golf 3 tdi levy + sre asetelma?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

gmp
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.9.2008 16:03

golf 3 tdi levy + sre asetelma?

ViestiKirjoittaja gmp » 14.9.2008 16:23

Eli TDI Golffiin pitäisi tehdä kytkinpäivitystä. Nuita vr6:n levyllä ja SRE asetelmalla olevia kokoonpanoja löytyy kyllä runsaasti, mutta entäs TDI:n vakio levy + SRE asetelma? Kenelläkään kokemusta kyseisestä setistä? Kaikki neuvot ois nyt paikallaan.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 14.9.2008 17:20

TDI:n vakiolevy on joko jousitettu (vanhemmissa, joissa on kiinteä vp.) tai sitten se on jousittamaton.

Kasaamalla paketin jossa on kiinteä vauhtipyörä ja jäykkä kytkinlevy, saadaan hyvinkin usein aikaiseksi epämiellyttävä ja äänekäs voimansiirto, mutta tokihan tuo voi koittaa ja on noita vissiin tehtykin.
VR6 kytkinlevyssä on tuplajouset, TDI:ssä ihan perus yhdet tai ei mitään.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.9.2008 19:47

Varmaan kuitenkin tarkoitettiin jousitettua tdi:n vakiolevyä. Voi olla että siinä jouset pohjaa vähän herkemmin kuin VR6:n levyssä.
Ei kai niissä muuta merkittävää eroa ole.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 14.9.2008 20:40

Mie oon omassa kulkineessa saanut 3levyä rikki, eli nimen omaan ne jouset ovat katkenneet ja vetäneen sinne asetelman väliin.
Ja kaikenlaisia levyjä, yhden sinteri, yhden vakio ja yhden vr6:n levyn...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 14.9.2008 22:21

AHUn perässä omassa kulkineessa Sachs Powerdisk ja asetelma samaa sarjaa. Levyssä sama määrä jousien paikkoja mutta vakiolevyyn verrattuna on 2 jousta sisäkkäin/paikka. Mukavan tuntunen ajossa ja pitää ihan hyvin.
Koneesta irtos penkissä 84kw ja 256nm ja syöttöö sittemmin lisätty reilummin.
Kytkin on myös paljon vakiota napakampi mutta ei todellakaan mikään jäykkä että saa jalka hapoilla keskustassa pyörittää.. Ei ollu vakiota kytkintä juurikaan kalliimpi.

barracud
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.3.2006 17:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja barracud » 19.9.2008 12:50

Oisko tosta Sacsh Powerdisk levystä enemmän faktaa? Tai varaosa numeroa? Hinta?

Itse ostin jo kiinteän vauhtiksen ja vr6:n kytkinsetin (Sacsh) mutta sitten tuttu kehui tietävänsä pari joka on vr6:n levyn laittanut ja setti "kalistaa" tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksila ajettaessa!
Mietti että vr6 pyörii sen verran tasaisemmin että Tdi:ssä käytettynä sitte laatikossa välykset "hakkaa" edes takaisin, josta tämä meteli sitten johtuisi.

Haluaisin kuulla kokemuksia ym, koska en haluaisi kokeilemaan alkaa, tallille tällä hetkellä matkaa ~350km :)

Eli miten toimisi vr6:n asetelma, painelaakeri ja kaveriksi Tdi:n vakiolevy TAI tämä Powerdisk?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 19.9.2008 14:24

Onhan noita juttuja kaikenlaisia, itsellä on kyseinen setti eli:
Kiinteä vauhtipyörä
SRE asetelma
VR6 Sachsin kytkinlevy

Ei pidä mitään ihmeellisempiä ääniä tyhjäkäynnillä kuin vakiokaan, on jäykempi käyttää kuin vakio ja toimii pirun hyvin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 19.9.2008 17:25

Oisko tosta Sacsh Powerdisk levystä enemmän faktaa? Tai varaosa numeroa? Hinta?


Faktaa väännöistä yms. itsekkään en löytäny oikein mistään. Hessumobiilista yms. varaosaliikkeistä löytyy kyllä ihan luettelosta tuo levy Ainakin tuohon poikittaiseen koneeseen. Hintaa en muista mutta hintaa vakioon verrattuna tuli joku 15-20e lisää kun sen noin vuosi sitten ostin.

Toisesta topikista lainattua

olisko sama kun esim boran 1.9tdi , ahf kone, ittelle tuli g60 vauhtipyörä,jos siinä on se kaksoismassavauhtipyörä, ittellä ainaki se anto periks hiukkasen pienillä kierroksilla kiihdyttäes ja 3 koppasen tdi golffin:n kytkimestä parempi sasch:in levy, powerdisk mikälie. normaalin pitäs kestää 400nm kait ja ton powerdiskin 30% enempi, tiä sit onko mainosprosentteja mut ittellä ainaki pitää hyvin, ja hintaero oli muistaakseni normaalin ja ton powerdiskin välillä about 50€ ni ihan selvä kumman laittaa =)
olisko ollu kytkinpaketin hinta ovh joku 300 paikkeilla

barracud
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.3.2006 17:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja barracud » 20.9.2008 15:02

JepJep...

Tuossa olen nyt kahden vaiheilla että laittaako sen vr6:n levyn vai hommaako vielä Tdi:n powerdiskin.
Mikään muu ei enää mietity kun toi ääntämis juttu ton vr6:n levyn kanssa. En haluaisi tuohon traktoriin enää lisää meteliä :)

Kumma jos se toisilla on ääntänyt ja toisilla ei... Voiko noi tuoreemmat Tdi moottorit sitten pyöriä tasaisemmin kun tuo 1z, helppo tietää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.9.2008 15:37

Sachsin powerista ei saa ostettua pelkkää levyä. Joutuu ostamaan koko setin.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 20.9.2008 18:43

Kumma jos se toisilla on ääntänyt ja toisilla ei... Voiko noi tuoreemmat Tdi moottorit sitten pyöriä tasaisemmin kun tuo 1z, helppo tietää.


ALH:ssa nyt tuo perinteinen setti + VR6 levy. Laatikko ei pidä mitään ääntä...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.9.2008 19:35

Mulla kahisee hiukan laatikko vapaalla ja kytkin ylhäällä. ALH on moottorina ja VR6 levyllä mennään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 45 vierailijaa