1.8T aeb ja ahtovika
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T aeb ja ahtovika
Eli vikakoodia saan 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached.
Käytin volkkarilla ja vikaa eivät sieltä löytäneet ilman isompaa purkamista, N75 oli kuulemma ehjä. Joten osaakos kukaan antaa vinkkeliä missä päin konehuonetta mikäkin letku ois hyvä tarkastaa? Itse kun en ole koko koneeseen hirveästi tutustunut.
Käytin volkkarilla ja vikaa eivät sieltä löytäneet ilman isompaa purkamista, N75 oli kuulemma ehjä. Joten osaakos kukaan antaa vinkkeliä missä päin konehuonetta mikäkin letku ois hyvä tarkastaa? Itse kun en ole koko koneeseen hirveästi tutustunut.
En ole hirveän yllättynyt etteivät savilahdella löytäneet vikaa.. ;-)
Käypä hupina kysäsemässä Hjellmanin Jounilta tuosta viasta.
Käypä hupina kysäsemässä Hjellmanin Jounilta tuosta viasta.
No volkkarilla olivat sen kuulemma tarkistanu ja ehjäks väitti, voisko silti olla vialline? Ja en oikee tiiä millo vika on tullu, ihan ku ois eka tullu lievästi ja nyt enemmän ja nyt antaa vikakoodinki. Voi hyvinkin olla joku putki kaput kun alkukesästä jonkun alipaineletkun vaihtovat ku oli ahdot viel pahemmi hukassa.
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
No itsellä ei muutenkaan ahda edes yhtä baria. Mutta kertokaa olenko ihan hukassa vai onko tuo N75?
http://img165.imageshack.us/my.php?image=n75ac9.jpg
http://img165.imageshack.us/my.php?image=n75ac9.jpg
tässä kuvassa oikealla oleva on n75 ja vasemmalla oleva on n249
http://i80.photobucket.com/albums/j179/ ... G_0066.jpg
ja n75 löytyy tuosta kuvastasi tuon olettamasi osan(huohotin venttiili) alapuolelta, pura se ilmaputki kokonaan pois edestä ja sitten irroitat sen huohotin venttiilin.
http://i80.photobucket.com/albums/j179/ ... G_0066.jpg
ja n75 löytyy tuosta kuvastasi tuon olettamasi osan(huohotin venttiili) alapuolelta, pura se ilmaputki kokonaan pois edestä ja sitten irroitat sen huohotin venttiilin.
vika?
Heller, miten tuo vika ilmeni? Eikö nostanut ahtoja ?
Itsellä -97 1.8T 3B passat ja turbon kanssa ongelmia. Eli joskus kone on kuin turboa ei olisi ollenkaan, eli ei nosta ahtoja. Joskus taas toimii moitteetta ja joskus ahtaa "pätkien". Eli voisikohan vikaa lähteä etsimään juurikin bypassista ja n75:sta?
Itsellä -97 1.8T 3B passat ja turbon kanssa ongelmia. Eli joskus kone on kuin turboa ei olisi ollenkaan, eli ei nosta ahtoja. Joskus taas toimii moitteetta ja joskus ahtaa "pätkien". Eli voisikohan vikaa lähteä etsimään juurikin bypassista ja n75:sta?
Tänään aloin pitkästä aikaa selvittää tuota edellämainittua ahto-ongelmaa. Talvella kun ei liukkailla keleillä niin iloa ole tuosta turbosta, niin en ole sen kummemmin tarttunut asiaan ennen tätä päivää.
Eli oma ongelma ratkesi kurkkaamalla tuonne n75:sen liittimen kumihupun alle: Toinen johdoista oli nirhaantunut katki ja toinenkin hyvin heikosti vain kiinni. Totesin tuon venttiilille menevän johdon olevan aivan liian lyhyt, sillä siinä ei ollut yhtään varaa moottorin heiluntaa ajatellen, joten ei ihme että oli poikki. Tinasin liittimeen about 15cm pituiset johdot ja liitin ne alkuperäiseen n75:lle tulevaan johtoon. Nyt on johdossa varaa antaa myöten moottorin heilunnalle ja ahdot palasivat. Ajattelin silti uusia vielä n75:sen sekä vaihtaa bypassin juurikin tuohon TT:n vastaavaan, sillä ovat kuitenkin jo jonkinverran maailmaa nähneet.
Uskon kyllä tinanneeni johdot samoin päin liittimeen kun ne olivatkin (punavihreä sekä kellertävä johto), mutta joku joka tietää asiasta taikka viitsisi tarkistaa omastaan, voisi kertoa että kumpi johto tulee linkin kuvassa olevan venttiilin ylempään ja kumpi alempaan napaan: http://i80.photobucket.com/albums/j179/ ... G_0066.jpg (n75 siis oikeanpuoleinen noista) Vai onko mokomilla edes väliä kuinkapäin ovat?
Eli oma ongelma ratkesi kurkkaamalla tuonne n75:sen liittimen kumihupun alle: Toinen johdoista oli nirhaantunut katki ja toinenkin hyvin heikosti vain kiinni. Totesin tuon venttiilille menevän johdon olevan aivan liian lyhyt, sillä siinä ei ollut yhtään varaa moottorin heiluntaa ajatellen, joten ei ihme että oli poikki. Tinasin liittimeen about 15cm pituiset johdot ja liitin ne alkuperäiseen n75:lle tulevaan johtoon. Nyt on johdossa varaa antaa myöten moottorin heilunnalle ja ahdot palasivat. Ajattelin silti uusia vielä n75:sen sekä vaihtaa bypassin juurikin tuohon TT:n vastaavaan, sillä ovat kuitenkin jo jonkinverran maailmaa nähneet.
Uskon kyllä tinanneeni johdot samoin päin liittimeen kun ne olivatkin (punavihreä sekä kellertävä johto), mutta joku joka tietää asiasta taikka viitsisi tarkistaa omastaan, voisi kertoa että kumpi johto tulee linkin kuvassa olevan venttiilin ylempään ja kumpi alempaan napaan: http://i80.photobucket.com/albums/j179/ ... G_0066.jpg (n75 siis oikeanpuoleinen noista) Vai onko mokomilla edes väliä kuinkapäin ovat?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa