G60 lämpöonkelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
G60 lämpöonkelmaa
Autona on Corro G60 '89.
Kaikki osat on vaihdettu jäähdytysjärjestelmään antureita myöten ja eikun lämpiää.
Lämpömittari nousee kaupunkiajossa 110asteen kohdalle, mutta ei siitä yli. Flekti lähtee tässä vaiheessa pyörimään ja pitää lämmöt tasaisen kuumana. Matkaa ajaessa lämmöt pysyy alle sadassa. Toi lämpömittarin näyttämä on tarkistettu, siitä samaisesta kohdasta missä se anturi on lohkolta lähtevässä letkulähdössä, digitaalisella yleismittarilla missä on lämpömittari.
Painetta ei kerry paisuntasäiliöön eikä pulputa millään lailla korkin pois ollessa auton käydessä.
Ainut mitä ei ole tarkistettu / vaihdettu on kannentiiviste. Enkä kyllä aio ruveta sitä nyt laittelemaankaan. Lämmetköön prkl, jos ei osaa olla coolisti. Uusi kone on tulossa kunhan kerkiän rakentamaan sellaisen. Tarkoituksena olisi päästä seuraavalla koneella hyvänmatkaa 200 paremmalle puolelle ;) G-ahtimella!
Kaikki osat on vaihdettu jäähdytysjärjestelmään antureita myöten ja eikun lämpiää.
Lämpömittari nousee kaupunkiajossa 110asteen kohdalle, mutta ei siitä yli. Flekti lähtee tässä vaiheessa pyörimään ja pitää lämmöt tasaisen kuumana. Matkaa ajaessa lämmöt pysyy alle sadassa. Toi lämpömittarin näyttämä on tarkistettu, siitä samaisesta kohdasta missä se anturi on lohkolta lähtevässä letkulähdössä, digitaalisella yleismittarilla missä on lämpömittari.
Painetta ei kerry paisuntasäiliöön eikä pulputa millään lailla korkin pois ollessa auton käydessä.
Ainut mitä ei ole tarkistettu / vaihdettu on kannentiiviste. Enkä kyllä aio ruveta sitä nyt laittelemaankaan. Lämmetköön prkl, jos ei osaa olla coolisti. Uusi kone on tulossa kunhan kerkiän rakentamaan sellaisen. Tarkoituksena olisi päästä seuraavalla koneella hyvänmatkaa 200 paremmalle puolelle ;) G-ahtimella!
Onko vesipumppu tarkistettu...?
Eikös ainaki Gti:n moottorissa kuulu nimenomaan kertyä pieni paine järjestelmään, jolla saadaan kiehumispiste nostettua...?Eli jos painetta ei kerry--->vesipumppu sökö...
Painetta ei kerry paisuntasäiliöön eikä pulputa millään lailla korkin pois ollessa auton käydessä.
Eikös ainaki Gti:n moottorissa kuulu nimenomaan kertyä pieni paine järjestelmään, jolla saadaan kiehumispiste nostettua...?Eli jos painetta ei kerry--->vesipumppu sökö...
kiitos vastauksista.
vesipumppu on ihan uusi. ollut paikoillaan noin 80km.
siis kyllähän sinne se normipaine kertyy muttei yhtään ylimääräistä..
eli siis taitaa olla ihan normi settiä?
viime kesänä edellisellä koneversiolla lämmöt oli aina noin 70 astetta mittarin mukaan, mutta anturi olikin sökö.
taidan vaan ajella ja rempata ja viritellä tota toista konetta, jos vaik sais ens kaudelle ajoon pikkusen kireemmän koneen ;)
Onko vesipumppu tarkistettu...?
vesipumppu on ihan uusi. ollut paikoillaan noin 80km.
Eikös ainaki Gti:n moottorissa kuulu nimenomaan kertyä pieni paine järjestelmään, jolla saadaan kiehumispiste nostettua...?
siis kyllähän sinne se normipaine kertyy muttei yhtään ylimääräistä..
Miten mä muistelisin että mulla olis lämmöt jotain samaa luokkaa...
eli siis taitaa olla ihan normi settiä?
viime kesänä edellisellä koneversiolla lämmöt oli aina noin 70 astetta mittarin mukaan, mutta anturi olikin sökö.
taidan vaan ajella ja rempata ja viritellä tota toista konetta, jos vaik sais ens kaudelle ajoon pikkusen kireemmän koneen ;)
Missäs lukemissa muuten muilla pyörii G60:sen öljynlämmöt? Itsellä kun ei tuo nesteiden lämpömittari toimi niin noita öljynlämpöjä tulee aina tarkasteltua ja ne pyörii siellä 110-120 välissä. Joskus saattaa jopa hiukan yli 120 olla. Jokseenkin tuntuu korkeilta nuo lukemat, kun Golfissa ne on 20 astetta vähemmän ja jos noille lukemille mennään niin kone keittää jo. Ei toi ole tosin koskaan keittänyt, eikä muutenkaan oireillut mitään sinne suuntaan, että liian kuumana kävisi, mutta tuli nyt vaan mieleen.
Mulla jenkkimallissa normi maantieajossa vaihtelee öljyn lämpötila 192-202 Fahrenheitissa eli 88-95Celsius-asteessa. Nesteen lämpö on aika tasan kans tuossa 200F:n pinnassa. Kovassa ajossa öljyt 220-232F = 105-111C, nesteet tuolloin nousee siihen 208-216F = 98-102C.. Ja omani toimii kyllä ihan hyvin.
Termostaatti on siellä vesipumpu pohjas, sen muovimutkan alla. Siinä ylävesiletkun päässä on veden lämpötila-anturit. Ja syylärin kylessä flektin anturi.
Mullaki ne öljynlämmöt huitelee välillä siellä jossain 100-110 välillä, veden lämpö pysyy "normaalina". Öljyn ominaisuuksilla on vaikutusta lämpöön, mulla on nyt jotkut shellin sisäänajokurat vielä konees. Katotaan korjaako noi valvolinet asiaa.
Mullaki ne öljynlämmöt huitelee välillä siellä jossain 100-110 välillä, veden lämpö pysyy "normaalina". Öljyn ominaisuuksilla on vaikutusta lämpöön, mulla on nyt jotkut shellin sisäänajokurat vielä konees. Katotaan korjaako noi valvolinet asiaa.
vesipumppu on koneen kyljessä jakopäänpuoleisessa päädyssä, ohjaustehostimen yläpuolella.
vaihtotyö onnistuu ehken paremmin yläkautta, kunhan on purkanut ensin laturin ja ahtimen pois tieltä.
ahtimen ja laturin hihna pyörittää myöskin vesipumppua.
itsellä kanssa mehi nesteitä pois keväällä ja vikapaikaksi paikantui tuo kannesta lähtevä muovinen osa jossa on ne kaksi anturiakin kiinni.
kaksi reikäisiä ei taida vaan enään saada kun käytettynä, mutta kolme reikäisiä löytyy kyl ja sit siihen ylimääräiseen lähtöön sopivia tulppia.
ite ostin laakkoselta, eikä tuo ollut muistaakseni ihan hirveän hintainen.
vaihtotyö onnistuu ehken paremmin yläkautta, kunhan on purkanut ensin laturin ja ahtimen pois tieltä.
ahtimen ja laturin hihna pyörittää myöskin vesipumppua.
itsellä kanssa mehi nesteitä pois keväällä ja vikapaikaksi paikantui tuo kannesta lähtevä muovinen osa jossa on ne kaksi anturiakin kiinni.
kaksi reikäisiä ei taida vaan enään saada kun käytettynä, mutta kolme reikäisiä löytyy kyl ja sit siihen ylimääräiseen lähtöön sopivia tulppia.
ite ostin laakkoselta, eikä tuo ollut muistaakseni ihan hirveän hintainen.
kaksi reikäisiä ei taida vaan enään saada kun käytettynä, mutta kolme reikäisiä löytyy kyl ja sit siihen ylimääräiseen lähtöön sopivia tulppia.
ite ostin laakkoselta, eikä tuo ollut muistaakseni ihan hirveän hintainen.
Ite ostin pari vuotta sitten juurikin tuon 3-lähtöisen,oisko ollu 30€ hujakoilla hinta. muoville kilohintaa.
Ja ongelmat jatkuu. Eli viellä kone lämmittää ja viskoo paisarin kautta nesteet pois. Ala letku lämpiää, joten vesi kiertää? vaihdettua osaa on sininen ja musta anturi ylä letkuun, syylärin anturi, nesteet ja termostaatti. Vesipumppukin oli auki jokin aika sitten. *Nyt tuli uus vika, flekti ei pyöri, vaikka lämmöt on 110 asteessa ,mistä vikaa etsimään. Alkaa pikkuhiljaa palaa kiinni ku kokoajan lämpenee ja kesän ajelut alkaa olee kohta ohi :/
Kokeile lähteekö se flekti pyörimään, kun yhdistät navat siitä johdosta mikä menee syylärin kyljessä olevalle anturille, eli siinä yks on virta ja kaksi muuta antaa flektille pyörimisnopeuden. Eli johto irti ja johdolla yhdistelet sen liittimen napoja, yksi niistä on virta ja kaksi muuta antaa flektille käskyn pyöriä.
Tuli piruuttaan mittailltua noita antureita. metallipurkkiin vettä ja pillillä kiehuvaks :D sitten se musta anturi yläletkusta sinne, joka antaa tiedon mittarille. vesi vajaa 100 asteista, mittari paukuttaa yli 110 reilusti. vesi n 90 asteista, mittari n 110, hieman kusee toi vakio mittari :D
Sitten testasin syylärin anturin, anoin sille lämmintä kuumailma puhaltimella, ja kyllä, se toimii! molemmilla asennoilla jopa :) eli nyt tää mun "keittäminen" oin varmaan sit johtunu liian vähäsestä vedestä tjsp. Ens kerralla kun talliin kerkiää niin pakkasnesteet sisään, kunnon ilmaus ja testilenkille. A- pilarissa ois semmonen ylimääräinen vesimittari, niin jos sen ottais käyttöön?
Sitten testasin syylärin anturin, anoin sille lämmintä kuumailma puhaltimella, ja kyllä, se toimii! molemmilla asennoilla jopa :) eli nyt tää mun "keittäminen" oin varmaan sit johtunu liian vähäsestä vedestä tjsp. Ens kerralla kun talliin kerkiää niin pakkasnesteet sisään, kunnon ilmaus ja testilenkille. A- pilarissa ois semmonen ylimääräinen vesimittari, niin jos sen ottais käyttöön?
Mulla oli golfissa joskus ongelmaa, että flekti ei lähtenyt pyörimään vaikka vaihdoin uuden anturin. Syynä oli se että syylärissä oli sen verran paskaa että ei päässyt neste kiertämään anturille. Tökittiin vähän ruuvarilla siitä anturin reiästä sisälle niin johan sieltä alkoi vettä tulemaan ja homma toimimaan.
Motonetistä saa sitä palikkaa. Muistaakseni se oli tuo, missä 3 anturipaikkaa ja 2 letkulähtöä, eli hinta 11,90e? Tai sit on hinnat noussu ihan v*tusti 2 vuoden aikana, koska ei se oma palikka maksanu muistaakseni toimituskuluineen edes kahta kymppiä.
Ja noihin lämpöihin vielä, että mulla pyöri kesällä ajaessa veden lämpö 90 asteen hujakoilla ja öljyn lämpö 96-102 asteessa normaaliajossa. Kenkiessä sitten veden lämpökin saattoi nousta jopa hieman yli sataan ja öljyt kävi jopa 116 asteessa. Mutta sai se kyllä kenkääkin silloin... :D
G-II 1,6/1,8 Termkoppa jos viisi lähtöä (2=letku/3=anturi) 30-6906 11.90 ?
G-II 1,3 Termostaattikoppa jos viisi lähtöä (3=let/2=ant). 30-6911 34.50 ?
G-II 1,3 Termostaattikoppa jos 7 lähtöä (5=let/2=ant). . . 30-6931 29.90 ?
Ja noihin lämpöihin vielä, että mulla pyöri kesällä ajaessa veden lämpö 90 asteen hujakoilla ja öljyn lämpö 96-102 asteessa normaaliajossa. Kenkiessä sitten veden lämpökin saattoi nousta jopa hieman yli sataan ja öljyt kävi jopa 116 asteessa. Mutta sai se kyllä kenkääkin silloin... :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa