AAZ -kansi 1.6:een

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

AAZ -kansi 1.6:een

ViestiKirjoittaja TurboJ » 12.9.2008 20:30

1.6 TD:hen on usein vaihdettu 1.9 (AAZ) koneen sylinterikansi lisätehon toivossa.
Onko tuolla muutoksella muuta merkitystä kuin että virtaa paremmin? Ja kuinka merkittävä hyöty sillä saadaan.

Muuttuuko puristussuhde?

Onko AAZ -kannessa enemmän varaa porttaukselle kuin 1.6 -kannessa?

Ja parhaillaan kiinni siis hydraulinen 1.6 -kansi.

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 12.9.2008 22:52

Muuttuu/ tippuu puristussuhde, 1.9 esikammio isompi.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 13.9.2008 1:06

Mikä on siis puristussuhde 1.6:ssa 1.9 kannella? Vakiohan on kai 23, ja siinä lienee
syy miksi monilla virittäjillä ei meinaa kansipahvit kestää :)

Ja onko tuohon parempi laittaa 1.6 vai 1.9 nokka-akseli? Tai kenties jokin muu vakionokka?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 13.9.2008 8:42

Omassa tippu puristus aaz kannella, 77.5mm männillä, aaz kannentiivisteellä 18.9:1, mutta mulla on kyllä venttiilit hiukan syvemmällä kun vakio aaz kannessa, joten normaali aaz kannelle ne on ehkä jotain 20 paikkeilla, mutta nopeiten selvität sen nesteruiskun ja laskelmoinnin kautta.
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 13.9.2008 9:38

Mitenkäs se nokka-akseli sitten, jenkkifoorumilla joku puhuu että toimisi parhaiten 1.6 nokan kanssa?

smok3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.8.2007 20:48

ViestiKirjoittaja smok3 » 15.10.2008 13:44

jos kannet sopii ristiin niin kannen tiiviste varmaan sopii kans. mutta onko väliä jos kansi on mekaanissilla

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.10.2008 14:54

Mekaanisilla nostimilla olevasta kannesta puuttuu se toinen öljynpaluukanava. Eli kikkailemaan joutuu jos AAZin kannen semmoseen lohkoon laittaa.

smok3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 1.8.2007 20:48

ViestiKirjoittaja smok3 » 15.10.2008 16:39

mutta eikös sen kannen tiivisteen voi laittaa mekaanisilla nostimilla olevan 1.6 kannen alle?

sitten niin ´toi aaz kansinahka on metalli tiiviste eikös?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.10.2008 20:48

Peltiä on juu. Puuttuu se kanava siltikin kannesta ja lohkosta. Tiivisteestä kun vielä tukkii niin ei tule vedet pihalle sieltä.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 10.5.2009 15:05

Itellä on toi kone paketti toisn tehty, entiedä kuka mutta rovaniemeltä ostin jetan jossa kone oli


Eli 1.9td AAZ lohko
1.6 kansi koska venttiilikoppa 8 mutterilla kiinni.
1.6 pumppu, imu ja pakosarja.

en ole konetta aukonu, mutta vastakait siihen on kaikki tiivisteet ja stefat uusittu.

Kone on nyt kädissä, ja pientä ongelmaa tahtoo olla vielä.


Öljynpaineet liian kovat tai joku kanava tukossa, laitoin uudet hydrauli nostimet kun laitoin jakohihnan. Ongelma on kun pistää kylmästä käyntiin niin auto sammuu kun sammuu öp-valo, jää nostimet kantamaan. Onko mitään konsitia? Forte käsittely vai köyhänmiehen forte eli 0,5-1.5Litraa diseliä öljyn sekaan ja pientä käyttöä ja öljyt vaihtoon??

Vai voiko johtua tuosta että on toi 1-6sen kansi aaz:tan päällä? kuristuuko joku öljykanava niin paljon että ei pääse vapaana virtaamaan alaspäin?

Mittaan tänään öljynpaineet niin näkee mitä ne on.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 13.5.2009 21:12

Öljynpaineet mitattu

Max 10bar
kierroksilla seilas 4-8bar välillä
tyhjäkäynillä 0.5-1bar

Mitatty ö-suodattimen jalasta.

ELi tod.näk. öljypumpun painevena jumii, onko säädettävissä, vai vaihdanko koko pumpun tosta 1.6:sesta.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 14.5.2009 1:19

No jos se paineventtiili on jumittunut, niin tuskin se itse pumppukaan ihan tuliterä on.
Eihän ne kamalia maksa uutenakaan, ja tuohan on näissä moottoreissa sellainen kuluva osa, mitä joutuu aika ajoin vaihtamaan/korjaamaan.

nimim. liian monta kertaa löytänyt rempatusta koneesta väljän öljypumpun

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 15.5.2009 22:42

Pumppu vaihdettu caddyn ex koneesta. oli samalla numerolla kun mikä oli tossa sekasikiössä, ei enää tuu tuutin täydeltä sinistä savua, hitunen enää voipi olla ohjarinkumet finaalissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa