Dieselpolttoaineen hinta pompsahtaa lähipäivinä
Valvoja: ffp jäsenet
Leviää pälli tuohon kalja-ketjuvistiin, kuten leviää joka juhlapyhä näihin samankaltaisiin viesteihin. Neljältä eri ihmiseltäköhän tuo on nyt tähän mennessä tullut? Viimeistä sanaa on tässä asiassa vielä tuskin kuultu, eiköhän se luuri vielä asian puitteissa joitain kertoja piippaa.
Luulen, että operaattoreilla on duunissa joku ideariihi, joka keksii näitä ketjuviestejä ihmisten riesaksi aina kun ollaan kännin tai juhlamielen takia haavoittuvimmillaan.
P*rseestä, mutta mukavahan se on kun ihmiset muistavat - kaikesta huolimatta. :)
Luulen, että operaattoreilla on duunissa joku ideariihi, joka keksii näitä ketjuviestejä ihmisten riesaksi aina kun ollaan kännin tai juhlamielen takia haavoittuvimmillaan.
P*rseestä, mutta mukavahan se on kun ihmiset muistavat - kaikesta huolimatta. :)
Tätä aihetta lainaan, ja kysyisin onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia venäjän bensasta? Onko vielä rikkiä seassa yhtä paljon kuin 5 vuotta sitten? Niihin aikoihin meni vanhasta audista ruisku/suuttimet jumiin kun oli rikkiä niin paljon. Kovasti houkuttaisi käydä tankkaamassa 95:sta 73 centin litrahintaan värtsilässä. Eikös tämä http://polttoaine.net/index.php?cmd=maat asema ole noin 1km päässä rajasta? Onko yleensä monen tunnin jonot ja millaista siellä "toisella puolella" on? Ja auto on abc koneinen v6:nen, osaako se säätää sytytyksen itse jos igorin oktaanit hieman heittelee?
Anna palaa vaan. Hienommilla vehkeillä ne Venäjällä nykyään päästelee kuin täällä, ja ainakin osan aikaa tuntuvat autot kestävän kunnossa. Laatuhan tuolla heittelee aika lailla johtuen kulttuurierosta "varas ei ole rikollinen, mutta tyhmä se joka ei pidä huolta tavaroistaan", eli oktaaniluku ei ole aina kiveen hakattu. Eroa ei huomaa kuin hienoisena tehon puutteena, sillä eiköhän tuollaisessakin Audissa ole nakutuksentunnistus.
Tässä asiassa on sitten 2 koulukuntaa, tiedän. Osa tykkää ajaa Suomessakin ysikasilla, toisille riittää kun auto liikkuu. :) Näillä hinnoilla alkaa ainakin minulle piisaamaa se että auto liikkuu. Taidan hankkia viisumin.
Tässä asiassa on sitten 2 koulukuntaa, tiedän. Osa tykkää ajaa Suomessakin ysikasilla, toisille riittää kun auto liikkuu. :) Näillä hinnoilla alkaa ainakin minulle piisaamaa se että auto liikkuu. Taidan hankkia viisumin.
Katselin tuota auton ohjekirjaa niin oli saksan kielellä jotain mainintaa 91 oktaanista, osaisiko joku suomentaa?
http://img360.imageshack.us/img360/1222/bensado6.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/364/ ... pioxc7.jpg
http://img360.imageshack.us/img360/1222/bensado6.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/364/ ... pioxc7.jpg
Ylemmän kuvan englannin kääntö babelfishillä tuli näin:
Eli käytä vähintää 91 oktaanista bensiiniä :)
Vekkuli vehje: http://babelfish.yahoo.com/
The use of lead free normal gasoline with at least 91 RON is permissible. This leads however to a small production lag.
Eli käytä vähintää 91 oktaanista bensiiniä :)
Vekkuli vehje: http://babelfish.yahoo.com/
Onko vielä rikkiä seassa yhtä paljon kuin 5 vuotta sitten?
Olen rajan lähellä töissä, kyselin monilta ihmisiltä tankkauksen kannattavuutta niin tulin lopputulokseen - en käy. Ehkä, jos löytyy tietty myyntipiste, jossa on aina ja jatkuvasti luotettavasti tasalaatuista ainetta. Mutta löytyykö sellaista Venäjältä..
Kallista tuo polttoaine on, melkein jäi harmittamaan toteutumaton rekkahidastelu.
Eipä ole tuntunut tulevan polttoaineen laskua alaspäin vaikka barrelin hinta hiukan onkin laskenut. No tuosta kun taas lähtee nousuun niin samalla varjollahan sitä polttoaineen hintaakin voi taas korottaa, saapahan jalostamot taas lisää katteita.
Ainakun hinta nousee barrelilla niin pumpulla huomaa hinnan nousun, mutta jos sattuukin tulemaan laskua. Sitä ei kyllä tankatessa koskaan huomaa.
Ainakun hinta nousee barrelilla niin pumpulla huomaa hinnan nousun, mutta jos sattuukin tulemaan laskua. Sitä ei kyllä tankatessa koskaan huomaa.
1€=1,4216$
öljybarreli 93,82$ elikkäs 65,99€/barreli mutta hinta pumpulla ei tipu...
Öljynjalostus on tällä hetkellä kannattavaa hommaa jalostusmarginaali leviä eli hop hop ostamaan NesteOilin osakkeita,saatte osinkoina tankkauksenne takaisin :)
http://www.ksml.fi/uutiset/talous/neste ... ksi(189721).ece
öljybarreli 93,82$ elikkäs 65,99€/barreli mutta hinta pumpulla ei tipu...
Öljynjalostus on tällä hetkellä kannattavaa hommaa jalostusmarginaali leviä eli hop hop ostamaan NesteOilin osakkeita,saatte osinkoina tankkauksenne takaisin :)
http://www.ksml.fi/uutiset/talous/neste ... ksi(189721).ece
Viimeksi muokannut pela, 17.9.2008 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 640
- Liittynyt: 10.3.2004 8:25
Mitenhän noiden bensa-diesel litkujen hintojen muutos on vaikuttanut esim. jonkun Tiguanin myyntiin. Lähinnä globaalisti. Tuli vaan tästä mieleen että monella markkina-alueella on yhä dieselin kanssa turaaminen toisarvoista. Kyseistä kiesiä kun sai alkuun vain dieselinä. Liekkö tutkailtu naapurin myyntilukuja ja tultu siihen tulemaan että bensaakin tarvitaan. Ja OT: jos tuo toteutuu niin sen jälkeen on sulaa vittuilua ettei samaa tekniikkaa voisi laittaa Focukseen.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Pitkästä aikaa eilen Shell expressillä litrat juoksi nopeampaa mitä eurot. Saa nähdä mihin tällä 50 dollaria/tynnyri hinnalla laskee pumppuhinnat, viiveellä tulevat kuitenkin. Keväällä/kesällä ketään ei kiinnostanut polttoaineen korkea hinta "ei voi tehdä mitään". Nyt minua ei vastavuoroisesti kiinnosta kuka on lomautettu/irtisanottu laskusuhdanteessa.
-
- -
- Viestit: 628
- Liittynyt: 23.7.2003 17:18
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... sort=false
Saas vaan nähdä, laskeeko ;)
Raakaöljyn hinta hakee tänä vuonna vauhtia alle kymmenestä dollarista, ennustaa Argus Researchin tutkimusjohtaja Richard Yamarone. Jos huima ennuste toteutuisi, näkyisi se varmasti suomalaisautoilijoidenkin kukkarossa tuntuvina alennuksina bensan hinnoissa.
Saas vaan nähdä, laskeeko ;)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa