Vuonna -86 Kanadasta muuttoautona tuotu alkuperäinen -84 td GL. Auto oli jäänyt seisomaan kun ei leimaa ollut saanut muutaman pikkuvian takia, pientä ruostevikaa helmassa ja alatukivarsissa. Koko koppa kyllä on aika rotta, mutta pelastettavissa suht pienellä työllä ajoon verrattuna golffiin joka minulla oli työnalla. Lisänä vielä jenkkikeula, turvapuskurit, ja alkuperäinen toimiva kattoluukku+muut jenkkihilppeet kuten turvavyömuistutin ja vaihtovalo.
Kyseinen yksilö oli siis pakko pelastaa romutustuomiolta ja palauttaa entiseen loistoonsa, pientä laittoo se vaatii vaan...
Samantien autosta riisuttiin tekniikka pois koska tehoa siitä on tarkoitus taikoa, niimpä perushuolto täytyi tehdä, kone rengastettiin ja laakeroitiin. Olihan sillä ajettu jo 450tkm. Yksi männänrengas oli poikki ja yhdessä kk laakerissa oli pientä naarmua, muuten kone oli hyvässä iskussa sisältä. Turbo ei sitten niin hyvä enää ollutkaan, akselissa päittäisvälystä vajaa milli, onneksi hyllystä löytyi valmiiksi samanlainen t03 Garrett joka pultattiin paikalleen.
Peltitöitä tehtiin päivä että autoa uskaltaa käydä yrittämässä takasin kilpiin, myös Sciroccosta peräisin olevat etupenkit muokattiin sopimaan paikalleen ja leimalle. Katsari kierteli ja kaarteli autoa kauan, kuitenkaan muuta huomauttamista kuin vähän epätasaiset jarrut eil löytynyt, niimpä kilvet kiinni!
Leimaamisen jälkeen autoon on asennettu Formel K alustasarja ja IC keulille. Valitettavasti alkuperäinen maski oli aikalailla päreinä ja irrotettaessa hajosi lopullisesti, tämän takia keulan ilme on aika provosoiva. Jos jollakin sattuisi olemaan passelia maskia saa tarjota. Vanteina aluksi pyörivät e30 bemarin BBS:sät kiillotetuilla reunoilla. Jotka kuitenkin vaihtuivat kiillotettuihin CUP:eihin


http://i165.photobucket.com/albums/u44/ ... 060394.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u44/ ... 060401.jpg