Golf 2.0tdi:hin viriahdin?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

Golf 2.0tdi:hin viriahdin?

ViestiKirjoittaja jansku » 23.9.2008 16:30

Mistä löytyisi bkd-koneella olevaan autoon viriturbo?Minkä hintaisia ahtimet ovat?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 23.9.2008 18:34

Finturbo tai TDIfreak on osoitteet mistä kannattaa alkaa kyselemään.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 24.9.2008 19:17

Mistä saa edullisimmin gt1749va-ahtimen?
Viimeksi muokannut jansku, 24.9.2008 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 24.9.2008 19:25

Itse suosittelen lämpimästi Fin-turboo. hyvä palvelu ja omasta mielestäni tietävät mitä tekevät.mulle vaihtovat maanantaina ahtimen ja hyvin on pelannu. hintaa ahtimella 1100e ihan perus 150 heppasen turdo. Auto seat leon 1.9 tdi

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 24.9.2008 20:26

^^meinasitko tuota gt1749v ahdinta laittaa tuohon BKD:n kylkeen? eikös kyseinen ahtain ole esim 1.9 115heppaisissa koneissa vakiona? eli taitaa jäädä pieneksi.....

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 25.9.2008 8:36

Itse kääntäisin katseet gt1749vb tai vc versioiden suuntaan jos vähänkään enemmän mielii tehoa jossain vaiheessa ottaa..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.9.2008 10:46

Aina joutuu joko sorvaushommiin tai muuttamaan kaikki putkistot jos aikoo BKD:hen vakio VA-ahdinta suurempaa laittaa, mitään bolt-on tehdasvalmisteista turboa siihen ei ole. VB ei käy kanteen kiinni ja VC on ylösalaisin kannessa kiinni, kaikki putkitukset menisi uusiksi.

Eli käytännössä vakiosta teettämällä tulee helpoiten ja hyvää, mutta ihan halpaa se ei tietenkään ole.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.9.2008 10:49

Eipä ole kyllä uuden ahtimenkaan hommaaminen halpaa, vaikka sopisi paikalleenkin suoraaan..

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 25.9.2008 13:30

Löytyskö sitten keltään ylimääräistä vakioahdinta tai valmiiksi tehtyä viriversiota?

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 27.9.2008 23:56

Paljonko kestää ottaa tehoja irti tuosta bkd koneesta ?

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 28.9.2008 10:13

Mikäli kilpailevan foorumin linkkejä sallitaan, John Mild ainakin heittää mielenkiintoisen näkökulman tuohon Skodan kestävyyteen. Siihen, kuinka paljon erilainen on Golfin kuin skodan kestävyys, en osaa sanoa :)

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=13549

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.9.2008 11:35

Minusta nuo on pelkkiä katteettomia väitteitä ja kuulopuheita.

BKD kestää paljon mutta _vakioahtimella_ vauhtipyörä ja kytkinpaketti on kyllä kovilla. Muutetulla ahtimella, jolla alkaa saada yli kahdensadan hepan lukuja, ei alakierroksille tahdo saada niin paljoa vääntöä että tulisi ongelmia vakiovoimansiirrollakaan.

238 hv ja 470 NM@3000 rpm oli omat parhaat lukemat Octaviassa, muutama kuukausi tuli sillä ajeltua ennen kuin auto piti antaa pois :/.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 28.9.2008 17:37

Onko bkd koneiden ahtimissa eroja,kun näyttää olevan monella erillä alkuperäisvaraosanumerolla?Mulla on itsellä varaosanumerolla 03g253014h oleva ahdin tuossa etkan mukaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.9.2008 17:42

Toinen on 019A, mutta en tiedä onko niissä mitään eroa. Ei ainakaan mitään suurempaa.

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 28.9.2008 17:53

Onko noissa ahtimissa 014/019 ulkoisesti eroja?

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 2.10.2008 10:50

Mitenkäs tuo ajettavuus muuttuu ahtimen muokkauksen myötä, entä kulutus puoli? Tarkoitus olisi itselle jotain pientä viritelmää tehdä ja auto tulee aika pitkälle pidemmille työmatkoille. Kilometrejä tulee sen verran paljon, että köyhän on säästettävä kaikessa (lue: kulutuksessa :) Lastutus on pyörinyt mielessä (siinäkun kulutuksenkin luvataan tippuvan... ;) Mutta ketjun myötä alkanut tuo ahtimen muokkauskin kiinnostaa ja pitäisi noihin käytännön hommiin saada hieman varmuutta, jota TDIfreakilta varmaankin löytyy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa