2E koneen piristäminen, vinkkejä kaivataan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

2E koneen piristäminen, vinkkejä kaivataan

ViestiKirjoittaja Mika B » 16.9.2008 10:43

Ajatuksena on pyörinyt jo jonkin aikaa nykyisen käyttöpelin piristäminen. Kyseessä -92 Vento 2E-koneella.

Mielessä pyörineet vaihtoehdot:
3. Ahtaminen
2. Koneenvaihto
1. Nykyiseen mosaan bolt-on -osaa, mm. jyrkempi nokka, hengityksen parantamista..

Mielipiteitä ja perusteluja, mitä tekisitte?

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 16.9.2008 14:37

Vähäpäästöinen, vaparikone = ahtaminen -> VTT, nokkien sun muiden vaihto ja toivoa, että menee päästöistä läpi tosin mitään hirmu tehoja tuskin päästöjen rajoissa saadaan.

Koneen vaihto esim. AGU A3 audista tai GTI neloskoppasesta ja ei tarvi VTT:n testejä ja viripotenttiaalia paljon enemmän.

Tässä oma näkemykseni muut antakoot lisää :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.9.2008 15:10

riippuu ihan siitä paljon sitä tehoa haluaa lisää. kyllä tuosta vaparistakin saa kohtullisella vaivalla sen 10-50 hevosta lisää. 1.8T tai 1.9TDI sit jos haluaa enemmän.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 16.9.2008 15:22

Saahan siitä, mutta päästöjen kans voi tulla ongelmia katsastuksessa...

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 16.9.2008 16:43

Perusturbotus olis se mieluisin, mutta lupien kanssa en jaksa alkaa tappelemaan. Ilokaasua rrkele, siihen ei tarvi lupia kysellä.. ;)

Onko kellään kokemusta millaista tehonlisää saa nokan vaihdolla ja hengityksen parantamisella? Ja millaista nokkaa kannattaa katsella? Ainoat virikokemukset on ilmajäähyistä, ja ne on ihan oma maailmansa.. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.9.2008 23:11

sellasta nokkaa missä ei ole overlappia et pysyy päästöt kurissa.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 16.9.2008 23:16

missä ei ole overlappia

Mitä tarkoittaa overlap? Tää on hyvä tietää, nimittäin ois aika veemäistä huomata tuo päästömittauksissa..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.9.2008 7:59

imu ja pakoventtiilin yhtäaikainen aukioloaika. Kysyt myyjältä vain nokka-akselia vähäpäästöiseen, usein on vain yksi vaihtoehto.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa