auto piti antaa pois :/.
BKD kestää paljon mutta _vakioahtimella_ vauhtipyörä ja kytkinpaketti on kyllä kovilla. Muutetulla ahtimella, jolla alkaa saada yli kahdensadan hepan lukuja, ei alakierroksille tahdo saada niin paljoa vääntöä että tulisi ongelmia vakiovoimansiirrollakaan.
238 hv ja 470 NM@3000 rpm oli omat parhaat lukemat Octaviassa, muutama kuukausi tuli sillä ajeltua ennen kuin auto piti antaa pois :/.
Mitenkäs tuo ajettavuus muuttuu ahtimen muokkauksen myötä, entä kulutus puoli? Tarkoitus olisi itselle jotain pientä viritelmää tehdä ja auto tulee aika pitkälle pidemmille työmatkoille. Kilometrejä tulee sen verran paljon, että köyhän on säästettävä kaikessa (lue: kulutuksessa :) Lastutus on pyörinyt mielessä (siinäkun kulutuksenkin luvataan tippuvan... ;) Mutta ketjun myötä alkanut tuo ahtimen muokkauskin kiinnostaa ja pitäisi noihin käytännön hommiin saada hieman varmuutta, jota TDIfreakilta varmaankin löytyy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa