golf 3 tdi levy + sre asetelma?
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 tdi levy + sre asetelma?
Eli TDI Golffiin pitäisi tehdä kytkinpäivitystä. Nuita vr6:n levyllä ja SRE asetelmalla olevia kokoonpanoja löytyy kyllä runsaasti, mutta entäs TDI:n vakio levy + SRE asetelma? Kenelläkään kokemusta kyseisestä setistä? Kaikki neuvot ois nyt paikallaan.
TDI:n vakiolevy on joko jousitettu (vanhemmissa, joissa on kiinteä vp.) tai sitten se on jousittamaton.
Kasaamalla paketin jossa on kiinteä vauhtipyörä ja jäykkä kytkinlevy, saadaan hyvinkin usein aikaiseksi epämiellyttävä ja äänekäs voimansiirto, mutta tokihan tuo voi koittaa ja on noita vissiin tehtykin.
VR6 kytkinlevyssä on tuplajouset, TDI:ssä ihan perus yhdet tai ei mitään.
Kasaamalla paketin jossa on kiinteä vauhtipyörä ja jäykkä kytkinlevy, saadaan hyvinkin usein aikaiseksi epämiellyttävä ja äänekäs voimansiirto, mutta tokihan tuo voi koittaa ja on noita vissiin tehtykin.
VR6 kytkinlevyssä on tuplajouset, TDI:ssä ihan perus yhdet tai ei mitään.
AHUn perässä omassa kulkineessa Sachs Powerdisk ja asetelma samaa sarjaa. Levyssä sama määrä jousien paikkoja mutta vakiolevyyn verrattuna on 2 jousta sisäkkäin/paikka. Mukavan tuntunen ajossa ja pitää ihan hyvin.
Koneesta irtos penkissä 84kw ja 256nm ja syöttöö sittemmin lisätty reilummin.
Kytkin on myös paljon vakiota napakampi mutta ei todellakaan mikään jäykkä että saa jalka hapoilla keskustassa pyörittää.. Ei ollu vakiota kytkintä juurikaan kalliimpi.
Koneesta irtos penkissä 84kw ja 256nm ja syöttöö sittemmin lisätty reilummin.
Kytkin on myös paljon vakiota napakampi mutta ei todellakaan mikään jäykkä että saa jalka hapoilla keskustassa pyörittää.. Ei ollu vakiota kytkintä juurikaan kalliimpi.
Oisko tosta Sacsh Powerdisk levystä enemmän faktaa? Tai varaosa numeroa? Hinta?
Itse ostin jo kiinteän vauhtiksen ja vr6:n kytkinsetin (Sacsh) mutta sitten tuttu kehui tietävänsä pari joka on vr6:n levyn laittanut ja setti "kalistaa" tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksila ajettaessa!
Mietti että vr6 pyörii sen verran tasaisemmin että Tdi:ssä käytettynä sitte laatikossa välykset "hakkaa" edes takaisin, josta tämä meteli sitten johtuisi.
Haluaisin kuulla kokemuksia ym, koska en haluaisi kokeilemaan alkaa, tallille tällä hetkellä matkaa ~350km :)
Eli miten toimisi vr6:n asetelma, painelaakeri ja kaveriksi Tdi:n vakiolevy TAI tämä Powerdisk?
Itse ostin jo kiinteän vauhtiksen ja vr6:n kytkinsetin (Sacsh) mutta sitten tuttu kehui tietävänsä pari joka on vr6:n levyn laittanut ja setti "kalistaa" tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksila ajettaessa!
Mietti että vr6 pyörii sen verran tasaisemmin että Tdi:ssä käytettynä sitte laatikossa välykset "hakkaa" edes takaisin, josta tämä meteli sitten johtuisi.
Haluaisin kuulla kokemuksia ym, koska en haluaisi kokeilemaan alkaa, tallille tällä hetkellä matkaa ~350km :)
Eli miten toimisi vr6:n asetelma, painelaakeri ja kaveriksi Tdi:n vakiolevy TAI tämä Powerdisk?
Oisko tosta Sacsh Powerdisk levystä enemmän faktaa? Tai varaosa numeroa? Hinta?
Faktaa väännöistä yms. itsekkään en löytäny oikein mistään. Hessumobiilista yms. varaosaliikkeistä löytyy kyllä ihan luettelosta tuo levy Ainakin tuohon poikittaiseen koneeseen. Hintaa en muista mutta hintaa vakioon verrattuna tuli joku 15-20e lisää kun sen noin vuosi sitten ostin.
Toisesta topikista lainattua
olisko sama kun esim boran 1.9tdi , ahf kone, ittelle tuli g60 vauhtipyörä,jos siinä on se kaksoismassavauhtipyörä, ittellä ainaki se anto periks hiukkasen pienillä kierroksilla kiihdyttäes ja 3 koppasen tdi golffin:n kytkimestä parempi sasch:in levy, powerdisk mikälie. normaalin pitäs kestää 400nm kait ja ton powerdiskin 30% enempi, tiä sit onko mainosprosentteja mut ittellä ainaki pitää hyvin, ja hintaero oli muistaakseni normaalin ja ton powerdiskin välillä about 50€ ni ihan selvä kumman laittaa =)
olisko ollu kytkinpaketin hinta ovh joku 300 paikkeilla
JepJep...
Tuossa olen nyt kahden vaiheilla että laittaako sen vr6:n levyn vai hommaako vielä Tdi:n powerdiskin.
Mikään muu ei enää mietity kun toi ääntämis juttu ton vr6:n levyn kanssa. En haluaisi tuohon traktoriin enää lisää meteliä :)
Kumma jos se toisilla on ääntänyt ja toisilla ei... Voiko noi tuoreemmat Tdi moottorit sitten pyöriä tasaisemmin kun tuo 1z, helppo tietää.
Tuossa olen nyt kahden vaiheilla että laittaako sen vr6:n levyn vai hommaako vielä Tdi:n powerdiskin.
Mikään muu ei enää mietity kun toi ääntämis juttu ton vr6:n levyn kanssa. En haluaisi tuohon traktoriin enää lisää meteliä :)
Kumma jos se toisilla on ääntänyt ja toisilla ei... Voiko noi tuoreemmat Tdi moottorit sitten pyöriä tasaisemmin kun tuo 1z, helppo tietää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa