2.o TDI moottorikoodit?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Taiska-76
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2008 13:29

2.o TDI moottorikoodit?

ViestiKirjoittaja Taiska-76 » 25.9.2008 13:34

Morjens!

Ajatuksena ostaa vm. 2005-2006 A4 audi 2.0 Tdi 140 hv.
Noita ilmeisesti on sekä 8 että 16V. Mitkä noitten moot.koodit ?
Minkälaiset max.väännöt ...320 nm ??
Pitäis onnistuu välttää tuo 8 v. kun ilm.vanhempaa tekniikkaa yleensäkin.

Tattista!!

-Taiska-

Pee_Pee
-
Viestit: 96
Liittynyt: 16.3.2008 12:23

ViestiKirjoittaja Pee_Pee » 25.9.2008 14:22

BKD koodilla oleva motti ainaki on 16 venttiilinen ja maximi vääntö on 320nm välillä 1750-2500rpm.

pakkeri
-
Viestit: 38
Liittynyt: 3.9.2004 15:00

koodit

ViestiKirjoittaja pakkeri » 25.9.2008 14:43

Bpw on 8v. Loput blb,bna,brd,bre,brf,bvf on 16v. bre,brf ja bvf on dpf malleja.
brd on 125kw ja bna 100kw, loput 103kw.

Taiska-76
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2008 13:29

ViestiKirjoittaja Taiska-76 » 26.9.2008 9:08

eli onko kaikki DPF:ät varmuudella 16V?
Oliko tuo ny se hiukkasloukku?

-Taiska-

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.9.2008 9:19

Diesel Particle Filter toisella kotimaisella...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 26.9.2008 10:53

Eikun dpf:llä varustetut 140 heppaset on 8-venttiilisiä. Ainakin skodillacissa dpf-versiot on naurettavan pienellä 1646 turbolla.

Ilman dpf:ää 140heppaset kaikki/pääosin 16-venasia. Joku viisaampi kertokoot miten on.

170-heppaset on aina 16-venasia.

Taiska-76
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2008 13:29

ViestiKirjoittaja Taiska-76 » 26.9.2008 12:49

meinasin saksasta uittaa tommosen, ja näkyy melkein kaikki siellä myytävät autot olla noita DPF:ä.

Mistähän sais tuohon varmuuden.

Taiska-76
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2008 13:29

ViestiKirjoittaja Taiska-76 » 26.9.2008 13:35

kyselin audi centteriltä, ja tuumasivat että kaikki 2L ovat 16v.ja nuo 1.9L 8v
DPF:llä ei kuulemma vaikutusta asiaan. ??

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 26.9.2008 14:29

eikös tuo pumppusuutinkone ole ilman hiukkas kiih..suodatinta ja commonraili sit sillä huikkas härdellillä

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.9.2008 20:26

Audista en tiedä mutta kansanautoissa ja S:llä alkavissa DPF = 8V paitsi 170hp on 16V ja DPF.
Ja todellakin kyse nyt pumppareista.

Olen ymmärtänyt että ainakaan volkkariin ei saa commonrail-konetta ilman DPF:ää ollenkaan.

Saksassa tosiaan DPF lähes järjestään siellä siitä on jotain rahallista etua eikä lisähintaa.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 26.9.2008 21:23

Lisätään listaan: BMN = 125kw 16V + DFP. Pumppusuuttimin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa