Passat 3BG V6 STOP: Oil press stop engine -ei kipinää, KÄY!
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3BG V6 STOP: Oil press stop engine -ei kipinää, KÄY!
Nyt se pirulauta myrkyn lykkäsi.
Starttauksessa on ongelmaa sen verran että passatti ei suostu käynnistymään ja kun vähän pitemmin pyörittää starttia niin tulee tuo kyseinen (STOP Oil press stop engine) ilmotus näytölle. Öljynpaineitahan se valitteleepi mitä luultavammin. Passatworldin sivuilta löytyy paljonkin puhetta tuosta samasta virheviestistä, mutta kaikki on 1.8T koneisista ja siinähän on turbolle menevä putki se tukkeutuva "ominaisuus". Mitäs vaihtoehtoja tuossa V6 on?
Öljyähän tuo V6 syö ja tällähetkellä näyttäs olevan melko vähissä öljyt, mutta ei loppu kuitenkaan. Mitäs luulette, lisään öljyä ja kovaa menoa? Vähän epäilyttää noin helppo ratkaisu.
Vikakoodeja en saanut sen kummemmin kuin lämpöanturin (G62) pätkittäinen toimiminen ja se onkin menossa vaihtoon tuossa parin päivän päästä.
Kertokaahan ihmiset tietäväiset että mikä helekatti tuota nyt vaivaa?
Starttauksessa on ongelmaa sen verran että passatti ei suostu käynnistymään ja kun vähän pitemmin pyörittää starttia niin tulee tuo kyseinen (STOP Oil press stop engine) ilmotus näytölle. Öljynpaineitahan se valitteleepi mitä luultavammin. Passatworldin sivuilta löytyy paljonkin puhetta tuosta samasta virheviestistä, mutta kaikki on 1.8T koneisista ja siinähän on turbolle menevä putki se tukkeutuva "ominaisuus". Mitäs vaihtoehtoja tuossa V6 on?
Öljyähän tuo V6 syö ja tällähetkellä näyttäs olevan melko vähissä öljyt, mutta ei loppu kuitenkaan. Mitäs luulette, lisään öljyä ja kovaa menoa? Vähän epäilyttää noin helppo ratkaisu.
Vikakoodeja en saanut sen kummemmin kuin lämpöanturin (G62) pätkittäinen toimiminen ja se onkin menossa vaihtoon tuossa parin päivän päästä.
Kertokaahan ihmiset tietäväiset että mikä helekatti tuota nyt vaivaa?
Viimeksi muokannut uiop, 29.9.2008 21:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mjahas, vai silleen.
Eli voi olla että tuo lämpöanturin aiheuttama vika on syy siihen että ei käynnisty ja sen takia sitten joutuupi sahaamaan jne jne..? Nollasin koodit ja "no faults found" mutta silti ei vehje käynnisty.
edit.
Käytin virrat kokonaan autosta pois (maa irti akulta) ja koitin uusiksi, ei eloa sama vika.
Luin vielä vähän lisää koodeja:
Gateway K<-> CAN
antaa tämmösen
00476 Control module for fuel pump (J538)
49-00 No communications
ja
KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
antaa täysin saman kun Gateway K<->CAN
Mutta eikös nuo ole normaaleja koodeja kun kone ei ole käynnissä?
Eli se ei suoranaisesti liity siihen vikaan minkä takia moottori ei käynnisty
Eli voi olla että tuo lämpöanturin aiheuttama vika on syy siihen että ei käynnisty ja sen takia sitten joutuupi sahaamaan jne jne..? Nollasin koodit ja "no faults found" mutta silti ei vehje käynnisty.
edit.
Käytin virrat kokonaan autosta pois (maa irti akulta) ja koitin uusiksi, ei eloa sama vika.
Luin vielä vähän lisää koodeja:
Gateway K<-> CAN
antaa tämmösen
00476 Control module for fuel pump (J538)
49-00 No communications
ja
KOMBI+WEGFAHRSP VDO V03
antaa täysin saman kun Gateway K<->CAN
Mutta eikös nuo ole normaaleja koodeja kun kone ei ole käynnissä?
Ellen ihan väärin muista, VAGgineissa on, ainakin osassa, suojausmekanismi joka estää auton käynnistymisen jos öljynpainetta ei saada aikaan.
Eli käytännössä, varsinkin jos tulee vielä erikseen valitusta tuosta öljynpaineesta voi vikakohteena olla esim:
- öljynpaineanturi
- öljypumppu
Käsittääkseni tuossa 3BG:ssä on V6:n pumppu nostettu alhaalta ylös, ihan siksi että venttiilinvarsille ja nokille saadaan heti voitelua. Vanhemmassa mallissa, esim. omassa ACK:ssahan tuo pumppu on alhaalla ja paineiden nosto + öljyn saanti kanteen kestää hetken (vanhemmissa aiheuttaa kolinaa, varsinkin jos on ohuet öljyt käytössä).
Eli käytännössä, varsinkin jos tulee vielä erikseen valitusta tuosta öljynpaineesta voi vikakohteena olla esim:
- öljynpaineanturi
- öljypumppu
Käsittääkseni tuossa 3BG:ssä on V6:n pumppu nostettu alhaalta ylös, ihan siksi että venttiilinvarsille ja nokille saadaan heti voitelua. Vanhemmassa mallissa, esim. omassa ACK:ssahan tuo pumppu on alhaalla ja paineiden nosto + öljyn saanti kanteen kestää hetken (vanhemmissa aiheuttaa kolinaa, varsinkin jos on ohuet öljyt käytössä).
ei se öljynpaineen takia syöttöö pois ota, ja ku se kone hörähtää käymään niin ei siä sillon viä kunnon paineita oo... sekan pari usein kestää... antaako kipinää ? tai mitannu bensapaineita, tuskin niissä öljynpaineissa mitään on, aina se ulisee ku pitempään starttaa niinku aikasempaa tosa sanottiin. Ei ajonesto vinoilis ?
Tuo auto on enteillyt jotain aikasemminkin. On muutaman kerran tehnyt siten että ei ole käynnistynyt, on kyllä hörähdellyt käyntiin, mutta ei kuitenkaan ole käynnistynyt täysin.
Tuota ajonestoa itsekkin epäilin aikasemmin, koska jostain syystä auto on lähtenyt käyntiin kun on pari kertaa käyttänyt ovia lukossa ja sitten avannut uusiksi. Mutta tuo "hörähtely" eli sytyttäminen ei ilmeisesti kuitenkaan kuuluisi tapahtua sillon kun ajonesto luo homman lukkoon?
Tänään en lukenut vikakoodeja lämpötila-anturin vaihdon jälkeen. Akku oli irti koko toimenpiteen aikana joten pitäisi olla nollaantunut kuitenkin. Pitää huomenna käydä lukasemassa koodeja uusiksi, mutta epäilen että samat errorit sieltä vain tulee.
Ongelma siis on tällähetkellä että auto ei sytytä sillä lievä bensan katku tulee kun konetta pyörittää startilla.
Tuota ajonestoa itsekkin epäilin aikasemmin, koska jostain syystä auto on lähtenyt käyntiin kun on pari kertaa käyttänyt ovia lukossa ja sitten avannut uusiksi. Mutta tuo "hörähtely" eli sytyttäminen ei ilmeisesti kuitenkaan kuuluisi tapahtua sillon kun ajonesto luo homman lukkoon?
Tänään en lukenut vikakoodeja lämpötila-anturin vaihdon jälkeen. Akku oli irti koko toimenpiteen aikana joten pitäisi olla nollaantunut kuitenkin. Pitää huomenna käydä lukasemassa koodeja uusiksi, mutta epäilen että samat errorit sieltä vain tulee.
Ongelma siis on tällähetkellä että auto ei sytytä sillä lievä bensan katku tulee kun konetta pyörittää startilla.
Kävin kaikki tulpat läpi, olivat kosteita. Kuivattelin niitä sytkärillä ( hymiö ) ja jätin sitten nelospytyn tulpan jalkaan kiinni ja starttasin, ei minkäänlaista kipinää.
C 4: Ajonesto (vag-comissa kait immobilizer jos olen oikeassa?) kertoi että no communications kun oli virrat päällä ja luin vikakoodit -> painoin clear codes ja sitten tais tulla no fault code found.
edit. Tällähetkellä auto ei siis edes hörähtele. Pyörittää vaan, ei muuta.
Mites ajoneston ehjäys?
edit. Annoin hieman apuvirtaa että jaksaa pyöritellä vähän ja semmosta tosi pientä hörähtelyä oli havaittavissa. tässä video: www.pacepaw.com/stuff/passat/eikaynnisty.mp4
Voisko ne olla tulpat niin kuollu (?!) että ei sen takia lähe sytyttämään?
C 4: Ajonesto (vag-comissa kait immobilizer jos olen oikeassa?) kertoi että no communications kun oli virrat päällä ja luin vikakoodit -> painoin clear codes ja sitten tais tulla no fault code found.
edit. Tällähetkellä auto ei siis edes hörähtele. Pyörittää vaan, ei muuta.
Mites ajoneston ehjäys?
edit. Annoin hieman apuvirtaa että jaksaa pyöritellä vähän ja semmosta tosi pientä hörähtelyä oli havaittavissa. tässä video: www.pacepaw.com/stuff/passat/eikaynnisty.mp4
Voisko ne olla tulpat niin kuollu (?!) että ei sen takia lähe sytyttämään?
KÄY!
Tulpat vaihdettu NKG -> Bosh ja apuvirralla kun starttasi aikansa niin johan se lähti käyntiin.
Aikansa= Noin 6-10 minuuttia starttausta siihen asti että valitusta tuli tietokoneelta öljynpaineista, lopulta hörähtely kääntyi käymiseksi.
Vaimoke ajeli about 30minuuttia erilaista ajoa kokeeksi (joop, pari asennuskaljaa meni) minä vänkärin penkillä ja mitään huomattavaa eroa en huomannut, muuta kuin että kone kävi hieman tasasemmin aikasemmasta (positiivinen).
Huomenna aamulla sit testataan kylmäkäynnistys, katotaan miten käy.
Nyt syön kaiken tämän kunniaksi: 12h työpäivä syömättä. +autoremppa iskee kieltämättä nälän päälle. Ei ole ihmisen hommaa olla IT nörtti :)
Aikansa= Noin 6-10 minuuttia starttausta siihen asti että valitusta tuli tietokoneelta öljynpaineista, lopulta hörähtely kääntyi käymiseksi.
Vaimoke ajeli about 30minuuttia erilaista ajoa kokeeksi (joop, pari asennuskaljaa meni) minä vänkärin penkillä ja mitään huomattavaa eroa en huomannut, muuta kuin että kone kävi hieman tasasemmin aikasemmasta (positiivinen).
Huomenna aamulla sit testataan kylmäkäynnistys, katotaan miten käy.
Nyt syön kaiken tämän kunniaksi: 12h työpäivä syömättä. +autoremppa iskee kieltämättä nälän päälle. Ei ole ihmisen hommaa olla IT nörtti :)
Näissä V6-moottoreissa on sellaista perusvikaa, että karstottaa venttiileitä aikalailla. Joskus käy niin, että karsta ajautuu kivasti venan ja seetin väliin, tällöin on tuntu että ei puristuksia olisi lainkaan/hyvin vähän. Lähtee kyllä käyntiin, mutta vaatii yleensä piiiiiiiiitkän startin ja paljon apuvirtaa.
Korjauksena tähän on uudet tulpat (ei siis samanlaiset uudet, vaan ihan eri numeroisetkin), lisäksi joissain vanhemmissa uudet suuttimet ja uusi ecu.
Perusjutuista tarkastaisin pyöriikö pa-pumppu ja että tankissa on ainetta. Siis oikeasti on ainetta, eikä vaan mittarin perusteella, awd-malleissa kun mittarit tuppaa hiukan sekoilemaan.
Korjauksena tähän on uudet tulpat (ei siis samanlaiset uudet, vaan ihan eri numeroisetkin), lisäksi joissain vanhemmissa uudet suuttimet ja uusi ecu.
Perusjutuista tarkastaisin pyöriikö pa-pumppu ja että tankissa on ainetta. Siis oikeasti on ainetta, eikä vaan mittarin perusteella, awd-malleissa kun mittarit tuppaa hiukan sekoilemaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa