1.8T aeb ja ahtovika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

1.8T aeb ja ahtovika

ViestiKirjoittaja heller » 10.9.2008 14:47

Eli vikakoodia saan 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached.

Käytin volkkarilla ja vikaa eivät sieltä löytäneet ilman isompaa purkamista, N75 oli kuulemma ehjä. Joten osaakos kukaan antaa vinkkeliä missä päin konehuonetta mikäkin letku ois hyvä tarkastaa? Itse kun en ole koko koneeseen hirveästi tutustunut.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 10.9.2008 14:52

En ole hirveän yllättynyt etteivät savilahdella löytäneet vikaa.. ;-)

Käypä hupina kysäsemässä Hjellmanin Jounilta tuosta viasta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.9.2008 23:49

N75 voi olla kulunut myös mekaanisesti eli käy jumittelemaan ja tuo n75 löytyy siitä turbolle menevästä imuputkesta johon tulee letku kompurakotelosta ja hukkaportilta sekä yksi johto.
Onko tuo vika tullut pikkuhiljaa?

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 11.9.2008 15:12

No volkkarilla olivat sen kuulemma tarkistanu ja ehjäks väitti, voisko silti olla vialline? Ja en oikee tiiä millo vika on tullu, ihan ku ois eka tullu lievästi ja nyt enemmän ja nyt antaa vikakoodinki. Voi hyvinkin olla joku putki kaput kun alkukesästä jonkun alipaineletkun vaihtovat ku oli ahdot viel pahemmi hukassa.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 11.9.2008 16:35

no paljon auto ahtaa tällä hetkellä löytyykö mittaria??

kannattaa myös katsoa n75 johdot ettei ole päässyt irti tinauksesta kumen alta sieltä liittimen juuresta

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 11.9.2008 16:51

Kun ei sitä mittaria ole. Ahtopaine- ja seosmittaria hamuisin kun löydän jonkun ne mulle asentamaan :O En usko että vika on N75. Jonkun lapun ainakin sain todisteeks et se N75 toimii testerin mukaan (voiko ton jotenkin testata vag-comilla kans?) Eli liekkö joku putki siellä puskee pihalle :F

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 11.9.2008 20:03

N75:n johdot kannattaa tarkastaa. Voi olla nirhautuneet/poikki yms. By-passi kannattaa tarkastaa myös. Ei tunnu kauaa mokomat kestävän.

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 12.9.2008 6:37

bypassin vaihtaisin esim Audi TT:n vakiopässiin, maksaa marmoritiskiltä n. 50e

kestää vähän paremmin kuin tuo 1.8t vakio..

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 12.9.2008 14:51

niin voihan se n75 olla ehjä, mutta jos ne johdot on kumen alta poikki, itse olen joutunut kertaalleen tinaamaan uusiksi

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 13.9.2008 20:51

joht1s
bypassin vaihtaisin esim Audi TT:n vakiopässiin,


Mitäs eroa noilla on ?Itse olen marmorilta hakenut myöskin ja tivannut sen eroavaisuuden ( Ei mitään eroa samaa mustaa epäkurantti muovia on molemmat )näin herttoniemessä.

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 14.9.2008 0:16

varmaan ulkokuoreltaan onkin, TT:n pässissä on vahvempi se kalvo siellä sisällä, näin ollen kestää siis hieman enemmän rasitusta

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 14.9.2008 11:04

Mites se TT:n pässi sietääkö se sen 1,3bar ahdot noin käytössä paremmin vai joko noilla ahdoilla vaihdetaan parempaan malliin?

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 14.9.2008 13:12

kyl mulla on kestäny ainakin 1.1barin ahdot ihan kunnialla.. ainakaan huomannu mitään ihmeellistä..

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 15.9.2008 1:01

No itsellä ei muutenkaan ahda edes yhtä baria. Mutta kertokaa olenko ihan hukassa vai onko tuo N75?

http://img165.imageshack.us/my.php?image=n75ac9.jpg

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

ViestiKirjoittaja j3steri » 15.9.2008 8:55

tässä kuvassa oikealla oleva on n75 ja vasemmalla oleva on n249
http://i80.photobucket.com/albums/j179/ ... G_0066.jpg

ja n75 löytyy tuosta kuvastasi tuon olettamasi osan(huohotin venttiili) alapuolelta, pura se ilmaputki kokonaan pois edestä ja sitten irroitat sen huohotin venttiilin.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 22.9.2008 21:21

No nyt päädyttiin sitten siihen että N75 ja bypassi menee vaihtoon. Letkut pitää mutta N75 se taitaa joskus jumia auki.

Eli tietääkös kukaan mistä tuon N75 tai sen kuuluisen audin bypassin saa fiksuun hintaan? Myös mittarikauppoja saa ehdottaa. Ahtopaine- ja seosmittari ois tulossa.

Joht1s
-
Viestit: 219
Liittynyt: 15.1.2007 1:18

ViestiKirjoittaja Joht1s » 22.9.2008 22:28

itelläni on AutoGaugen ahtopainemittari a la completos.fi, toimii ihan moitteetta.

Audin bypassin hakisin ehkä suoraan varaosaliikkeestä, marmoritiski veloittaa moisesta 50e viimeisimmän tiedon mukaan. N75 ei muistikuvaa, joku muu kertokoon sen.

j3steri
-
Viestit: 29
Liittynyt: 23.4.2008 14:40

ViestiKirjoittaja j3steri » 23.9.2008 14:13

N75 marmotiskillä 91euroa, ainakin täällä treella.

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 24.9.2008 9:46

Joo soittelinkin marmorille. Vaihdan siis TT:n pässin (710N) ja N75 ja kyseiset oli marmorilla apaut 50e ja juurikin 91e. Mutta Slamit.net pelasti ja 30e/69e, eli melkoisesti tuli säästettyä. Ainut että joutuu odottelemaan hetken :)

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 20.10.2008 4:07

Vika korjaantu ku vaihtoon meni N75 ja bypassi, epäilen bypassia enempi. Nyt on TT:n vastaava.

Rontsu-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.10.2008 11:06

vika?

ViestiKirjoittaja Rontsu- » 3.11.2008 13:46

Heller, miten tuo vika ilmeni? Eikö nostanut ahtoja ?

Itsellä -97 1.8T 3B passat ja turbon kanssa ongelmia. Eli joskus kone on kuin turboa ei olisi ollenkaan, eli ei nosta ahtoja. Joskus taas toimii moitteetta ja joskus ahtaa "pätkien". Eli voisikohan vikaa lähteä etsimään juurikin bypassista ja n75:sta?

Rontsu-
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.10.2008 11:06

ViestiKirjoittaja Rontsu- » 2.2.2009 19:43

Tänään aloin pitkästä aikaa selvittää tuota edellämainittua ahto-ongelmaa. Talvella kun ei liukkailla keleillä niin iloa ole tuosta turbosta, niin en ole sen kummemmin tarttunut asiaan ennen tätä päivää.

Eli oma ongelma ratkesi kurkkaamalla tuonne n75:sen liittimen kumihupun alle: Toinen johdoista oli nirhaantunut katki ja toinenkin hyvin heikosti vain kiinni. Totesin tuon venttiilille menevän johdon olevan aivan liian lyhyt, sillä siinä ei ollut yhtään varaa moottorin heiluntaa ajatellen, joten ei ihme että oli poikki. Tinasin liittimeen about 15cm pituiset johdot ja liitin ne alkuperäiseen n75:lle tulevaan johtoon. Nyt on johdossa varaa antaa myöten moottorin heilunnalle ja ahdot palasivat. Ajattelin silti uusia vielä n75:sen sekä vaihtaa bypassin juurikin tuohon TT:n vastaavaan, sillä ovat kuitenkin jo jonkinverran maailmaa nähneet.

Uskon kyllä tinanneeni johdot samoin päin liittimeen kun ne olivatkin (punavihreä sekä kellertävä johto), mutta joku joka tietää asiasta taikka viitsisi tarkistaa omastaan, voisi kertoa että kumpi johto tulee linkin kuvassa olevan venttiilin ylempään ja kumpi alempaan napaan: http://i80.photobucket.com/albums/j179/ ... G_0066.jpg (n75 siis oikeanpuoleinen noista) Vai onko mokomilla edes väliä kuinkapäin ovat?

Kivero
-
Viestit: 3
Liittynyt: 12.6.2006 18:11

ViestiKirjoittaja Kivero » 23.2.2009 10:34

Samaa asiaa kysyisin itse, oli molemmat johdot poikki kumin altaa
miten päin juotan uudet johdot, vai onko väliä
ja kolme johtoa siel oli mut kellertävät oli yhdessä ja vihree vai mikä lie oli toisessa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 23.2.2009 10:40

ei ole merkitystä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa