Jakajapumppu-TDi:n vedenlämmityshehkut

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

arveccío
-
Viestit: 54
Liittynyt: 4.8.2007 21:08

Jakajapumppu-TDi:n vedenlämmityshehkut

ViestiKirjoittaja arveccío » 18.9.2008 8:31

Elikkä tuossa profiilin kotturassahan on hehkutulpat joidenka pitäis lämmittää vettä apuna kun kone on kylmä. Nähtävästi ne ovat kaikki (ilmeisesti 3 kpl) entisiä. Onko niillä suurta merkitystä lämpiämisnopeuteen? Hehkut on sijoitettu paikkaan, josta vesi menee lämppärikennolle eli ainakin sisälle tulevaa ilmaa pitäis lämmittää nopeemmin?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 18.9.2008 12:25

Oheisen kuvan opastuksella löytynee helposti.

Ja pari linkkiä
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=69795
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71196

Mikkox9x
-
Viestit: 199
Liittynyt: 27.3.2005 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkox9x » 20.9.2008 12:22

Siis AHU:ssa pitäis tommoset olla. Onko noilla suuri merkitys auton lämpeämiseen kylmänä? Linkeistä ei oikein saanut tuohon selkoa. Eli tuo Toledo ei oikein meinaa alkaa lämmetä kunnolla, kuin vasta vajaa 15km ajon jälkeen. Eberi autosta löytyy ja ei tunnu hirveästi näillä syyskeleillä nopeuttavan auton lämpeämistä, jos pistää ajaessa päälle. Liekkö nyt yleensä tuolla 20km koulumatkalla kerkeää lämmittääkkään. EGR on tulpattu, että voiko se vaikuttaa noin paljon lämpeämiseen? Termostaatissa olisi oman järjen juoksun mukaan vikaa, vai voiko nuo hehkut vaikuttaa, tai sitten EGR?

Talvella jossain <-10 asteen pakkasilla, lähtiessä alkaa melko äkkiä auto jähtymään vaikka Eberillä olis lämmitetty 15-20min ja keulassakin on pahvia maskin kohdalla. Lähtiessä auto siis lämmin.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 20.9.2008 14:10

EGR:n tulppaaminen AJM:ssä oli selkeä takaisku lämpenemisnopeuteen ja lämpöjen pysymiseen. Jos kylmempää kuin -20C ei matka-ajo tahdo pitää nesteen lämpöjä +90C:ssä vaan alkaa pudota (tai ei edes nouse sinne) vaikka mitä tekisi. Termostaatti vaihdettu varmuuden vuoksi ja keula topattu umpeen kaikilla mahdollisilla tavoilla kokeillen (edes coolerin toppaus ei paranna kuin karvan verran).

Suosittelen että EGR tulpataan tavalla jonka voi pikaisesti purkaa jos tulee oikeasti kylmät kelit vastaan.

Löytyisköhän noita neste-hehkuja hiukka järeämpinä ja/tai saisiko niihin manuaaliohjauksen jolla kytkeä väkisin päälle tarvittaessa?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 20.9.2008 15:49

Tekee kuparisen umpitiivisteen tuohon egr:n putken yläpäähän, tämä on helppo sitten ottaa pois ja vaihtaa reiälliseen tiivisteeseen.
Ei tarvitse kuin irroittaa yläpään pultit tuosta putkesta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa