VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä mättää!? ongelmia oli lämpöjen kanssa! jotenka vaihdoin termarin ja homma ei asettunut sillä! huomasin että flekti ei pyöri ollenkaan jotenka pistin siihen katkasimen väliin ja se ohjautuu manuaalisesti toistaiseksi ,ennen kun saan siihen uuden! mutta lämmöt on siin 95-100astetta vaikka kotelossa ei ole termaria ja flekti huutaa koko ajan!!! ja vesipumppu toimii! mulla rupee niksit olee vähissä! Paljon teil on verkuissa lämmöt! Talvella itella toimi ja pysy siin 90 ja alle kevyesti! APuja kaipais!
Mahtaisiko olla tukossa jostain? Vr6:n jäähdytysjärjestelmä menee tukkoon jos sekoittaa G11/G12 jäähdytinnestettä "normaaliin" vihreään koska G-aineissa on jotakin "hoitavaa" ainetta joka tekee klönttejä vihreän nesteen kanssa. Ongelma saattaa tulla ihan hiljalleen huomaamatta vuosien mittaan. Sitten alkavat kennot ja letkut poksahdella... Kannattaa pestä järjestelmä jos ei ole varma. Itselläni alkoi ensin vuotaa lämppärin kenno, sitten syyläri ja jopa sähköinen pumppu.
Nyt tuli meikäläiselle isompi ongelma golfiini. Auto on toiminut muuten ihan moitteita, mutta perjentaina sammutin auton viideksi minuutiksi ja aloin käynnistämään uudestaan, nii startti kyllä pyöritti ihan normaalisti, mutta ei vaan lähteny käyntiin. Nyt sitte tossa tänää katottii nii bensa pumppu ei työnnä ollenkaan bensaa eikä autoon tule myöskään kipinää. Että onkos kellään käynyt samalla tavalla? Auto ei ole oireillut yhtään aikasemmin, että tämä tilanne tuli itselleni aivan puun takaa.. Voiskohan on mahollista, että siinä ois jonkinlainen käynnistyksenesto laite, mutta itselläni ei ainakaan ole selvinnut, että siinä semmoinen olisi.
Myrkky1 koita ekaks vaihtaa virtalukonpohja. Mulla oli sama vika että kipinä hävis eikä tullu bensaa ja ku vaihoin vp:n ni alko pelittää. Nyt vaan heittää vikakoodia tosta evap-ventiilistä eikä suostu aina lähtemään käyntiin. Vika korjaantuu sillä kun ottaa bensapumpun sulakkeen irti ja laittaa takasin. veer6 lastuja löytyy ebaystä, mulla toi auto on nyt näyttäny keski-kulutusta motarilla parhaillaan 6.6L/100km ja en kyllä oo vieläkään kerenny käymään autolla dynossa että pääsis testaa onko hyötyä tolla lastulla verrattuna vakioon. Some day some day.
Öljyvuoto
Elikkäs menokki on passat 95 (2.8 vr6) ja oon huomannu et ku yön jälkeen laittaa auton pyörimään, niin tiputtaa muutaman tipan öjyä lohkon etu- alaosassa olevasta "möykystä". Möykky on suurinpiirteen samassa kohti ku vanhemmissa vw koneissa öljynsuodatin... Mikä tuo möykky on ja minkälaisia tiivisteitä ym pitää sisällään?
Kertokaapas mistä riepoo ,kun nytten pysyy lämmöt kurissa silleen että pitää ilmastointia päällä niin se pitää sen siin 90 paikallaan! mut siinakin se ramppaa flektiä vähä väliä päällä pois! mutta ilman ilmastointia niin flekti lähtee siel 110asteessa ! :O flektin anturi vaihettu ja kaikki kolme anturia termostaatinkoppaan!!? ja 87arvon termari on sisässä!
Kertokaapas mistä riepoo ,kun nytten pysyy lämmöt kurissa silleen että pitää ilmastointia päällä niin se pitää sen siin 90 paikallaan! mut siinakin se ramppaa flektiä vähä väliä päällä pois! mutta ilman ilmastointia niin flekti lähtee siel 110asteessa ! :O flektin anturi vaihettu ja kaikki kolme anturia termostaatinkoppaan!!? ja 87arvon termari on sisässä!
Se flekti pyörii siksi että ilmastointi voisi pukata kylmää. Eli sama flekti kahdelle kennolle. Ilmastoinnin kennossa lienee oma kytkin näissä "uudemmissakin".
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Golffi jumputtaa
-95 VR6-Golffini jumputtaa alhaisissa ajonopeuksissa. Ääni tulee tod.näk. etupäästä. Ei johdu renkaista eikä muutu kurvatessa tai vedolla/vedon ollessa pois. Selkeimmin kuuluu n. 40km/h ja alle. Olen epäillyt että johtuu väljistä pallonivelistä, että pyörä lengertää hitaassa nopeudessa mutta hyrrävoima korjaa tilanteen kovemmassa vauhdissa?
Ulommat raidetangonpäät on vaihdettu, niissä oli väljää jo katsarinkin kommentin mukaan, ei kuitenkaan korjauskehotuksen vertaa. Kuskin puolen sisempi vielä vaihtoa odottaen, siinä selkeästi väjää. Alapallot on ok, pyöränlaakerit ehkä ok? Jarrulevyt vanhat, mutta eivä äännä. Vetonivelet tuskin?
Ideoita? Vai kaikkiko nivelet vaihtoon kerralla?
Ulommat raidetangonpäät on vaihdettu, niissä oli väljää jo katsarinkin kommentin mukaan, ei kuitenkaan korjauskehotuksen vertaa. Kuskin puolen sisempi vielä vaihtoa odottaen, siinä selkeästi väjää. Alapallot on ok, pyöränlaakerit ehkä ok? Jarrulevyt vanhat, mutta eivä äännä. Vetonivelet tuskin?
Ideoita? Vai kaikkiko nivelet vaihtoon kerralla?
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Eipäs mutuilla
VW Jetta, Golf, GTI, Cabrio Service Manual, Bentley publishers
suora lainaus:
****************************************
87-4 Air Conditioning
A/C pressure switch, description
The A/C pressure switch is mounted the pressure line near the receiver drier. The pressure switch will switch the A/C clutch off if the system pressure is too low or high. It also switches the radiator coolant fan to second speed when the A/C system pressure increases above a specified level. The switch can be unscrewed from its Schraeder valve and replaced without discharging the A/C system.
A/C pressure switch operating limits (low pressure)
Terminals 1 and 2
switch opens, compressor off below 1.2bar
switch closes, compressor on above 2.4bar
A/C pressure switch operating limits (high pressure)
Terminals 1 and 2
switch opens, compressor off above 32.0bar
switch closes, compressor on below 24bar
A/C pressure switch operating limits (senses increased pressure)
Switching between terminals 3 and 4
switch closes, radiator fan on 2nd speed above 16.0bar
switch opens, radiator fan off 2nd speed below 12.5bar
******************************************
Eli painekytkin ohjaa normaalitoiminnassa sekä vikatilanteissa ilmastoinnin kompressoria sekä tuulettimen kakkosnopeutta päälle/pois.
suora lainaus:
****************************************
87-4 Air Conditioning
A/C pressure switch, description
The A/C pressure switch is mounted the pressure line near the receiver drier. The pressure switch will switch the A/C clutch off if the system pressure is too low or high. It also switches the radiator coolant fan to second speed when the A/C system pressure increases above a specified level. The switch can be unscrewed from its Schraeder valve and replaced without discharging the A/C system.
A/C pressure switch operating limits (low pressure)
Terminals 1 and 2
switch opens, compressor off below 1.2bar
switch closes, compressor on above 2.4bar
A/C pressure switch operating limits (high pressure)
Terminals 1 and 2
switch opens, compressor off above 32.0bar
switch closes, compressor on below 24bar
A/C pressure switch operating limits (senses increased pressure)
Switching between terminals 3 and 4
switch closes, radiator fan on 2nd speed above 16.0bar
switch opens, radiator fan off 2nd speed below 12.5bar
******************************************
Eli painekytkin ohjaa normaalitoiminnassa sekä vikatilanteissa ilmastoinnin kompressoria sekä tuulettimen kakkosnopeutta päälle/pois.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Tehtiin muuten edellisviikolla mun Golfiin ilmastointiremonttia. Syynä oli keväällä paineiden karkaaminen.
Vuodot olivat kompressorin päädyn putkiliitännässä sekä höyrystinventtiilissä. Höyrystinventtiili, painekytkin, kuivaaja/varaaja sekä kaikkien avattujen liitäntöjen o-rengastiivisteet uusittiin.
Höyrystinventtiilin sekä kompressorin tiivisteet olivat mustaa materiaalia. Ilmeisesti ne on joskus vaihdettu, alkuperäisosan, painekytkimen tiiviste oli violetti, muut tiivisteet Hella/Behr o-rengaslajitelmasta, väri vihreä. Mitä materiaalia o-renkaiden tulee olla? Ovatko ne yleensä tässä käytössä Vitonia? Mustat o-renkaat lienevät väärää materiaalia.
Vuodot olivat kompressorin päädyn putkiliitännässä sekä höyrystinventtiilissä. Höyrystinventtiili, painekytkin, kuivaaja/varaaja sekä kaikkien avattujen liitäntöjen o-rengastiivisteet uusittiin.
Höyrystinventtiilin sekä kompressorin tiivisteet olivat mustaa materiaalia. Ilmeisesti ne on joskus vaihdettu, alkuperäisosan, painekytkimen tiiviste oli violetti, muut tiivisteet Hella/Behr o-rengaslajitelmasta, väri vihreä. Mitä materiaalia o-renkaiden tulee olla? Ovatko ne yleensä tässä käytössä Vitonia? Mustat o-renkaat lienevät väärää materiaalia.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 31.10.2005 10:32
Kuinkahan tuosta veeran automaattilaatikosta tarkistetaan öljyt? Jostain muistan lueskelleeni, että tarkistus pitäisi tehdä silloin kun öljy on tietyn lämpöistä... Liittyykö tuohon tarkistukseen vielä jotain muita toimenpiteitä? Kyseessä siis 94 vuosimallia oleva yksilö.
phenotype: Tarkoitatko moottorin pyörimisnopeudenanturia, vai vaihteiston?
phenotype: Tarkoitatko moottorin pyörimisnopeudenanturia, vai vaihteiston?
Moro! Eli kyseessä on -94 vr6 kolvi ja ilmeni semmonen vika, että ku aukasee öljykorkin auton käydessä, niin jäähd.nestehän se pirulauta siellä pyörii. Autosta räjähti vasta yks vesiletku, eli on varmaan seuraus kyseisestä viasta!? Ei oo kuitenkaan menny vielä kastikkeet sekasi.
Eli luultavasti menny kannentiiviste?? Ilmeisesti kannattee myös käyttää kansi koneistamolla kun vaihtaa ton tiivisteen. Ja ois kiva tietää mitä tollanen maksaa suurinpiirtein jos ton teettää korjaamolla? Sitte jos joku vielä tietäs että missä toi ois halvin teettää täällä oulun kupeessa??
KIITOS!
Eli luultavasti menny kannentiiviste?? Ilmeisesti kannattee myös käyttää kansi koneistamolla kun vaihtaa ton tiivisteen. Ja ois kiva tietää mitä tollanen maksaa suurinpiirtein jos ton teettää korjaamolla? Sitte jos joku vielä tietäs että missä toi ois halvin teettää täällä oulun kupeessa??
KIITOS!
vr6 päästöt liian korkeet
mulla on passat vr6.v.96 kävin eilen pakokaasu mittauksessa, tuli hylky. arvot oli. co 2.21, co2 14.3, HC 210, O2 0.0, LAMBDA 0.929. onkohan lamda anturi menny vai katti?
Juu, rikkaalla tuntuisi käyvän. Lambda-anturin vaihdolla voi kokeilla korjaamista, rikkinäinen lambda kun sekoittaa seokset. Suuri osa näistä rikkaalla käymisongelmista korjaantuu lambdan vaihdolla.
HC-arvo taas kertoisi, että katti toimii, kunhan tuo liika polttoaine saadaan seoksesta pois. Muutenkin arvot ovat melkoisen hyvät, happekaan kun ei ole sotkemassa, eli putkisto ei vuoda, eikä ole ilmavuotoja imupuolella.
Jos ei lambdan vaihdolla tokene, niin polttoaineen paineensäädin tai suuttimet vuotaa. Tai sitten autossa on joku paska viriviri-lastu.
HC-arvo taas kertoisi, että katti toimii, kunhan tuo liika polttoaine saadaan seoksesta pois. Muutenkin arvot ovat melkoisen hyvät, happekaan kun ei ole sotkemassa, eli putkisto ei vuoda, eikä ole ilmavuotoja imupuolella.
Jos ei lambdan vaihdolla tokene, niin polttoaineen paineensäädin tai suuttimet vuotaa. Tai sitten autossa on joku paska viriviri-lastu.
Noni mikäköhän mahtais nyt olla verkussa vikana kun lähtee vähän kengittää vaikka kakkos vaihteella, niin meinaa tukehtuu? Kyl se siit sit lähtee jos vähä himmaa ja pinta kaasulla vedät ja painat hiljaa poljinta alas päin. Vaihoin tänään ton bensa suodattimen mut ei auttanu yhtään. Voisko olla bensa pumppu rikkis? Se on täs välil pitäny ääntä, mut sit ku menee avaa tankin korkin ni suhahtaa oikee kunnolla ja sit ei pidä enää vikinää siel.
vr6 keitti paisuntasäiliön kohdalta
Eli missä vika kun vr6 seisoi tyhjäkäynnillä pihassa jonkin aikaa. Lämmöt alkoivat nousta tosi paljon mutta flekti alkoi kyllä pyörimään. mutta sitten kummiski jäähdytysnesteet tulivat paisuntasäiliön kautta ulos. Ihan kaikki kyllä ei tullu mut litran verran piti lisäillä vettä et oli taas minimin ja maksimin välissä. En usko että kansipahvi vika koska öljyjen seassa ei ollut vettä eikä toisinpäin. Olisiko vika termostaatissa tai sitten siinä paisuntasäiliön korkissa, että mitenköhän kannattaisi aloittaa toi vian etsiminen?
Ekax vaihtaisit paisarin korkin, se ei paljoo kustanna ees alkuperäisenä. Seuraavax sit termarin. Jos ei sittenkään tokene ni sit lienee jossain tukos... Kai muuten paisuntasäiliön edessä olevan elektroniikkaboksin päällä pienen läpinäkyvän kannen alla oleva sulakeliuska on ehjä? Siis tarkista kunnolla ettei vaan ole keskeltä halki. Päällisin puolin katseltuna saattaa näyttää ehjältä mutta välttämättä ei kuitenkaan oo...
Minkäkokoinen on suutintukille menevän bensalinjan sisähalkaisija? Se mikä on siinä kannen päässä.
Edit Itse itselleni vastaten, se on 8mm.
Sit toinen kyssäri, kylmäkäynnistyksen jälkeen haiskahtaa hieman bensa, sininenlämpöanturi vaihtoon?
Edit Itse itselleni vastaten, se on 8mm.
Sit toinen kyssäri, kylmäkäynnistyksen jälkeen haiskahtaa hieman bensa, sininenlämpöanturi vaihtoon?
Viimeksi muokannut Slantsix, 24.7.2008 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vr keitti yli
Joo pitää käydä kattomas se sulake että onko kunnos mut päällisin puolin ku katto nii näytti ehjält mut pitää sit irrottaa se.
kymysys
Onko kokemuksia kun vr6 noin puoli vuotta sitten puutui aina moottoritiellä eikä ottanut kierroksia kun väännätti.Kytkin pohjassa kun ei kuormaa niin kyllä varvia riitti.Sitä kesti viikon ja tilanne normalisoitui paitsi nyt sama juttu.Tulpat ja johdot on vaihdettu bensan suodatin ja ilman putsari on ok.Käyntiin lähtö yhtä tuskaa mutta kun käy niin tyhjäkäynti aivan normaali ja pintakaasulla ajettaessa ei mitään ongelmia paitsi kulutus mikä pomppasi 10 :stä 15 litraan ja puhutaan matka ajosta vauhti noin 90 kmh. Äsken vielä kokeilin että bensapumpusta ainakin tuntui riittosasti tavaraa tulevan eli Ilmamäärämittari ruiskuboksi vai mistä lähtisi metsästää. Ideoita otetaan vastaan.
Joo veikkaan kans et pumppu. Kävin la ostamas uuden pumpun ja prkl ei lähe se musta rinkula irti, oon hakannu vaik kui paljo ja laittanu öljyy siihen jos vähä auttais mut eei. Saan tänää vähä apujoukkoja tohon ni kattoo jos sais sen tänää taas kovaan ajoon. Onks noist motonetin pumpuist mihinkää? Motonetis makso 50e ja vw ottais 250e :o Onkoha se sit kullattu vai mitä sille on sit tehty..
Buah, ekat 4000km ajettu veeralla ja nyt se lykkäs ensi vian. Ihmettelin eilen ku hirveä usva nousee pellin alta, niin eikös sieltä lämppärinkennolle menevä letku vuotanut sen verran kylestä, että pikku pisuvana valui pakosarjalle :D Ei tunnu kikoilla kestävän ummessa kun paine nousee, vaihtoonhan se menee, huomenna marmoritiskille vai onko tarvikkeena (ei ainakaan motonetissa)?
mikä mahtaa vaivata passattia? päästöt ennen:co 2,21 co2 14,3 hc 210 lambda 0,929. sittä vaihdettiin etummainen lambda anturi ja arvot:co 2.11 co2 14 hc 162 lambda 0,94.arvot on mitattu 2500 kierroksilla.oisko katin jälkeinen lambda menny kans???? auto on passat 2.8 vr6 jenkki malli. onkos muilla 2 lambda anturia?? ja onkos jollain tietoa et onko ne samanlaisia kumpikin?
Veerasta kävin luetuttamassa vikakoodit ja kolme asiaa korjattiin. Lambda-säätö, joutokäynninsäätö ja ohjainlaitteen prosessori. Autolla pystyy nyt ajamaan, mutta välillä tuota nykimistä siltikin vielä esiintyy ja ensimmäisen kerran kun autoa starttaa niin heti starttuksen jälkeen tuppaa auto sammumaan. Toisella starttauksella auto käynnistyy normaalisti ja käy hyvin joutokäyntiä.
Tämmöisiä lukemia autosta siis saatiin:
pyör. nopeus: 2020/min
öljylämmöt: 17.9 °C
CO: 0.208 %vol
U-lambda 0.48V
∆ U-lambda 0.72V
Kenelläkään ehdotuksia mitä seuraavana syynäykseen?
Tämmöisiä lukemia autosta siis saatiin:
pyör. nopeus: 2020/min
öljylämmöt: 17.9 °C
CO: 0.208 %vol
U-lambda 0.48V
∆ U-lambda 0.72V
Kenelläkään ehdotuksia mitä seuraavana syynäykseen?
Moi. Osaisko täällä joku auttaa, auto on golf vr6, vm -94. Pari päivää sitten autolla ajaessa pääsi toinen (suurempi), syyläriltä lähtevä vesiletku koneen päästä irti (edellinen omistaja vaihtanut termostaatin, ja letku vissiin siinä jäänyt löysälle). Letku irtosi mitä luultavimmin yhdessä kunnon kiihdytyksessä, jonka jälkeen ajoin parkkiin ja auto oli käynnissä siinä max. pari minuuttia, jonka jälkeen sammutin. Ihmettelin oudon hajuista höyryä mitä nousi renkaan vierestä ja aattelin että se voi olla jarruista kun tiellä oli vettä mutta sitten auto ei lähtenyt enää käyntiin,vilkutti vain sitä vedenlämpötilavaloa tjsp.
Kuitenkin, tämän jälkeen annoin jäähtyä, kiinnitin letkun kunnolla ja lisäsin vettä. Mutta nyt parina päivänä auto on yhtäkkiä hörppäissyt jäähdytysnestettä min-max puolivälistä alle minimin, siis kylmänä. Ensimmäisen kerran seuraavana päivänä letkun irtoamisesta, silloin lisäsin ja ehti ajaa pari päivää kun taas nyt kävin katsomassa kylmänä niin se on alle minimin, vaikka normaalisti kylmänä min-max välissä ja lämpimänä jossain maxin tienoilla. Eli mistähän tuo saattaisi johtua? Kansi? Ei ole silti varmuutta etteikö tuo vika olisi ollut jo ostattaessa, mutta kuitenkin.
Ja toinen kysymys, pitäisi jossain vaiheessa jakopään remppa tehdä, minkä verran se suunnillen kustantaa? Itselläkin kyllä tilat ja työkalut ja ihmisiä mutta vissiin aika työläs homma silti itse alkaa säätää?
Kiitos etukäteen vastauksista ja pahoittelen pitkää selostusta, en osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi : D
Kuitenkin, tämän jälkeen annoin jäähtyä, kiinnitin letkun kunnolla ja lisäsin vettä. Mutta nyt parina päivänä auto on yhtäkkiä hörppäissyt jäähdytysnestettä min-max puolivälistä alle minimin, siis kylmänä. Ensimmäisen kerran seuraavana päivänä letkun irtoamisesta, silloin lisäsin ja ehti ajaa pari päivää kun taas nyt kävin katsomassa kylmänä niin se on alle minimin, vaikka normaalisti kylmänä min-max välissä ja lämpimänä jossain maxin tienoilla. Eli mistähän tuo saattaisi johtua? Kansi? Ei ole silti varmuutta etteikö tuo vika olisi ollut jo ostattaessa, mutta kuitenkin.
Ja toinen kysymys, pitäisi jossain vaiheessa jakopään remppa tehdä, minkä verran se suunnillen kustantaa? Itselläkin kyllä tilat ja työkalut ja ihmisiä mutta vissiin aika työläs homma silti itse alkaa säätää?
Kiitos etukäteen vastauksista ja pahoittelen pitkää selostusta, en osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi : D
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Mistähän mahtaisi löytää flektin moottorin Corradoon. Ei tuntunu paikalliselta varaosatiskiltä löytyvän millään, ja saksan eBaykään ei auttanut. Koodi minkä löysin moottorista oli 357 959 455 H. Onko noissa mitä eroa esimerkiksi 357 959 455 ja 357 959 455 A,E,D,G ja F moottoreihin joita kyllä löytyy saksasta. Ja kuinka helposti muilla nousee öljynlämmöt 110'C ja yli? Tuntuu ettei pysy lämmöt kurissa ainakaan kesällä jos pitää ajaa kaupungissa.
Mikäs tos vois olla vikana kun flekti pyörähtää käyntiin vasta 110asteessa :S jos ei pidä ilmastointia päällä! ja sitten toinen juttu että satunnaisesti nykii eikä kierräloppuun asti vaan tuntus että pyöris ihan törkee rikkaalla ja poltaa putkessa lopuks!? ite olen aatellut että olisko tuo lambda anturissa? kertokee jos jtn kokemuksia!?
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 19.4.2008 23:47
Meillä kun perhe aikoinaan kasvoii niin kori vaihtui isompaan mutta Veera säilyi! (hetken niitä oli kaksikin tallissa..)
Vertailun vuoksi tämä perheellisen Veera (Caravelle 2.8 VR6 24valve 150kW, automaattiloota ja ilmastointi) syö bensaa seuraavasti: maantiellä kohtuullisen rauhallisesti ajettuna (mutta ei kuitenkaan tipanvenytysmentaliteetillä) pääsee 11-12 litralla/100km, moottoritiellä 130+ lasissa kulutus pyörii 14-15 litran nurkilla ja perus-kaupunkipyörityksessä (ilman erityisen raskasta kaasujalkaa kun ilmankin ehtii ;) noin 13-15 litrassa.
Vertailun vuoksi tämä perheellisen Veera (Caravelle 2.8 VR6 24valve 150kW, automaattiloota ja ilmastointi) syö bensaa seuraavasti: maantiellä kohtuullisen rauhallisesti ajettuna (mutta ei kuitenkaan tipanvenytysmentaliteetillä) pääsee 11-12 litralla/100km, moottoritiellä 130+ lasissa kulutus pyörii 14-15 litran nurkilla ja perus-kaupunkipyörityksessä (ilman erityisen raskasta kaasujalkaa kun ilmankin ehtii ;) noin 13-15 litrassa.
Käytin Golfin vikakoodin luvussa ja valittaa, että " Engine speed sensor, no signal"
Miksi googlekaan ei tiedä vr6 moottorin nopeusantureista mitään? Missähän tämmöinen anturi sijaitsee ja mistä saisi uuden?
Kuulemma tämä vika aiheuttaa sen että Verkku ei lähde ensimmäisellä käyntiin kylmänä. Ja mullahan se ei lähde.
Miksi googlekaan ei tiedä vr6 moottorin nopeusantureista mitään? Missähän tämmöinen anturi sijaitsee ja mistä saisi uuden?
Kuulemma tämä vika aiheuttaa sen että Verkku ei lähde ensimmäisellä käyntiin kylmänä. Ja mullahan se ei lähde.
Itse ihmettelin samaa vag-comilla, mutta oletin, että vikakoodia pukkaa koska auto ei ole käynnissä. Tosiaan, vikakoodia tuosta nopeus-anturista ei tule käynnissä ollessa, joten annoin asian olla..
Mutta itsellä täysin sama homma, ei lähde käyntiin kylmänä kunnolla, startti on joko häiritsevän pitkä, tai ns. 'normaali pituisella' startilla lähtee vasta toisella. Eli voiko vika tosiaan olla tuossa speed sensorissa?
Mutta itsellä täysin sama homma, ei lähde käyntiin kylmänä kunnolla, startti on joko häiritsevän pitkä, tai ns. 'normaali pituisella' startilla lähtee vasta toisella. Eli voiko vika tosiaan olla tuossa speed sensorissa?
Toi " Engine speed sensor, no signal" tulee aina ku luet vikakoodit eikä siitä sit oikeesti tiiä onks se rikkis vai ei. Varmin tapa on mitata se anturi yleismittarilla. Ite vaihoin ton iha tuliterään anturin ja silti se sano ton saman "vian" olevan. Ja toi löytyy moottorin edestä siinä öljylauhduttimen vierestä.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 31.10.2005 10:32
Kannattaa soitella Special-Importille Riihimäelle. Itse ainakin sain sieltä kaasuläpänasentoanturin kohtalaisen huokeaan hintaan verrattuna marmoritiskin vastaavaan... Linkki
Engine speed sensor, no signal "vika" tulee silloin kun luette vikakoodit, kun auto ei ole käynnissä. Eli oikea tapa lukea vikakoodit on auton ollessa käynnissä. Auton ollessa käynnissä se ei tee tota "Engine speed sensor, no signal" vikakoodia. Eli kyseinen anturi on kunnossa jos kyseinen vika on tullut vikakoodia luettaessa auton ollessa sammuksissa.
Juu. En uskokkaan et vika on siinä..Tänä aamuna lähdin töihin ja ensimmäistä kertaa sain startata varmaan joku 10 kertaa ennenkö lähti kituen käyntiin. Motarilla pätki ja ei käynyt kunnolla. Kierroksiakaan ei ota silleen niinku pitäs. Tuntuu, että savuttaa ja jotenki ois vikaa bensa puolella. Käyttäs kaasuarvot mittauttaan, eikö sillä selviä onko lambda tai katti paskana?
En muista mittasko ne sillä vagilla auton ollessa käynnissä. Tuskimpa.
Joku vois jelppiä jolla on ollut samanlaista ongelmaa.
En muista mittasko ne sillä vagilla auton ollessa käynnissä. Tuskimpa.
Joku vois jelppiä jolla on ollut samanlaista ongelmaa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13.9.2008 11:33
Vr6 Passat-92
Jakopää ketjun vaihto? Millanen projekti ja onko ohjeita missään miten sen tavan duunari sais tehtyä?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13.9.2008 11:33
JAKOPÄÄ
fear!!!
Kerro mulle kuka kertoo topiikissa jakopään vaihdosta kuinka se tehdään tai missä siihen olisi ohjeita...KIITOS...=D
Kerro mulle kuka kertoo topiikissa jakopään vaihdosta kuinka se tehdään tai missä siihen olisi ohjeita...KIITOS...=D
-
- -
- Viestit: 6
- Liittynyt: 2.8.2008 11:09
onko kelläään tietoo miten ton kaukolukituksen sais nollattua tai jotain, kun itellä teki semmosen, kun laitoin tohon etuoven lukkoon lisäjousen talvee varten, niin sit keskuslukitus toimii sillai että kuskin ovi ei mee ollenkaan lukkoon ja muut ovet on kokoajan lukossa. Sitten tuota olisko kellään tietoo, että miks akusta puskee kipinää, kun yrittää ottaa akunkenkää irti, vaikka virrat on poissa?
Siinä paisuntasäiliön alla on elektroniikkaboksi joka ohjaa sitä flektiä. Halvin idea ois kai katsoa ihan ekax sen boksin päällä olevan läpinäkyvän pikkusen kannen alla oleva sulakeliuska. Mulla se oli siinä paikallaan, mutta kuitenkin halki. Tuloksena flekti pyöri miten halus, tai sit (niinku yleensä,) ei ollenkaan. Sitä liuskaa on muistaakseni kahdellakin eri vahvuudella, jos se on hajalla ni kandee olla tarkkana että saa sinne sen oikeen.
joo itsellä tuli tuossa vaihdettua vr6 golffi tällä viikolla ja heti meni motti purkuun"vika oli kyllä tiedossa osto hetkellä" elikkä keräsi painetta paisunta säiliöön. noh, purimme kannen pois, kaikki ihan prkl haperoa, kansi pahvista meni sormi läpi ku vähän hipasi ja yhden vesi kanavan kohdalla oli kahden sormen mentävä reikä..! samanlainen oli jako ketjun ohjari liuku, kolmesta kohti poikki ku vähän väännäytti.. on vissiin joskus käyny auto hieman lämpimänä.? no ens viikolla näkee että kuin vino kansi on, mutta toivotaan että päästään pelkällä suoristuksella.. onko paljon ollu muilla samaa vikaa?
Itellä olis semmosta vaivaa autossa, alkaa kuulumaan semmosta napinaa ja sirinää kierrosten noustessa lähelle 2 tonnia joka katoaa sit jossain 3tonnin jälkeen...Tai sevaan häviää muun melun alle.. jakopäänkin laitoin uusiksi tuon äänen vuoksi!! Hihnan kiristäjän purkasin ja rasvailin....voisko EVAP venttiilistä lähteä tollanen ääni vai kenties venttiileistä??Vai huonosti ilmattu ketjun kiristäjä ? Niin ja nykii hieman pienillä kierroksilla :) Mutta lähinnä tuo naputus häirittee. Kiitos ja anteeksi..
Mul on sama juttu mut suhina loppuu aika pian 2 tonnin jälkeen. Kiinnostaisi kyl mistä johtuu. Aattelin et johtuisko vapaavirtaussuodattimesta?Itellä olis semmosta vaivaa autossa, alkaa kuulumaan semmosta napinaa ja sirinää kierrosten noustessa lähelle 2 tonnia joka katoaa sit jossain 3tonnin jälkeen...Tai sevaan häviää muun melun alle.. jakopäänkin laitoin uusiksi tuon äänen vuoksi!! Hihnan kiristäjän purkasin ja rasvailin....voisko EVAP venttiilistä lähteä tollanen ääni vai kenties venttiileistä??Vai huonosti ilmattu ketjun kiristäjä ? Niin ja nykii hieman pienillä kierroksilla :) Mutta lähinnä tuo naputus häirittee. Kiitos ja anteeksi..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa