312mm etujarrut IV Golfiin
Valvoja: ffp jäsenet
312mm etujarrut IV Golfiin
http://www.parts4vws.com/catalog/produc ... =8N0615125
Käykö nuo IV Golfiin?
Audi TT Caliper Carrier
OEM Audi/VW Caliper carrier for use with 12.3 TT/A8 brake upgrad
Käykö nuo IV Golfiin?
Audi TT Caliper Carrier
OEM Audi/VW Caliper carrier for use with 12.3 TT/A8 brake upgrad
Eikös osassa IV korisia ole kiinteät kannakeraudat, joissa joutuu vaihtaa olka-akselit?
Viimeksi muokannut Slantsix, 18.9.2008 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse skippasin 312mm jarrut ja laitoin Brembo GT Junior Kit:in alle.
Puuh..
Joulukuun puolivälissä asennettiin 312mm orkkislevyt eteen ja ne kannakkeet ja orkkispalat. Nyt näyttäisi, että palat on hieman kuluneet vinoon ja oikeeseen etulevyyn on tullut yläreunaan selvä kapea ura. Kohta on varmaan vasemmallakin.
Osat asennettiin VV-Auto Espoossa.
Mikähän neuvoksi? Onko asennettu väärin vai eikö ne vain futaa täysin? Viritys mikä viritys ja näin kyselyä slamitin suuntaan?
Prkl jos ei mene levyt läpi katsastuksessa. Ja jotain pitää tehdä kun kuuluu jo jurinaa ohjaamoon. En jotenkin tajunnut, että jarruthan ne.
Joulukuun puolivälissä asennettiin 312mm orkkislevyt eteen ja ne kannakkeet ja orkkispalat. Nyt näyttäisi, että palat on hieman kuluneet vinoon ja oikeeseen etulevyyn on tullut yläreunaan selvä kapea ura. Kohta on varmaan vasemmallakin.
Osat asennettiin VV-Auto Espoossa.
Mikähän neuvoksi? Onko asennettu väärin vai eikö ne vain futaa täysin? Viritys mikä viritys ja näin kyselyä slamitin suuntaan?
Prkl jos ei mene levyt läpi katsastuksessa. Ja jotain pitää tehdä kun kuuluu jo jurinaa ohjaamoon. En jotenkin tajunnut, että jarruthan ne.
Voipi olla tyhmä kysymys, mutta täällä kun porukka on näköjään noita Brembon GT Junior kittejäkin asennellut, niin meikäläistä alkoi askarruttamaan muuttuuko etu/taka jarrutasapaino ratkaisevasti jos noin mahtavat kiekot asentaa eteen? Pitävällähän tietenkin etujarrut sen suurimman työn tekee, mutta liukkailla käyttäytyminen alkoi kiinnostamaan.
Tarviiko noin raju jarrujen päivitys muutoskatsastaa? Siinähän varmasti vanteidenkin tuumakoko vähän pomppaa, tuskinpa 16" vanteiden sisälle menevät.
Tarviiko noin raju jarrujen päivitys muutoskatsastaa? Siinähän varmasti vanteidenkin tuumakoko vähän pomppaa, tuskinpa 16" vanteiden sisälle menevät.
Itse en huomannu mitään muutosta jarrutasapainoissa, johtusko sit ABS-jarruista?
Ainut ero vakioihin on jarrupolkimen hieman pidempi liike ja vähän pehmeämpi tuntuma.
Ei tarvii muutoskatsastaa. 17" vanteiden kanssa mahtuu, enemmän miten äkkiä puolat kääntyy sisään vanteissa on rajoittava tekijä, ettei ota satuloihin kiinni.
Ainut ero vakioihin on jarrupolkimen hieman pidempi liike ja vähän pehmeämpi tuntuma.
Ei tarvii muutoskatsastaa. 17" vanteiden kanssa mahtuu, enemmän miten äkkiä puolat kääntyy sisään vanteissa on rajoittava tekijä, ettei ota satuloihin kiinni.
Kyllä ne etujarrun arvot kasvo aika paljon. Vuosi sitten katsastuksessa sanoivat että on vissiinkin jarruja päivitelty.Kehuivat samalla että nyt on paljon parempi. En ole ihan varma mutta muistaakseni takajarrujen arvot nousi 0,4 (vaihdoin ferodon palat ja zimmermannit taakse) Ja eteen nousi 1,4->2.7 bremboilla. En muista kuitenkaan ihan tarkasti.
Vanteita on tosiiaan vaikeata löytää, ottavat aina puolista kiinni. 17 voi muutama malli löytyä. Ei noista 18 jää paljoa väliä satulaan.
Vanteita on tosiiaan vaikeata löytää, ottavat aina puolista kiinni. 17 voi muutama malli löytyä. Ei noista 18 jää paljoa väliä satulaan.
Tuo jarruvoima kertoo milloin rengas alkaa lukkiutumaan rullilla, ei miten paljon voimaa jarruissa on maksimissaan. 250mm laikka voi myös tuottaa saman tuloksen kuin brembot, kN lukemaan vaikuttaa eniten painojakauma ja auton massa ja rengas. Talvirengas vs. kesärengas antaa eri tuloksen.
Jos voima ei aikaisemmin ole riittänyt lukkiutuimiseen niin silloin lukema voi parantua, muuten ei, ja tuollainen tilanne koskee autoja joissa on jarruissa jo jotakin vikaa kun ei voimaa ole.
Jarrutasapainon säädin on taka-akselilla, tunnustelee kuormausta ja sen mukaan säätää jarrutasapainoa. Madallettu auto jarruttaa vakiota enemmän taka-akselilla ellei tasapainoa säädetä uudestaan. Jos jarrut päivitetään niin abs puuttuu peliin vasta kun rengas lukituu, se järjestelmä ei ymmärrä mitään etu ja taka-akselien välisestä jarruvoimien jakautumisesta.
Eli kaikki pitäisi säätää uudestaan, joskin ilman säätöä kaikki voi toimia kuitenkin lähes normaalisti.
Jos voima ei aikaisemmin ole riittänyt lukkiutuimiseen niin silloin lukema voi parantua, muuten ei, ja tuollainen tilanne koskee autoja joissa on jarruissa jo jotakin vikaa kun ei voimaa ole.
Jarrutasapainon säädin on taka-akselilla, tunnustelee kuormausta ja sen mukaan säätää jarrutasapainoa. Madallettu auto jarruttaa vakiota enemmän taka-akselilla ellei tasapainoa säädetä uudestaan. Jos jarrut päivitetään niin abs puuttuu peliin vasta kun rengas lukituu, se järjestelmä ei ymmärrä mitään etu ja taka-akselien välisestä jarruvoimien jakautumisesta.
Eli kaikki pitäisi säätää uudestaan, joskin ilman säätöä kaikki voi toimia kuitenkin lähes normaalisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa