Moi kaikille osaajille.
Kävin saksanmaalta hakemassa Multivanin 102 hp koneella ja kyseisestä laitteesta hiukan kysymyksiä. Mistä löydän koneen mallimerkinnän?
Käynnistysongelma kylmänä-hehkun merkkivalo syttyy ja sammuu mutta huonosti lähtee näillä keleillä jo käyntiin eli pakkasilla ei varmaan ollenkaan, missä hehkurele on ja onko hehkut helpoin mitata jostain pohjapanssarin alta vai mistä, sulake näytti ehjältä, sellainen metalliliuska akun vieressä.
Öljynpaineen merkkivalo ei pala ollenkaan, onko anturi helpossa paikassa?
Muutenhan tuo tuntuu ihan kivalta peliltä perhekäyttöä ajatellen
Tero
2.5 tdi kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
R5-TDI-koneissa ei ilmeisesti ihan tavaton tapaus ole sekään, että syöttöpumpun letkujen liitokset alkavat vuotaa ja järjestelmä saa ilmaa. Omasta hoidettiin pitkä kylmäkäynnistys paremmaksi PA-letkujen liitosten kiristyksellä.
Jos suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa kulkee huomattavan paljon kuplia, on nuo liitokset syytä tarkastaa.
Jos suodattimelta pumpulle menevässä kirkkaassa letkussa kulkee huomattavan paljon kuplia, on nuo liitokset syytä tarkastaa.
No niin
alakautta löysin useita liittimiä ja sieltä valkkasin sellaisen jossa oli viisi johtoa, niistä löytyi vastusarvoja yhdessä 82 ohmia ja toisessa 144 ohmia lopuissa ei mitään, olikohan oikea johto sillä ihmetyttää että noinkin suuri ero noissa kahdessa, sen ymmärrän että menisi kokonaan poikki. Mikähän se öljynpaineanturi siellä on,sellainen matala muovinen nappula?
Yritin myös kääntää virrat päälle kun se oletettujen hehkujen liitin oli auki että olisin mitannut jännitteen mutta onko se sitten niin fiksu järjestelmä että sinne ei mene edes jännite jos kone on lämmin.
alakautta löysin useita liittimiä ja sieltä valkkasin sellaisen jossa oli viisi johtoa, niistä löytyi vastusarvoja yhdessä 82 ohmia ja toisessa 144 ohmia lopuissa ei mitään, olikohan oikea johto sillä ihmetyttää että noinkin suuri ero noissa kahdessa, sen ymmärrän että menisi kokonaan poikki. Mikähän se öljynpaineanturi siellä on,sellainen matala muovinen nappula?
Yritin myös kääntää virrat päälle kun se oletettujen hehkujen liitin oli auki että olisin mitannut jännitteen mutta onko se sitten niin fiksu järjestelmä että sinne ei mene edes jännite jos kone on lämmin.
Ei saksanmaalla hehkuja tarvi (vaihda sovinnolla kaikki uudet ja tarkista että tulee jännite hehkuille asti, mittaristossa olevat valot ei sitä takaa). Kaksi napainen haistelija ylävesiletkussa on hehkujen lämmön tunnustelija ja tarkista öljynpaineanturin johdot ettei ole irti/poikki (2kpl antureita).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa