Passatin 1.9 pd virityksen jatkoa kysyen......

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

Passatin 1.9 pd virityksen jatkoa kysyen......

ViestiKirjoittaja rane_69 » 15.9.2008 19:30

Eli 1.9 pumppari. Bosion Race 783 .(En tiedä pitääkö paikkansa mutta suuttimien vaihtajan mukaan tuotto on yli 10% vrt edellisen tuotannon 783:n).17/20 hybridi.Jäähy+ softa.
Nyt on 180kW /3800 rpm ja 480Nm/3500 rpm.
Jos nyt tekis eri turbolla koko systeemin ei välttämättä vnt:ä, mitä turboa vois kuvitella tilalle.Pitäis saada huipputeho +4500 rpm.Automaattin vaihtoalueet on nyt muutettu
ylemmäs.Tais olla tosi selkeä selvitys?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 15.9.2008 20:16

Oisko hx25 passeli jos ei vnt:tä halua ja niitä mahtaa olla monenlaisilla pesillä/siivillä en tiedä.
Tänne myös tulossa 783 racet ja funtsinu millä ahtimella lähtis kokeileen, tällä hetkellä gt2052v jolla ei varmaan kovin pitkälle pötki, ajattelin et jos teettäs 2052v kuoriin isommilla siivillä. Oliko millaset ahot/pako paineet nuilla lukemilla tuolla 17/20.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.9.2008 20:25

Laitat siihen gt2052v:n kuoriin sopivat hilut. Soitat Fin-turbolle niin ei tarvitse leikkiä. Kertovat myös jos suunnitelmat eivät ole oikean suuntaiset.

n.46-47 pako turbiiniin jättö ja 42/60mm kompura.

Kansikin kyllä lakkaa hengittämästä yleensä isommallakin ahtimella ja huomattavasti ennen 180kw:n tehoja.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 15.9.2008 20:55

Mikä laatikko sulla on, jos on kerran automaatti? Miten se toimii muuten? Mulla alko luistamaan jo pelkällä PSI:n boksilla ja auto oajettu alle 200tkm.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.9.2008 21:14

LTR kirjoitti:Laitat siihen gt2052v:n kuoriin sopivat hilut. Soitat Fin-turbolle niin ei tarvitse leikkiä. Kertovat myös jos suunnitelmat eivät ole oikean suuntaiset.

n.46-47 pako turbiiniin jättö ja 42/60mm kompura.


Eikös GT2052V:n turbiinikotelossa ole semmoinen kaula joka estää kovin ison pakosiiven sorvaamista siihen? Isoin näkemäni taitaa olla 41.5mm jätöllä, eli ilmeisesti VNT22:sen siivellä.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 15.9.2008 21:38

2056v:ssä on se kaula, 52v ei ole

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 16.9.2008 6:34

Fin-Turbon kanssa on jo jatkoa suunniteltu. Ajattelin ihan vain kysyä jos olis jotain
mielipiteitä turboista.Vaihteisto on 01n 4- vaihteinen siis.Täysin uusi lodju.Peruspaineiden
kanssa on leikitty ja boostin.Vaihtoalueita on nostettu ylemmäs.Todennäköisesti tehdään vielä turbiinilukko kestävemmäksi jos vain tilaa on.Vaihteiston jäähdytin tulee erikseen niin saadaan ajolämpöjä alas.Vaihteistoöjly tyyppi on myös vaihdettu paremmin pitävään .Ahto ja pakopaine on kova, joten on ajettava iisisti.Turbon nielu on pieni vaikkakin sorvattu tohon pesään sen mitä pystyy.Pakoputken vaikka ottaa irti niin pakopaineet ei muutu yllättävää kyllä.Kun saan uuden kannen niin sitten se menee laitettavaksi (jos on tarjolla niin yv.) talven aikana.Katsotaan milloin repee joku paikka.Onneksi auto on vaimon käytössä niin ei tule
revittyä koko ajan;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa