Morjesta pulkkaan.
Tommonen olis hankinnassa ja vähän lisätietoja kaipailisin tuosta moottorista. Onko mitä tyyppivikoja esim. Laiskahan tuo on kokoon nähden niinkun nämä vanhojen audien koneet kaikki, joku 150 hepoa tuossa taisi olla. Millähän tuosta sais edes joku 20 hepoa lisää suht helpolla? Onko vaan perus putkisto, nokat suodatin ym vai onko vielä jotain pikkuniksejä millä saa vähän ruutia?
audi 100 2.6 piristys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Tai jos oikeen fiksu oot, niin ostat sen C4 korisen S4:n, niin pääset vielä helpommalla. Sit sulla onki jo 230heppaa pellin alla ja neliveto yms. paremmat varusteet. Vitoseen saaki sit paljo helpommalla lisää jos haluaa ja säästy kaikilta V6:n ongelmilta.
Nikistä voit päätellä mikä auto mulla on ollu ennen :)
Nikistä voit päätellä mikä auto mulla on ollu ennen :)
-
- -
No vastataan sitte, niinku haluat :) Nuo 2,6 ja 2,8 moottorit on aika vaikeita viritettäviä. Osia saa huonosti jne.. Saahan tuohon noita remmisarjoja ja nokkia, hintaa taas sitte on enemmän ku koko autolla. Putkeahan tohon voi vaihtaa jne. sitte päästäänkin jo samoihin tehohin, mitä 2,8:ssa on vakiona, mutta erotuksena vaan huonompi vääntö, kun tuossa 2,6:ssa ei ole muuttuvapituuksista imusarjaa, joten vääntö on kapeammalla alueella. Sitten voit toivoa, että imusarjan sisältä ei lähde joku muovilirpake liikkeelle ja riko vaikka mitä. Lisäksi öljynkulutukseen voit varautua ja reippaaseen kulutukseen kulkuun nähden. 2,8:ssa ei ole tuota imusarjaongelmaa, bensaa ja öljyä menee yhtä lailla. Tehoa ja vääntöä vaan enemmän.
Audiclubin puolella on puitu näitä paljon ja yleisin vastaus on sielläkin samat, kuin tässä kaksi ekaa viestiä.
Audiclubin puolella on puitu näitä paljon ja yleisin vastaus on sielläkin samat, kuin tässä kaksi ekaa viestiä.
-
- -
Tuo öljypeikko ei välttämättä ole niin paha. Allekirjoittaneen 2.8 vie vaihtovälillä ylärajasta alarajaan, eli tarvi lisäillä muuta kuin rata-ajoihin jos sitä harrastelee.
Voimaa tosiaankaan noissa ei ole ja sitä ei saa lisää, jos autossa lukee otteessa jotain 3-toimi lambdaa tms tai vähäpäästöistä. Etuvedot jättäisin suoraan ostamatta. Samalla raha kun saa VR6 VW:n, joka varmasti paremmin varusteltu...
Ässä varmasti tehonarkomaanille parempi ratkaisu.
Voimaa tosiaankaan noissa ei ole ja sitä ei saa lisää, jos autossa lukee otteessa jotain 3-toimi lambdaa tms tai vähäpäästöistä. Etuvedot jättäisin suoraan ostamatta. Samalla raha kun saa VR6 VW:n, joka varmasti paremmin varusteltu...
Ässä varmasti tehonarkomaanille parempi ratkaisu.
. Lisäksi öljynkulutukseen voit varautua ja reippaaseen kulutukseen kulkuun nähden. 2,8:ssa ei ole tuota imusarjaongelmaa, bensaa ja öljyä menee yhtä lailla.
Eiks sillon ole jotain vikaa jos öljynkulutus on korkea? Paljonko V6:sen pitäisi sitten kuluttaa? Itse pidin 2,8 V6 q:ta varsin taloudellisena pelinä.
Itse turbottaisin sen ABC V6 moottorin taikka se remmiahdin. Rakentaa koko pannun uudelleen, ja se remmi tai pari turboa niin pitäs liikkua ainakin vähän paremmin. - Ei ole halpaa, mutta ei mun silmään osunut myöskään että kysyjä haluaisi halvalla autoa virittää:)
Vanha vag peli ei kyllä muutenkaan sovellu persaukiselle. (pois lukien perusmallit kuten mk2/mk3 golffit jne)
Jos vaihtaa pakosarjaa, nokkaa yms niin veikkaan että teho/euro jää aika huonoksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”