Airbagvalo lävähti palamaan 2002 3BG Passatissa
Valvoja: ffp jäsenet
Airbagvalo lävähti palamaan 2002 3BG Passatissa
Pari kertaa nollasin mutta syttyy uudestaan.
Virheilmoitus on:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1C0 909 605 B
Component and/or Version: 0A AIRBAG VW51 04 0004
Software Coding: 12353
Work Shop Code: WSC 05311
1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Lienee ratin airbag kontaktipinta likainen?
Pari vuotta sitten ratti inisi ärsyttävästi käännettäessä. Suhuttelin kiitettävän määrän silikoonia ratin ja rattiputkimuovin väliin. Olisiko tuota silikoonia kulkeutunut johonkin kontaktipintaan ja aiheuttaa nyt kontaktihäiriötä?
Ei kai muu auta kuin purkaa bägi ja ratti pois..
Onko kenelläkään ollut samaa vikaa?
Virheilmoitus on:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1C0 909 605 B
Component and/or Version: 0A AIRBAG VW51 04 0004
Software Coding: 12353
Work Shop Code: WSC 05311
1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Lienee ratin airbag kontaktipinta likainen?
Pari vuotta sitten ratti inisi ärsyttävästi käännettäessä. Suhuttelin kiitettävän määrän silikoonia ratin ja rattiputkimuovin väliin. Olisiko tuota silikoonia kulkeutunut johonkin kontaktipintaan ja aiheuttaa nyt kontaktihäiriötä?
Ei kai muu auta kuin purkaa bägi ja ratti pois..
Onko kenelläkään ollut samaa vikaa?
Voisiko vika olla sivuturvatyynyn liittimessä kuskin penkin alla? Muistaakseni sain samaa koodia edellisessä Audissani ja vika oli juurikin tuossa penkin alla olevassa liittimessä. Vika ilmestyi useasti silloin, jos penkkiä joutui liikkuttamaa paljon edes-takas ja sen sai korjattua painamalla liittimen pohjaan ja nollaamalla koodin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 7.11.2007 12:44
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 7.11.2007 12:44
Tarkastelin noita liittimiä penkin alla ja nitkuttelin hapettumia pois. Mulla vag comia ei ole itellä niin pitäiskö air bagin valon sammua vaikka vikakoodeja ei ole nollattu, vaiko sammuuko merkkivalo vasta vikakoodien nollauksen jälkeen?
Ei nimittäin air bag valo sammunu..
Lattiassa muoviläpän alla oleva liitin on kaksijohtiminen, mutta kolme pinninen, kun taas penkissä kiinni oleva liitin on tottakai myös kaksi johtiminen, mutta siinä on ainoastaan kaksi pinniä. Voiko tämä sitten vaikuttaa johonkin?, kun ei sitten tiedä minkä pinnien alle johtimet menevät kun liittimen sisälle ei pääse näkemään...
Ja mullahan siis vikakoodi sanoi että kuskin puolella törmäyssensorin kontaktihäiriö / oikosulkuvika.
Jos muuten kyseessä on tosiaan tuo anturivika niin löytyykö sen sivuturvatyynyn itsensä läheisyydestä pilarista vai mikä on sijainti...
Ei nimittäin air bag valo sammunu..
Lattiassa muoviläpän alla oleva liitin on kaksijohtiminen, mutta kolme pinninen, kun taas penkissä kiinni oleva liitin on tottakai myös kaksi johtiminen, mutta siinä on ainoastaan kaksi pinniä. Voiko tämä sitten vaikuttaa johonkin?, kun ei sitten tiedä minkä pinnien alle johtimet menevät kun liittimen sisälle ei pääse näkemään...
Ja mullahan siis vikakoodi sanoi että kuskin puolella törmäyssensorin kontaktihäiriö / oikosulkuvika.
Jos muuten kyseessä on tosiaan tuo anturivika niin löytyykö sen sivuturvatyynyn itsensä läheisyydestä pilarista vai mikä on sijainti...
Mulla ois vähän samanlaista ongelmaa Passatissani. Eli Airbag valo syttyi palamaan sen jälkeen kun otin etuhelman irti.
Vikakoodit luettiin ja VAG-COM kertoi seuraavaa:
Eli vänkärin sivuturvatyynystä liitin irti/kosketushäikkää?
Ei kai tuolla etuhelman irrotuksellakaan voi olla mitää yhteyttä sivuturvatyynyyn?
Vikakoodit luettiin ja VAG-COM kertoi seuraavaa:
Address 15: Airbags
Controller: 8L0 959 655 A
Component: Airbag VW 3-S V02
Coding: 00065
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
Eli vänkärin sivuturvatyynystä liitin irti/kosketushäikkää?
Ei kai tuolla etuhelman irrotuksellakaan voi olla mitää yhteyttä sivuturvatyynyyn?
Koodien nollaus onnistuu toki huollossa euroilla tai itse vag-comilla jos vaan on pelit ja rensselit olemassa ( kaapeli, tietokone ja Vag-Com ohjelma )
Nollaus onnistuu tuolla ilmaisversio Vag-Comillakin.
Alkuperäinen vika poistui tuolla penkinalusliittimen rämpläilemisellä eikä ole ainakaan vielä uusiutunut
Nollaus onnistuu tuolla ilmaisversio Vag-Comillakin.
Alkuperäinen vika poistui tuolla penkinalusliittimen rämpläilemisellä eikä ole ainakaan vielä uusiutunut
topi- kirjoitti:
Mulla ois vähän samanlaista ongelmaa Passatissani. Eli Airbag valo syttyi palamaan sen jälkeen kun otin etuhelman irti.
Vikakoodit luettiin ja VAG-COM kertoi seuraavaa:
Lainaus:
Address 15: Airbags
Controller: 8L0 959 655 A
Component: Airbag VW 3-S V02
Coding: 00065
Shop #: WSC 05311
1 Fault Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180)
36-10 - Open Circuit - Intermittent
Eli vänkärin sivuturvatyynystä liitin irti/kosketushäikkää?
Ei kai tuolla etuhelman irrotuksellakaan voi olla mitää yhteyttä sivuturvatyynyyn?
Toihan voi olla just olla siitä etuhelmasta. Eli Crash Sensor Side Airbag: Kolaritunnisitin vänkkärin puolella, johto irti tai poikki (mutta ei oikosulussa).
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 7.11.2007 12:44
Mulla audissa ei auttanut toi liittimien nitkuttelu vaan valo syttyy aina heti uudestaan vaikka nollaa koodit. Vikakoodi alla:
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
002 - Lower Limit Exceeded
Varmaan täytyy ruveta seuraavaksi koittamaan sitä igniterin vaihtoa, olisko neuvoja tai tietoja mitä kannattaa ottaa huomioon? akun kenkä irti? Varmaan täytyisi ensimmäiseksi löytää se anturi..
En kyllä anturia löytäny, vaikka Tero antokin melkoisen hyvän vihjeen, vika on varmaan tällä kertaa etsijässä.. Googlettelemalla löyty muutama foorumi keskustelu lontoon murteella, jossa vika oli korjaantunut kun otti liittimen kokonaan pois ja juotti johdot yhteen.. Tätä vissiin haettiin jo tossa aiemminkin...
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
002 - Lower Limit Exceeded
Varmaan täytyy ruveta seuraavaksi koittamaan sitä igniterin vaihtoa, olisko neuvoja tai tietoja mitä kannattaa ottaa huomioon? akun kenkä irti? Varmaan täytyisi ensimmäiseksi löytää se anturi..
Sivutörmäystunnistin on lattiamaton alla, poikkipalkin kyljessä takapuolella.
En kyllä anturia löytäny, vaikka Tero antokin melkoisen hyvän vihjeen, vika on varmaan tällä kertaa etsijässä.. Googlettelemalla löyty muutama foorumi keskustelu lontoon murteella, jossa vika oli korjaantunut kun otti liittimen kokonaan pois ja juotti johdot yhteen.. Tätä vissiin haettiin jo tossa aiemminkin...
Quote:
Lainaus:
Anopin audista loppui tuo herjaaminen kun poisti liittimen kuskinpenkin alta ja tinasi johdot yhteen.
ei ne johdot kyllä oikosulussakaan saa olla...
Ei kai, ei, eihän?
Repesin ihan huolella:)
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 7.11.2007 12:44
yllä olevaan koodiin ross tech wiki sanoo seuraavaa..
01217 - Side Airbag Igniter; Front Driver Side (N199)
01217 - Side Airbag Igniter; Front Driver Side (N199): Resistance too High
Possible Symptoms
* Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
* Wiring/Connectors from/to Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199) faulty
* Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199) faulty
Possible Solutions
* Check Wiring/Connectors from/to Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199)
* Check Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199) faulty
o Check Measuring Value Blocks (MVB)
Elikkäs tonkin mukaan käsittääkseni joko
* johdotuksessa (wiring) tai liittimissä (connectors) vikaa
* anturissa (igniter) vikaa
Korjausehdotuksia:
* tsekkaa johdotus ja liittimet, tehty
* tsekkaa anturi, täytys tehdä
* ja Check Measuring Value Blocks (MVB) EI SANOKAAN MULLE SITTEN MITÄÄN
01217 - Side Airbag Igniter; Front Driver Side (N199)
01217 - Side Airbag Igniter; Front Driver Side (N199): Resistance too High
Possible Symptoms
* Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
Possible Causes
* Wiring/Connectors from/to Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199) faulty
* Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199) faulty
Possible Solutions
* Check Wiring/Connectors from/to Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199)
* Check Side Airbag Igniter, Front Driver Side (N199) faulty
o Check Measuring Value Blocks (MVB)
Elikkäs tonkin mukaan käsittääkseni joko
* johdotuksessa (wiring) tai liittimissä (connectors) vikaa
* anturissa (igniter) vikaa
Korjausehdotuksia:
* tsekkaa johdotus ja liittimet, tehty
* tsekkaa anturi, täytys tehdä
* ja Check Measuring Value Blocks (MVB) EI SANOKAAN MULLE SITTEN MITÄÄN
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 7.11.2007 12:44
Kävin audi centeriltä espoosta kysymässä hintaa anturille N199 ja hinnaksi kerrottiin 96€, en kuitenkaan sitä vielä ottanut vaan ajattelin tarkistaa sijainnin uudestaan kun tietokone näytti että anturi olisi pystypilarissa eikä penkin alla. Purin pilarin muovit pois ja löysin turvavyön alapäästä sen näköisen anturin, joka kuuluu airbageihin. Otin liittimen irti ja nitkuttelin ja työnsin takaisin. Vikakoodit ei kuitenkaan nollaantunu, vaan tuli 1 uusi lisää. Tällä kertaa vikakoodi kertoi side air bagin crash sensorin intermittent viasta. Eli ilmeisesti liitin turvavyön alapäässä oli air bagin crash sensor eikä mikään igniter jota alunperin etsin. Koodien nollauksien jälkeen crash sensor vika poistui, mutta tuo entinen tuli edelleen heti takaisin:
Auttakaa nyt hyvänen aika miestä mäessä, kun rupee usko loppuun ja leimalle pitäs mennä parin viikon sisään.
Mikä siis on noiden crash sensorin ja igniterin ero? Toinen anturi ja toinen sytytin/räjäytin, vai?
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
002 - Lower Limit Exceeded
Auttakaa nyt hyvänen aika miestä mäessä, kun rupee usko loppuun ja leimalle pitäs mennä parin viikon sisään.
Mikä siis on noiden crash sensorin ja igniterin ero? Toinen anturi ja toinen sytytin/räjäytin, vai?
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 7.11.2007 12:44
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa