2.5 tdi kysymyksiä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Multi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 14.9.2008 18:04

2.5 tdi kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Multi » 14.9.2008 18:11

Moi kaikille osaajille.
Kävin saksanmaalta hakemassa Multivanin 102 hp koneella ja kyseisestä laitteesta hiukan kysymyksiä. Mistä löydän koneen mallimerkinnän?
Käynnistysongelma kylmänä-hehkun merkkivalo syttyy ja sammuu mutta huonosti lähtee näillä keleillä jo käyntiin eli pakkasilla ei varmaan ollenkaan, missä hehkurele on ja onko hehkut helpoin mitata jostain pohjapanssarin alta vai mistä, sulake näytti ehjältä, sellainen metalliliuska akun vieressä.
Öljynpaineen merkkivalo ei pala ollenkaan, onko anturi helpossa paikassa?

Muutenhan tuo tuntuu ihan kivalta peliltä perhekäyttöä ajatellen

Tero

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.9.2008 18:45

Moottoritunnus (3kirjainta) löytyy huoltokirjan ekalta aukeamalta löytyvästä autotietotarrasta. Myös jakopään kopasta pitäisi löytyä samat 3kirjainta valkoisesta tarrasta.

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 15.9.2008 11:59

Tarkista syötön ajoitus, epäilemättä on myöhällä. Näillä ilmoilla ei vielä pahemmin hehkuttele. Kun laittaa hieman speksiä aikaisemmalle käynnistyy hyvin ja hihnojen venyessä menee myöhälle.

Öljynpaineen anturi hyvin esillä alakautta etupuolella.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 15.9.2008 14:01

Vaikka hehkun merkkivalo palaa ei se tarkoita että se hehkuttaa, jos vaikka kaikki hehkut pimeänä. Hehkut voi mitata koneen etupuolella, alakautta käsiksi pääsevällä liittimellä(musta), missä on viisi johtoa. Ei tarvitse heti irroittaa kaikkia tarkistaakseen toiminnan.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 15.9.2008 16:18

R5-TDI-koneissa ei ilmeisesti ihan tavaton tapaus ole sekään, että syöttöpumpun letkujen liitokset alkavat vuotaa ja järjestelmä saa ilmaa. Omasta hoidettiin pitkä kylmäkäynnistys paremmaksi PA-letkujen liitosten kiristyksellä.

Jos suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa kulkee huomattavan paljon kuplia, on nuo liitokset syytä tarkastaa.

Multi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 14.9.2008 18:04

ViestiKirjoittaja Multi » 15.9.2008 17:20

No niin
alakautta löysin useita liittimiä ja sieltä valkkasin sellaisen jossa oli viisi johtoa, niistä löytyi vastusarvoja yhdessä 82 ohmia ja toisessa 144 ohmia lopuissa ei mitään, olikohan oikea johto sillä ihmetyttää että noinkin suuri ero noissa kahdessa, sen ymmärrän että menisi kokonaan poikki. Mikähän se öljynpaineanturi siellä on,sellainen matala muovinen nappula?
Yritin myös kääntää virrat päälle kun se oletettujen hehkujen liitin oli auki että olisin mitannut jännitteen mutta onko se sitten niin fiksu järjestelmä että sinne ei mene edes jännite jos kone on lämmin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.9.2008 17:36

Ei saksanmaalla hehkuja tarvi (vaihda sovinnolla kaikki uudet ja tarkista että tulee jännite hehkuille asti, mittaristossa olevat valot ei sitä takaa). Kaksi napainen haistelija ylävesiletkussa on hehkujen lämmön tunnustelija ja tarkista öljynpaineanturin johdot ettei ole irti/poikki (2kpl antureita).

Multi
-
Viestit: 16
Liittynyt: 14.9.2008 18:04

ViestiKirjoittaja Multi » 19.9.2008 10:46

Missäspäin kyseisen auton hehkurele sijaitsee?
Tero

markozoo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 5.7.2008 12:00

ViestiKirjoittaja markozoo » 19.9.2008 12:23

rele nro.9 sulaketaulussa


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa