Golf 3 TDi vakionopeussäätimen asennuksesta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vez
-
Viestit: 108
Liittynyt: 25.10.2006 22:39

Golf 3 TDi vakionopeussäätimen asennuksesta

ViestiKirjoittaja vez » 8.9.2008 13:30

Tuommoista rupesin tuossa asentamaan autoon mutta nyt on hukassa sulakeboksin taakse tuleva CCS-töpseli minkäsvärinen/missäpäin boksia kyseinen 4-napainen liitin mahtaa sijaita ? (auto 1Z koneella vm 1995).

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.9.2008 13:59

Ei siellä ole edes mitään johtoja, pitää vetää bksille suoraan.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 8.9.2008 14:14

jos on tuontiauto niin melko varmasti on piuhat valmiina.

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 8.9.2008 14:18

Ainakin samanikäisessä tuonti-Audista löytyi valmis törkkeli sieltä releiden luota, kojelaudan alta. Katson omasta Golfista tänään jos ehdin ja palaan asiaan.

vez
-
Viestit: 108
Liittynyt: 25.10.2006 22:39

ViestiKirjoittaja vez » 8.9.2008 16:13

juu tuontiauto on ja löytyi se töpseli oli vaan sopivasti johtosuman alla piilossa

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 8.9.2008 18:50

Eläköön tuontiautot! Niin se löytyi omasta raadosta ihan helposti sieltä sulakkeiden takaa. Vieressä oli sellainen toinen tyhjä liitin, kaksinapainen ja vihreä. Oliskohan airbagin tai jotain.

vez
-
Viestit: 108
Liittynyt: 25.10.2006 22:39

Vakkarin käyttö

ViestiKirjoittaja vez » 8.9.2008 19:08

Jep ,mites ajon aikana ,kun halutaan pitää tietty nopeus niin napsautetaanko viiksestä on-asentoon ja painetaan set nappia viiksen päässä niin säädin pitään kyseisen nopeuden ? (ei ole ennen ollut näitä hienompia varusteita autossa)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.9.2008 19:26

Sen voi pitää ON-asennossa käytännössä ikuisesti. SET-napista tosiaan asetetaan se nopeus.

vez
-
Viestit: 108
Liittynyt: 25.10.2006 22:39

ViestiKirjoittaja vez » 8.9.2008 19:34

Ok ja varmaankin kun liipaisin vedetään on asennosta vasemmalle (res) niin nopeus nollaantuu

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.9.2008 19:42

Ei kun palautuu siihen aiemmin asetettuun (jos autoa ei ole välissä sammutettu). Tai mitä ikinä nyt sitten nollautumisella tarkoititkin?

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

ViestiKirjoittaja fastfox » 8.9.2008 19:43

juuei, Ainakin soodassa oikealle kun vetää jousta vasten niin lähtee pois. Vasemmalle saat sen nopeuden mikä oli viimeks asetettu ennen kun otit pois

vez
-
Viestit: 108
Liittynyt: 25.10.2006 22:39

ViestiKirjoittaja vez » 8.9.2008 20:18

jep nollautuminen ehkä väärä sana eli lähtee poispäältä kun vetää res-kohtaan

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 9.9.2008 15:17

Ei. Vaan jos esim ajat 80km/h vakkarilla, eteen tulee vaikka traktori. Painat jarrua ja hidastat traktorin taakse, no se kääntyy pois edestä, jonka jälkeen vedät sen sinne RES asentoon ni auto kerää itte nopeuden takas siihen 80km/h.

"Nollautuminen" tapahtuu painamalla jarrua, kytkintä tai laittamalla se liukukytkin OFF asentoon.

Ja sen jälkeen kun olet asettanut esim. 80km/h nopeudeksi voit kiihdyttää nopeutta pitämällä sitä SET nappia pohjassa.

Todennäköisesti joudut vielä koodaamaan vag-comilla toimintaan tuon vakkarin ennen ku se toimii ollenkaan.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 9.9.2008 18:56

Cruisen ollessa päällä SET-napista pystyy laskemaan nopeutta ja RES:stä nopeus kasvaa.

Vai toimiiko jossain vanhemmissa noin kun Pekka on kuvaillut?
Sen tiedän, että 15v. vanhoissa alipainetoimisissa menee juuri noin että SET:stä nopeus kasvaa ja laskettua sitä ei saa mistään.

vez
-
Viestit: 108
Liittynyt: 25.10.2006 22:39

ViestiKirjoittaja vez » 10.9.2008 12:26

kiitos ohjeista täytyy testata noita ominaisuuksia hyvin se pitää nopeuden aikas helppo oli ohjelmoida vag-comi:lla

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 10.9.2008 15:59

vaggine: Noin muistelisin sen toimivan -97 afn golffissa. Ja muistaakseni nopeutta ei saanut laskettua napista. Voin kyllä muistaa väärinkin. Ja juuri kuvailemmallasi tavalla toimi esim. -02 1.8T leonissa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.9.2008 16:00

Ja mulla on vieläkin mysteeri, miksi ecu luulee että jarrua poljetaan nonstoppina, eikä tämäntakia anna kytkeä cruisea päälle... Liekkö sitten tuo rele 109 nyt kaiken pahan alku kun joskus sammuilee myös kesken ajon yhtäkkiä. Hetki menee odottaessa, ja kun tarkkaan kuuntelee niin naksahtaa ja hehkuvalo vilkahtaa, ja sitte lähtee taas käyntiin. Melekone..

sabaz
-
Viestit: 20
Liittynyt: 5.9.2008 16:09

ViestiKirjoittaja sabaz » 20.9.2008 18:36

paljonko muuten makso vakkarin hilut??

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 21.9.2008 7:53

Taitaa maksaa marmorilla n. 85€. Jos joutuu pinnejä ostamaan niin ne ei ole kalliita. Mutta alle 90€ selviää


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa