Elikkä kyseessä -00 1.9tdi 66kw golf ajettu noin 240tkm ja sellainen "vika" ollut jo pidempään, että kylmänä käynnistäessä pukkaa sinistä ja haisee palaneelle polttoaineelle ei siis mielestäni ole öljyn käry ja tämä siis ihan kesälläkin jos on hieman viileämpää, helteillä ei ehkä ole kuitenkaan tullut ei ainakaan niin selvästi(ei ole oma auto niin en osaa varmaksi sanoa).
ja sen verran lisätietoa tuli et kylmänä hehkuttaa nopeasti niinkuin varmaan kuulukin pikahehkuilla mutta sitten minua ainakin ihmetyttää se et tuo kuulema hehkuttaa aina vaikka kone olisi lämminkin ja lämpimänä vieläpä useita sekunteja, pisimmillään jopa 5-10sekuntia!!
kuitenkin sitten kylmänä käynnistäessä lähtee hyvin pyörimään ja käy tasaisesti eikä rytkytä silleen et olis hehku(t) pois pelistä tai mitään muutakaan poikkeavaa ainoastaa tuo savutus sit kylmänä rassaa!
Ei jatka savuttamista tyhjäkäynnillä pyörittäessä joten en usko et turbokaan olisi jo menossa.
Missä voisi vika olla? suuttimet vuotaa? pumpun ajoitus pielessä? kaikki ideat ja neuvot tervetulleita.
1.9TDI Savuttaa käynnistäessä
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TDI Savuttaa käynnistäessä
Eikö kukaan osaisi auttaa?
jos turbon pakopuolelle vuotaa öljyä, niin se ilmenee jatkuvana sinisen pöllyytyksenä ja selvänä öljyn kulutuksena. Irrotetussa ahtimessa on tällöin öljyä selkeästi erottuen turbiinin läheisyydessä.
Painepuolen vuoto ei ole niin selkeä erottaa, sillä huohotuskanavan öljy sotkee paikat jo luonnostaan ja sen puhdistaminen kuin myös huohotuksen poisto ei heti siten helpota vuodon erottumista.
Pitkä hehkutusaika voi olla seuraus lämpötila-anturin vikaisuudesta, lisäksi hieman kasvanut kulutus (tehoa lisää) ja käynnistyksen jälkeinen kierrosten nousu ~1800rpm alueelle kertoo G62 viasta.
Käynnistyksen jälkeinen savutus voinee olla seurausta hieman kuluneesta koneesta, jossa siis öljyä kertyy palotilaan koneen ollessa viileä. Omassa kipossa tämä väheni merkittävästi rvs-käsittelyllä.
0w -öljy sitten menee ahtimen läpi että heiluu, joten käyttäkää mielellään 5w-jotain aineita, tietenkin luokituksen mukaisia.
Painepuolen vuoto ei ole niin selkeä erottaa, sillä huohotuskanavan öljy sotkee paikat jo luonnostaan ja sen puhdistaminen kuin myös huohotuksen poisto ei heti siten helpota vuodon erottumista.
Pitkä hehkutusaika voi olla seuraus lämpötila-anturin vikaisuudesta, lisäksi hieman kasvanut kulutus (tehoa lisää) ja käynnistyksen jälkeinen kierrosten nousu ~1800rpm alueelle kertoo G62 viasta.
Käynnistyksen jälkeinen savutus voinee olla seurausta hieman kuluneesta koneesta, jossa siis öljyä kertyy palotilaan koneen ollessa viileä. Omassa kipossa tämä väheni merkittävästi rvs-käsittelyllä.
0w -öljy sitten menee ahtimen läpi että heiluu, joten käyttäkää mielellään 5w-jotain aineita, tietenkin luokituksen mukaisia.
joo en usko et nyt tuo on öljyä ja ei vaikuta turbo vialtakaan, itsellä ollut pari turbo vikaista autoa ja ne on aina ruenneet tyhjäkäynnilä savuttamaan reippaasti kun on hetken käyneet, avara putkisto tuo turbo vian esiin aikaisemmin.
Tosiaan haju on ihan selvästi dieselin käryä eikä öljyn, täytyy varmaan käyttää tuota vikakoodin luvussa jospa sieltä jotain selviäisi.
Voisiko olla jokin kylmäkäynnistys "rikastin" tjsp. mikä tälläistä tekee.?
Tosiaan haju on ihan selvästi dieselin käryä eikä öljyn, täytyy varmaan käyttää tuota vikakoodin luvussa jospa sieltä jotain selviäisi.
Voisiko olla jokin kylmäkäynnistys "rikastin" tjsp. mikä tälläistä tekee.?
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 4.7.2004 13:24
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa